Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Router installeren lukt niet...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Router installeren lukt niet...

    Net een DLink 635 gekocht en wil die aansluiten op telenet modem.
    Als ik laptop aansluit met router via kabel, kan ik surfen, maar draadloos weigert hij een signaal uit te sturen. Idem op andere pc's.
    Wat kan het probleem zijn? Waarom stuurt hij geen signaal uit?
    Last edited by Wattenstaaf; 30 november 2009, 09:31.

  • #2
    Re: Router installeren lukt niet...

    Log in op de router en probeer de instellingen via de wizard aan te passen.
    Dat zou moeten lukken.

    Comment


    • #3
      Re: Router installeren lukt niet...

      wat zegt de handleiding dat je moet doen om wifi in te stellen?
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: Router installeren lukt niet...

        Je bedoelt de "quick installation wizard" op cd-rom? Tijdens de 2e of 3e stap (detecting internet connections) krijg ik een foutmelding van windows en sluit de wizard af.
        Dit heb ik met 2 pc's voor... dus kan het niet aan mijn windows liggen...

        Rechtstreeks inloggen via IP router rendeert ook niet, want ik zie daar echt geen abnormele instelling...
        resetten van router en/of modem helpt ook al niet...
        Last edited by Wattenstaaf; 30 november 2009, 10:10.

        Comment


        • #5
          Re: Router installeren lukt niet...

          Kan altijd aan windows liggen

          Maar ik zou via ip adres surfen naar de router en daar alles manueel instellen.
          Groeten Yves
          http://www.ds-photography.be/ - Nikon D800 - Nikon 70-200 2.8 - Nikkor 24-70 2.8 - Nikkor 50 F/1.8 D AD - Nikon SB-900 - Sekonic L-358 Flash Master - Elinchrom Studio

          Comment


          • #6
            Re: Router installeren lukt niet...

            De modem uittrekken, alles aansluiten, 15 min wachten en de modem terug inschakelen kan ook helpen.
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

            Comment


            • #7
              Re: Router installeren lukt niet...

              heb ik gedaan. Volgens mij staat alles juist... (printscreen plakken lukt blijkbaar niet)
              Internet via kabel werkt, maar draadloos nog steeds niet...

              Comment


              • #8
                Re: Router installeren lukt niet...

                Dan hoef je in elk geval al niet meer die modem uit te gaan trekken, want dan is 'm goed gesynchroniseerd.

                Ik zou zeggen: negen kansen van de tien zit het probleem bij de draadloze beveiliging. Dat er ergens een wep- of wpa-sleutel is ingesteld in de router, die niet is ingesteld bij de computer(s).

                Begin eens opnieuw met je kabel verbonden aan de computer/router, en surf dan nog eens naar dat ip-adres (192.168.nogiets gok ik). Klik daar nog eens rond tot je ergens "herstellen naar fabrieksinstellingen) ziet. Doen. Normaal gezien zou het dan sowieso al mogelijk moeten zijn om vanaf de computer bij de draadloze instellingen dat netwerk te zien.

                Als je zover niet geraakt, kijk dan eens na of de draadloze ontvangst goed is geïnstalleerd. Meestal is een goede test: zie je de draadloze netwerken van je buren? Zo ja, dan zou je die van jezelf ook moeten kunnen zien. Zo neen, dan zou het wel eens kunnen dat dat zendertje niet goed is geïnstalleerd.

                Als je zover bent geraakt (je zie je eigen draadloze netwerk) dan zou je ook moeten kunnen verbinden met dat netwerk. Lukt dat? Prima, dan naar de volgende stap, en zowel op de computer als op de router je wachtwoord instellen.

                Comment


                • #9
                  Re: Router installeren lukt niet...

                  dank, maar ook dit blijkt niet te helpen...
                  dju toch, voor nen stommen router...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Router installeren lukt niet...

                    Toevallig WDS niet ingeschakeld?

                    WDS (Wireless Distribution System) is a Wireless Access Point mode that enables wireless bridging in which WDS APs communicate only with each other (without allowing for wireless clients or stations to access them), and/or wireless repeating in which APs communicate both with each other and with wireless stations (at the expense of half the throughput).
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Router installeren lukt niet...

                      Normaal gezien heeft je router ook een led die de toestand van het Wireless Network aangeeft. Brandt deze led of niet ?

                      Indien niet, dan is je Wireless waarschijnlijk niet ingeschakeld.
                      Mvg,David
                      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                      Comment


                      • #12
                        Re: Router installeren lukt niet...

                        Misschien voer je het verkeerde paswoord in? Als hij al beveiligd is?
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Router installeren lukt niet...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wattenstaaf Bekijk bericht
                          Tijdens de 2e of 3e stap (detecting internet connections) krijg ik een foutmelding van windows en sluit de wizard af.
                          Er bestaan duizenden foutmeldingen ... misschien handig dat je ook de foutmelding even vermeldt!
                          Foutmeldingen zijn er nu juist om u bij te staan een probleem te kunnen dedecteren en op te lossen.
                          Akkoord dat niet elke foutmelding even duidelijk is of tot een oplossing kan leiden maar geeft het toch een kans die even te bekijken.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                          De modem uittrekken, alles aansluiten, 15 min wachten en de modem terug inschakelen kan ook helpen.
                          Mits modem en router gescheiden zijn kan dit nooit de oplossing zijn ... hij kan surfen via kabel, dus modem werkt correct.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Router installeren lukt niet...

                            Misschien een stomme opmerking,maar ik heb al den brol van Dlink de deur uitgepegeld,heb net het juiste probleem voorgehad en heb van miserie een nieuwe router gekocht; eentje van Hercules nog nooit zo iets simpel gehad om te instaleren en te beveilgen
                            So much to do, so little time !
                            http://franky289.fotopic.net/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Router installeren lukt niet...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franky19760 Bekijk bericht
                              Misschien een stomme opmerking,maar ik heb al den brol van Dlink de deur uitgepegeld,heb net het juiste probleem voorgehad en heb van miserie een nieuwe router gekocht; eentje van Hercules nog nooit zo iets simpel gehad om te instaleren en te beveilgen
                              Euhm, tijdens mijn periode in Nederland had ik een D-Link ADSL Modem-Router, dat ding heeft zonder problemen gewerkt en heeft me veel plezier bezorgt door de mogelijkheden die ik ermee had (Port Forwarding, etc...)

                              Even afwachten wat TS kan antwoorden op alle vragen die gesteld werden.
                              Mvg,David
                              [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                              Comment

                              Working...
                              X