Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dubbel iPod vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dubbel iPod vraagje

    Hallo,

    De sint komt er weer aan en om een lang verhaal kort te maken, een 2de iPod ook.
    Mijn huidige PC begint ook een beetje kuren te vertonen...

    Vandaar volgende vragen :

    Hoe doe ik een back up naar externe HD van de library ?

    en kan ik deze muziekcollectie die aan een bepaalde iPod is gekoppeld aan de tweede iPod koppelen ? Of is dat beperkt tot 1 pod ?

    Alvast bedankt voor de hulp en info !

  • #2
    Re: Dubbel iPod vraagje

    Je kan zeker de songs op je Ipod naar een externe HD of je pc kopieren.

    Ik kopieer altijd de muziek van mijn Ipod naar mijn externe hd voor t geval mijn pc het laat afweten én mijn Ipod gepikt wordt of ik laat hem vallen of zo.

    Als je de songs op een andere Ipod wil zetten, da's ook geen probleem.

    Je Itunes herkent verschillende Ipods, en je kan hen ook namen geven.

    t Enige waar je op moet letten is dat je niet automatisch synchroniseert, want dan ben je wel alle muziek op je Ipod kwijt en duurt het heel lang voor alles er weer op staat.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Dubbel iPod vraagje

      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Je kan zeker de songs op je Ipod naar een externe HD of je pc kopieren.

      Ik kopieer altijd de muziek van mijn Ipod naar mijn externe hd voor t geval mijn pc het laat afweten én mijn Ipod gepikt wordt of ik laat hem vallen of zo.

      Als je de songs op een andere Ipod wil zetten, da's ook geen probleem.

      Je Itunes herkent verschillende Ipods, en je kan hen ook namen geven.

      t Enige waar je op moet letten is dat je niet automatisch synchroniseert, want dan ben je wel alle muziek op je Ipod kwijt en duurt het heel lang voor alles er weer op staat.

      Dat laatste begrijp ik niet goed ? Ik syncroniseer altijd auto en de muziek is toch niet weg ?

      Comment


      • #4
        Re: Dubbel iPod vraagje

        Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
        Dat laatste begrijp ik niet goed ? Ik syncroniseer altijd auto en de muziek is toch niet weg ?
        Nee hoor, maar als je automatisch synchroniseert met een vreemde iPod, dan wist die alles op die iPod om te vervangen door de eigen iTunes library.

        Nu doe ik het ook met automatische synchronisatie, waar ik vroeger het idee had om alles op de iPod te bewaren en niet op m'n PC (om plaats te sparen). Dat leek toen een goed idee, maar het werkt toch beter zo.
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: Dubbel iPod vraagje

          En dan de vraag:
          Hoe doe je dat...

          Zet die automatische synchronisatie voor de veiligheid toch maar even uit ;-)

          -> iPod moet herkenbaar zijn als externe harde schijf.
          -> Zorg dat je verborgen bestanden zichtbaar zijn (google: unhide hidden files)
          -> daarna kan je met de finder/verkenner naar de map waar alle muziekbestanden zitten. copy/paste naar harde schijf.

          Comment


          • #6
            Re: Dubbel iPod vraagje

            Als je je iPod nu al synchroniseert dan staat er al een kopie op je HD.
            Deze kan je in één keer naar de externe HD kopiëren ook.
            Zal een stuk sneller gaan dan vanaf je iPod naar die externe HD te pompen.

            Zorg voor een goede backup van al je gegevens en niet alleen van je muziek. Zorg gewoon dat je iTunes bib erbij zit.

            En je kan dus eenvoudig 2 iPod's met dezelfde iTunes bib synchroniseren. Dan hebben die 2 iPod's dus net dezelfde liedjes erop staan.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • #7
              Re: Dubbel iPod vraagje

              Ik zet altijd op handmatig beheer en externe harde schijf voor de zekerheid.

              t Is idd ook nodig om niet alleen de songs, maar ook de titels te kopieren, anders heb je wel veel werk.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: Dubbel iPod vraagje

                Ik heb het hier een paar weken geleden nog gedaan, op de manier zoals in #5. Titels en alles wat handig/nodig is kopieert die gewoon mee.

                Nuja, er bestaat ook software waarmee het gaat (zoals yamipod)

                Comment


                • #9
                  Re: Dubbel iPod vraagje

                  Ok, veel nuttige tips hier. nu nog wachten op de sint en dan beginnen we er aan !

                  Thx @ all

                  Comment

                  Working...
                  X