Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Premie condensatieketel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Premie condensatieketel

    Momenteel geeft de overheid premies wanneer je een oude stookketel vervangt door een condensatieketel. Zowel op aardgas als stookolie.
    Weet iemand of deze premie ook zal toegekend worden volgend jaar ? Zal dat blijven of wordt die verminderd of nog erger, wordt hij afgeschaft ?
    Heeft iemand daar een idee over ? Is daar al iets over beslist ?

  • #2
    Re: Premie condensatieketel

    Die premie is begin dit jaar al verminderd, op termijn zal die wel helemaal afgeschaft worden.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Premie condensatieketel

      Met al de besparingen dat ze willen doen riskeer je alles vrees ik.
      Ik hoop van niet want ik wil volgend jaar ook een nieuwe ketel zetten.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Premie condensatieketel

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Met al de besparingen dat ze willen doen riskeer je alles vrees ik.
        Ik hoop van niet want ik wil volgend jaar ook een nieuwe ketel zetten.
        Ik ook, maar ik twijfel er sterk aan of het wel een condensatieketel zal worden, ik ben eens gaan informeren bij Viessmann, (niet de goedkoopste) en daar zegde de verkoper dat ik van zo een condensatieketel maar een levenduur van tussen de 10 en 15 jaar mag verwachten, en dat voor een ketel van 3.500€, reden de PH waarde van het zure condensatiewater tast zelfs het inox binnenwerk aan
        Vraag is nu hoeveel beter is het rendement tegenover een moderne atmosferische ketel, en loont het wel de moeite.
        Last edited by Guest42; 2 december 2009, 06:30.

        Comment


        • #5
          Re: Premie condensatieketel

          Dat zal dan zeker inox uit een ontwikkelingsland zijn denk ik ... ik kan mij nauwelijks voorstellen dat gezien de sloot aanwezig condenswater een, zelfs gecombineerde, zuurcomponent enige schade kan aanrichten aan "echte" inox net wegens die verdunning .. maar misschien is het vernikkeld koper JMHO

          Comment


          • #6
            Re: Premie condensatieketel

            Het lijkt er echt op dat mensen andere verwarmingsketels e.d. kopen louter om de premie.

            Mijn advies: Is je ketel aan vervanging toe, of vind je gewoon dat je huidige ketel teveel verbruikt: vervang die dan door een zuinig exemplaar. Daarmee alleen al bespaar je flink wat op je energiefactuur. En als je daarboven nog eens een premie krijgt, dan is dat een bonus en lekker meegenomen. Wat je met een beter renderende ketel zal besparen, zal niet te vergelijken zijn met wat die premie maar zal voorstellen...

            My 2 cents

            Mvg,
            Frederic

            Comment


            • #7
              Re: Premie condensatieketel

              Volgens mijn collega is dit 40% van uw factuur, maar voor volgend jaar zou er nog niks zijn beslist.

              Mvg,
              cidje
              Twee Sony's, enkele Sony lenzen, Sony flitser en een Lowepro Flipside.

              Comment


              • #8
                Re: Premie condensatieketel

                Oorspronkelijk geplaatst door cidje Bekijk bericht
                Volgens mijn collega is dit 40% van uw factuur, maar voor volgend jaar zou er nog niks zijn beslist.

                Mvg,
                cidje
                Dat is wat je kan terugkrijgen via de belastingen als je de ketel laat plaatsen (tot een maximumbedrag), je krijgt ook een premie (van EANDIS), en die hebben ze sterk verminderd.

                Wat ze de volgende jaren gaan doen met de belastingvoordelen voor milieuvriendelijke investeringen, dat weet ik ook niet. Maar als ze geld tekort komen, dan zullen ze dat wel ergens moeten vinden.

                Als je snel bent, dan ben je er zeker van dat je nog geld terugkrijgt. Wacht je tot 1 januari 2010, dan heb je kans dat de belastingvoordelen helemaal afgeschaft zijn...

                meer op http://www.minfin.fgov.be/portail2/n...ving/index.htm

                Via EANDIS krijg je volgend jaar ook nog 125 euro terug, net zoals dit jaar (was vorig jaar nog 250 euro):
                Meer weten over je aansluiting elektriciteit, aardgas of riolering, meterstanden, zonnepanelen, premies, BENOveren en nog meer? We helpen je graag op weg!
                Last edited by Black B@ndit; 1 december 2009, 20:25.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Premie condensatieketel

                  De condensatieketel gecombineerd met een warmwaterboiler (alles op aardgas), van het merk Brötje gaat mij iets méér dan 5000 Euro kosten.
                  Daarop 40 % belastingsvoordeel + 125 Euro van Eandis geeft mij een teruggave van totaal 2556 Euro. Dit komt overeen met ongeveer 45% van de kostprijs.
                  Door de nieuwe zuinigere ketel zou ik jaarlijks een 500€ besparen op de stookkosten.
                  Na 6 jaar is dus mijn investering volledig terugbetaald.
                  Alles wordt deze maand geplaatst en gefactureerd, en ook betaald, zodat ik dit factuur nog volgend jaar op mijn aangifte van inkomsten 2009 kan invullen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Premie condensatieketel

                    Ik heb ook het zekere boven het onzekere gepakt, eind december komen ze nieuw hoogrendementsglas installeren en isoleer ik mijn zolder.

                    Condensatieketel had ik 2 jaar geleden al. (premie door foutje dubbel gekregen trouwens )
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: Premie condensatieketel

                      Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                      Door de nieuwe zuinigere ketel zou ik jaarlijks een 500€ besparen op de stookkosten.
                      Ofwel heb jij nu een open leiding van je brandstof naar de lucht en vervliegt alles ofwel heb jij nu een enorm groot verbruik met een zeer antieke ketel.
                      Indien geen van beiden ... dan vrees ik dat 500€ per jaar er wat naast zal zitten.
                      Die 500€ zou hier met onze oude ketel neerkomen op meer dan 50% van het jaarverbruik ... ik hoop het van harte voor u dat je dit haalt!

                      Of schakel je ook over van mazout op gas?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Premie condensatieketel

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ofwel heb jij nu een open leiding van je brandstof naar de lucht en vervliegt alles ofwel heb jij nu een enorm groot verbruik met een zeer antieke ketel.
                        Indien geen van beiden ... dan vrees ik dat 500€ per jaar er wat naast zal zitten.
                        Die 500€ zou hier met onze oude ketel neerkomen op meer dan 50% van het jaarverbruik ... ik hoop het van harte voor u dat je dit haalt!

                        Of schakel je ook over van mazout op gas?
                        Het zou wel eens kunnen dat je appels met peren aan het vergelijken bent. Als je niet weet hoe topicstarter zijn huis er uit ziet kun je ook niks zeggen over zijn verbruik. Bijvoorbeeld: een volledig alleenstaand huis zal al heel wat meer verbruiken dan een ingesloten huis. En zo zijn er nog wel een aantal factoren die het verbruik kunnen beïnvloeden.
                        Volgens mij heb je dus wat rap gereageerd!
                        http://www.myricreaties.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Premie condensatieketel

                          vorig jaar een nieuwe ketel laaten plaatsen in januari en deze heb ik op december 2007 (heb hem ook betaald in december hoor ) moeten zetten anders was ik al de helft van mn premie kwijt , ( 500 euro was die premie)
                          nu is hij dus al zeker gehalveerd ,
                          wat ik wel nog weet is dat ik ook een fikse korting op mijn belastingen gekregen heb door de ketel te laten plaatsen .
                          Ik denk als je zeer goed wilt geinformeerd geraken dat je best eens tot een erkende winkel (instalateur ) gaat , daar zullen ze u wel vertellen hoe de vork aan de steel zit .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Premie condensatieketel

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
                            Bijvoorbeeld: een volledig alleenstaand huis zal al heel wat meer verbruiken dan een ingesloten huis.
                            Volgens mij heb je dus wat rap gereageerd!
                            Natuurlijk ken ik zijn huis niet en ook zijn ketel niet.
                            De folderkes beloven vaak tot 50% winst maar de realiteit ligt vaak heel anders.
                            Ik heb hier ook offertes liggen van enkele HR condensatieketels en verschillende chauffagisten beweren dat je op een maximale winst van 10 à 20% moet rekenen t.o.v. een vorige gasketel. Die 50% is eerder uitzonderlijk en t.o.v. zeer oude ketels met zeer hoog verbruik.
                            Meer wou ik daarmee niet zeggen ... ik wens het anders eenieder toe zoveel mogelijk te kunnen besparen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Premie condensatieketel

                              Hopelijk woon je niet in Hoogstraten want als je daar iets moet trekken, amaai.
                              Ik moet al twee jaar een premie van €195 trekken (ramen en deuren) van de gemeente (dat noemen ze dan nog een stad ook) maar hun geld is op, krijgen doe ik die nog wel maar wanneer dat dan wel mag zijn???????????? als ze terug geld hebben zeggen ze.
                              Eigenlijk zou ik een deurwaarde moeten sturen en de boel op moeten laten schrijven zij doen dat ook als je iets niet betaald.
                              In 2004 heb ik een condensatie ketel laten plaatsen en daar heb ik nog geen spijt van gehad, ik stook veel goedkoper dan op mijn mazoutketel die elk jaar ook nog een paar keer kapot ging (slechte schouw).
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                              Comment

                              Working...
                              X