Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gaten in gipsplaten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gaten in gipsplaten

    In de gyprocplaten van m'n verlaagd plafond zou ik een tiental gaten van 8cm diameter dicht willen maken.
    Het plafond is met een soort stucverf geschilderd, en ik heb ruim 20cm vrije ruimte boven het plafond.

    Iemand enig idee dit proper op te lossen zonder nieuwe gipsplaten te moeten plaatsen?

    Alvast bedankt!

    Mvg,
    Frederic

  • #2
    Re: Gaten in gipsplaten

    Met een hamerkeuh, een zaagskeuh en een bijtelkeuh... en voor de afwerking nog een haakskeuh of 2...

    Met een 'klokboor' (hoop dat dit de juiste benaming is). Is een soort van holle boor met verschillende diameters.

    Success,

    Dany_

    Comment


    • #3
      Re: Gaten in gipsplaten

      Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht

      Met een 'klokboor' (hoop dat dit de juiste benaming is). Is een soort van holle boor met verschillende diameters.

      Success,

      Dany_
      Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
      In de gyprocplaten van m'n verlaagd plafond zou ik een tiental gaten van 8cm diameter dicht willen maken.
      Om dit op te lossen met een klokboor zal ik inderdaad alle succes kunnen gebruiken dat je me toewenst

      Mvg,
      Frederic

      Comment


      • #4
        Re: Gaten in gipsplaten

        Vraag dat eens aan die mannen in de Brico....
        Die hebben me ook al goed geholpen in het verleden.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Gaten in gipsplaten

          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
          Om dit op te lossen met een klokboor zal ik inderdaad alle succes kunnen gebruiken dat je me toewenst

          Mvg,
          Frederic
          Oops... ben nog ni wakker precies

          Comment


          • #6
            Re: Gaten in gipsplaten

            Ik zou dan een stukje gipsplaat pakken van b.v. 12 x 8 zodat je hem net in het gat kan schuiven. Aan de zijkanten heb je dan genoeg over om hem op het plafond te laten liggen.
            Zou dan een lange schroef in dat stukje plaat draaien zodat je het weer op kan tillen. Zou dan wat roodband of iets dergelijks pakken. De plaat omhoog duwen met de schroef en aan de zijkanten, waar het te lang is flink wat roodband leggen en dan het stukje gipsplaat met de schroef weer omlaag trekken en laten drogen.
            Het nieuwe stukje gipsplaat niet helemaal op het plafond terugtrekken, er moet nog wat ruimte tussen de platen over blijven, b.v 1 tot een 1/2 cm.
            Als het droog is het gat weer opvullen. De roodband waar je het gat mee opvult moet je ook tussen de geringe opening tussen de platen persen, dan heeft het een extra houvast.
            Succes
            Vergeten...de schroef er weer uit draaien.

            Comment


            • #7
              Re: Gaten in gipsplaten

              Hoe wij het doen op het werk.

              1 neem een stukje plank van 2cm breed en een 12cm lang. schuif deze in het gat en leg deze dan plat op het plafond. deze vijs je nu vast links en rechts van het gat.
              2 je zorgt dat je stukjes gproch hebt met dezelfde iameter als de gaten. deze plaats je nu in het gat tegen het hout en vijs je vast.
              3 opvullen met finisher, schuren, opvullen.
              4 laten drogen en retoucheren
              Canon EOS 7D -|- Canon EOS 350D -|- Canon 50mm f1,8 II -|-Tamron 18-200 f3.5-6.2 XR Di-II -|- Tamron 70-300 f4 5,6 DI LD -|- Canon 430 ex II

              Comment


              • #8
                Re: Gaten in gipsplaten

                Oorspronkelijk geplaatst door fanne Bekijk bericht
                2 je zorgt dat je stukjes gproch hebt met dezelfde iameter als de gaten.

                Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                Met een 'klokboor' (hoop dat dit de juiste benaming is). Is een soort van holle boor met verschillende diameters.

                Zie je wel dat je die klokboor nodig hebt, hoe ga je anders stukjes krijgen met dezelfde diameter...


                ps: zeer goede tip: boor die stukjes uit een plaat waar je wél gaten wil

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • #9
                  Re: Gaten in gipsplaten

                  Oorspronkelijk geplaatst door fanne Bekijk bericht
                  Hoe wij het doen op het werk.

                  1 neem een stukje plank van 2cm breed en een 12cm lang. schuif deze in het gat en leg deze dan plat op het plafond. deze vijs je nu vast links en rechts van het gat.
                  2 je zorgt dat je stukjes gproch hebt met dezelfde iameter als de gaten. deze plaats je nu in het gat tegen het hout en vijs je vast.
                  3 opvullen met finisher, schuren, opvullen.
                  4 laten drogen en retoucheren
                  Dat vind ik een hele goede werkwijze!!
                  Heel erg bedankt!

                  Mvg,
                  Frederic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gaten in gipsplaten

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    Dat vind ik een hele goede werkwijze!!
                    Heel erg bedankt!
                    Het is ook de enige goede oplossing (wij doen het ook zo tijdens de dagtaak).
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gaten in gipsplaten

                      Uit nieuwsgierigheid : hoe kom je aan die gaten in je plafond ? Van spots ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gaten in gipsplaten

                        Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                        Uit nieuwsgierigheid : hoe kom je aan die gaten in je plafond ? Van spots ?
                        Inderdaad, en die moeten nu weer dicht...

                        Mvg,
                        Frederic

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gaten in gipsplaten

                          Zelf zou ik kleine latjes nemen en deze erin schuiven en vastkleven.

                          Dan:

                          of
                          kleine nageltjes erin (roestvrij) of roestvrije vijsjes

                          of bij aanvang
                          ruw hout nemen, men neme een plank en kappen met een bijl dunne schijfjes ervan (nog dunner dan op de foto)http://img.2dehands.be/f/normal/6194...ut-te-koop.jpg

                          belangrijkste is dat er een goede hechting kan zinn

                          Dan aansmeren met de nodige producten, goldband of mp75 is meer dan ok

                          dan

                          als het droger aanvoelt (na +-2u, bij warmte sneller), nat maken met een spons, goed inwrijven en overgaan met een vlak pleistermes, de kalk afvetten, ...

                          nu heb je een perfect glad oppervlak, dat bij goed vakmanschap zelfs niet geschuurd dient te worden, ...

                          wat ik wel zou doen is de randen van de huidige gaten (waar het gids nu bloot is) lichtjes bevochtigen voor het inplamuren, zodat de gipslpaat niet onmiddellijk alle vocht uit de plaaster trekt. Specie niet te nat aanmaken!
                          Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

                          Comment

                          Working...
                          X