Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de natuur op hol......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de natuur op hol......

    is het jullie ook opgevallen dat er nog veel bloemen tegen te komen zijn.
    door de hoge temperaturen van afgelopen November
    rozenboompje in volle bloei
    heb nog een rhodedendron in volle bloei zien staan deze week prachtig rose
    boterbloemen die nog bloeien
    en zelfs lavendel waar nog verse bloemaren op staan
    een krekel die het noorden kwijt was zelf een rups kwam ik tegen deze week
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: de natuur op hol......

    ZALIG toch !!! ???

    Comment


    • #3
      Re: de natuur op hol......

      Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
      ZALIG toch !!! ???
      April-weer met Kerstmis??
      Vind ik niks zalig aan Willy
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: de natuur op hol......

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        April-weer met Kerstmis??
        Vind ik niks zalig aan Willy
        Wat heb jij dan liever : dat het de stenen uit de grond vriest of dat er een meter sneeuw ligt ? Dat kost ons vele Eurokes aan stookkosten en bezorgt ons veel ellende op de weg.
        Geef mij maar een zachte winter en een warme zomer.

        Comment


        • #5
          Re: de natuur op hol......

          probleem wordt wel als't begint te vriezen.
          alles om zeep.

          is veel te warm
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: de natuur op hol......

            Jongens toch ! Hoelang "nemen we waar" ? Hoelang doen we "metingen" ? 150 Jaar ? 200 Jaar ? Dat is niéts in de tijd dat de aarde (en dus HET WEER) bestaat....
            ---------------
            De volgende anecdote màg ik jullie niet onthouden. In januari 2009 werd ik "geconfronteerd" met jonge mensen die als...pinguin waren verkleed. Ik met fototoestel-en-al erop af. "Ah, Mijnheer, wij protesteren tegen de opwarming van de aarde !"
            ---------------
            Ein gefundenes Fressen, vanzelfsprekend.
            ---------------
            "Juffrouw, mag ik vragen hou oud (jong !) je bent ?" Antwoord : "18 Jaar, Mijnheer !" (Wat is onze jeugd toch beleefd.) Vraag : "Maar heb je ooit zo'n KOUDE winter meegemaakt als déze ?"
            ---------------
            Antwoord van die eerlijke meid : "Nee, Mijnheer, ik heb dit nog nooit meegemaakt !"
            ---------------
            Vraag van de brave Mijnheer : "Meisje, zou het dan niet kunnen dat de aarde...AAN HET AFKOELEN IS ?"'
            ---------------
            Een algehele STILTE volgde....

            Comment


            • #7
              Re: de natuur op hol......

              Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
              Wat heb jij dan liever : dat het de stenen uit de grond vriest of dat er een meter sneeuw ligt ? Dat kost ons vele Eurokes aan stookkosten en bezorgt ons veel ellende op de weg.
              Geef mij maar een zachte winter en een warme zomer.
              Persoonlijk heb ik dat nog nooit meegemaakt Willy dat het dus stenen uit de grond vriest.
              Problemen op de weg? Die zijn er meer bij normale omstandigheden Willy.
              Eventuele extra stookkosten kan ik wel aannemen en dat is heel erg voor mensen die
              het tegenwoordig niet meer kunnen betalen.

              Het zijn meestal klagers die het zelfs goed kunnen betalen... die er over klagen
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: de natuur op hol......

                Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                Jongens toch ! Hoelang "nemen we waar" ? Hoelang doen we "metingen" ? 150 Jaar ? 200 Jaar ? Dat is niéts in de tijd dat de aarde (en dus HET WEER) bestaat....
                ---------------
                De volgende anecdote màg ik jullie niet onthouden. In januari 2009 werd ik "geconfronteerd" met jonge mensen die als...pinguin waren verkleed. Ik met fototoestel-en-al erop af. "Ah, Mijnheer, wij protesteren tegen de opwarming van de aarde !"
                ---------------
                Ein gefundenes Fressen, vanzelfsprekend.
                ---------------
                "Juffrouw, mag ik vragen hou oud (jong !) je bent ?" Antwoord : "18 Jaar, Mijnheer !" (Wat is onze jeugd toch beleefd.) Vraag : "Maar heb je ooit zo'n KOUDE winter meegemaakt als déze ?"
                ---------------
                Antwoord van die eerlijke meid : "Nee, Mijnheer, ik heb dit nog nooit meegemaakt !"
                ---------------
                Vraag van de brave Mijnheer : "Meisje, zou het dan niet kunnen dat de aarde...AAN HET AFKOELEN IS ?"'
                ---------------
                Een algehele STILTE volgde....
                En dan?
                Dit is een anekdote, meer niet
                Je zet hier een paar kinderen voor het blok, die dan geen uitweg daaruit weten
                bij waarschijnlijk een gebrek aan de nodige kennis.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: de natuur op hol......

                  Ja, jij verstaat dat natuurlijk niet. Hoeveel zou een onnozelaar als Al Gore jaarlijks VERDIENEN aan al zijn onheilsverhalen ? Green Peace ? Kom, ik zal je helpen : vele, vele, vele MILJOENEN Euro's/Dollars. Stérker nog : ze léven van hun onheilstijdingen.
                  ---------------
                  10 Jaar geleden zag ik - toevallig - oude foto's van een... BEVROREN NOORDZEE ter hoogte van de Belgische kust. Waarschijnlijk gefotografeerd in de jaren '50 (van de vorige eeuw). Weet je wat die ouwe gasten het méést opviel ? De STILTE ? Jawél : er was immers geen... branding.
                  ---------------
                  Niets staat helemaal vast en zelfs dàt is onzeker....

                  Comment


                  • #10
                    Re: de natuur op hol......

                    Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                    Ja, jij verstaat dat natuurlijk niet. Hoeveel zou een onnozelaar als Al Gore jaarlijks VERDIENEN aan al zijn onheilsverhalen ? Green Peace ? Kom, ik zal je helpen : vele, vele, vele MILJOENEN Euro's/Dollars. Stérker nog : ze léven van hun onheilstijdingen.
                    ---------------
                    10 Jaar geleden zag ik - toevallig - oude foto's van een... BEVROREN NOORDZEE ter hoogte van de Belgische kust. Waarschijnlijk gefotografeerd in de jaren '50 (van de vorige eeuw). Weet je wat die ouwe gasten het méést opviel ? De STILTE ? Jawél : er was immers geen... branding.
                    ---------------
                    Niets staat helemaal vast en zelfs dàt is onzeker....
                    Hahaha.

                    De Schelde en de Maas lagen zelfs dicht in die tijden.
                    Ik hoorde toen niemand klagen, niet over stookolie, of kolen, of files,
                    het OCMW stikte nog van de centen en de kinderen waren zelfs braaf.

                    Tegenwoordig is alles "hotter" geworden 35a, "and not the least the weather"
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: de natuur op hol......

                      Als kind kende ik winters met -20°C of zelfs nog kouder, zomers met +35°C of zelfs meer, winters met veel sneeuw en dan weer winters met weinig of geen sneeuw, zomers die kletsnat waren of zomers die een grote droogte kenden.
                      Nu zijn we 40 jaar verder en wat hebben we ... eens een natte zomer, eeens een droge zomer, eens een strenge winter en eens een zachte winter.
                      Wat is het verschil met vroeger? Dat je dat als kind anders ervaarde dan nu en dat het gevoel 40 jaar geleden anders was dan nu door het grote comfort dat we hebben t.o.v. vroeger.
                      Nu hebben we bijna allemaal goed geïsoleerde huizen en velen hebben zelfs airco, je komt in de zomer dus al sneller van een koele ruimte in een hitte bij het buitengaan ... natuurlijk is het verschil veel groter dan vroeger.
                      Winter identiek, waar is de tijd dat de ijsbloemen binnen op de ramen stond van enkelvoudig glas en dat we gewoon een trui meer aandeden en een dubbel deken op het bed legden?
                      Opwarming van de aarde zeggen ze dan ... moet je eens lezen wat ze deze week schreven over de zon! Een cyclus van 11 actieve en 11 minder actieve jaren waardoor er dus ook meer of minder warmte naar onze aarde toe komt ... nu zitten we in de 11 actieve jaren, dus binnenkort mindert het weer en gaan veel geleerden roepen dat het dankzij hun inzet is om alles te verbeteren!
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: de natuur op hol......

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Als kind kende ik winters met -20°C of zelfs nog kouder, zomers met +35°C of zelfs meer, winters met veel sneeuw en dan weer winters met weinig of geen sneeuw, zomers die kletsnat waren of zomers die een grote droogte kenden.
                        Nu zijn we 40 jaar verder en wat hebben we ... eens een natte zomer, eeens een droge zomer, eens een strenge winter en eens een zachte winter.
                        Wat is het verschil met vroeger? Dat je dat als kind anders ervaarde dan nu en dat het gevoel 40 jaar geleden anders was dan nu door het grote comfort dat we hebben t.o.v. vroeger.
                        Nu hebben we bijna allemaal goed geïsoleerde huizen en velen hebben zelfs airco, je komt in de zomer dus al sneller van een koele ruimte in een hitte bij het buitengaan ... natuurlijk is het verschil veel groter dan vroeger.
                        Winter identiek, waar is de tijd dat de ijsbloemen binnen op de ramen stond van enkelvoudig glas en dat we gewoon een trui meer aandeden en een dubbel deken op het bed legden?
                        100% akkoord. Daarom kunnen we maar blij zijn dat er naast individuele, subjectieve en gekleurde ervaringen ook objectieve wetenschappelijke meetgegevens bestaan.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Opwarming van de aarde zeggen ze dan ... moet je eens lezen wat ze deze week schreven over de zon! Een cyclus van 11 actieve en 11 minder actieve jaren waardoor er dus ook meer of minder warmte naar onze aarde toe komt ... nu zitten we in de 11 actieve jaren, dus binnenkort mindert het weer en gaan veel geleerden roepen dat het dankzij hun inzet is om alles te verbeteren!
                        "Ze zeggen ... ze schreven..."
                        Toen ik nog studeerde kwam ik in Leuven regelmatig een pippo tegen die bij hoog en laag beweerde dat er nooit mannen op de maan waren geweest. Dat was allemaal fake. Vandaag schrijven en zeggen een veelvoud van mensen hetzelfde op allerlei complot-websites. Maar bij mijn weten heeft nooit een wetenschappelijk, peer reviewed tijdschrift zoiets geschreven. Ik hecht dus nogal belang aan wat die schrijven.

                        Comment


                        • #13
                          Re: de natuur op hol......

                          Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                          Jongens toch ! Hoelang "nemen we waar" ? Hoelang doen we "metingen" ? 150 Jaar ? 200 Jaar ? Dat is niéts in de tijd dat de aarde (en dus HET WEER) bestaat....
                          ---------------
                          Beste,
                          En als ik u vertel dat er metingen gedaan worden op Antarctische ijskernen die honderdduizenden jaren oud zijn, volgt er dan ook een stilte?

                          Comment


                          • #14
                            Re: de natuur op hol......

                            Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                            "Ze zeggen ... ze schreven..."
                            Toen ik nog studeerde kwam ik in Leuven regelmatig een pippo tegen die bij hoog en laag beweerde dat er nooit mannen op de maan waren geweest. Dat was allemaal fake. Vandaag schrijven en zeggen een veelvoud van mensen hetzelfde op allerlei complot-websites. Maar bij mijn weten heeft nooit een wetenschappelijk, peer reviewed tijdschrift zoiets geschreven. Ik hecht dus nogal belang aan wat die schrijven.
                            Bedoel je nu dat wat wetenschappers schrijven "fake" is? Dat van de zon komt van wetenschappers!
                            Het zijn natuurlijk altijd kranten die het publiceren naar de bevolking toe.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: de natuur op hol......

                              Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                              Beste,
                              En als ik u vertel dat er metingen gedaan worden op Antarctische ijskernen die honderdduizenden jaren oud zijn, volgt er dan ook een stilte?
                              Gisteren nog gezien op tv.
                              Als ik me niet vergis was dit tot 3 km diepte...
                              Last edited by theokus; 30 november 2009, 00:36.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X