Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON 75-300mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CANON 75-300mm

    ik was op ebay aan het bieden voor z'n lens maar ben overboden. is dit een goede beginnerslens? zonder IS
    iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

  • #2
    Re: CANON 75-300mm

    Over het aantal mm is zeker niet te klagen, maar het diafragma valt voor mij wat tegen -> F/4 als grootste opening.

    Dit kan wat problemen opleveren als het zoals hier in ons Belgenlandje het weer niet ideaal is (bewolkt, regenachtig). Valt te zien voor wat je ze wil gebruiken.
    Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

    Comment


    • #3
      Re: CANON 75-300mm

      Oorspronkelijk geplaatst door blackgirl Bekijk bericht
      ik was op ebay aan het bieden voor z'n lens maar ben overboden. is dit een goede beginnerslens? zonder IS
      Dit is een oudere lens, niet erg goed > 200mm.
      Beter zijn de EFs 55-250 IS en EF 70-300 IS USM

      Over het diafragma zou ik me helemaal niet druk maken, vrijwel alle betaalbare lenzen hebben de waarden van bovengenoemde en er valt best mee te werken.

      Comment


      • #4
        Re: CANON 75-300mm

        Oorspronkelijk geplaatst door TOPCyber Bekijk bericht
        Over het aantal mm is zeker niet te klagen, maar het diafragma valt voor mij wat tegen -> F/4 als grootste opening.

        Dit kan wat problemen opleveren als het zoals hier in ons Belgenlandje het weer niet ideaal is (bewolkt, regenachtig). Valt te zien voor wat je ze wil gebruiken.
        gebouwen, landschappen, mijn kinderen, mijn tuin
        iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

        Comment


        • #5
          Re: CANON 75-300mm

          50 EUR mag (mocht ) je eraan geven

          Comment


          • #6
            Re: CANON 75-300mm

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            50 EUR mag (mocht ) je eraan geven
            hoezo?
            iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

            Comment


            • #7
              Re: CANON 75-300mm

              Ik heb ze zelf ooit nog gehad.
              De AF is traag, tussen 200 en 300mm is ze vrij soft, en ze heeft veel last van CA (paarse randjes rond contrastrijke onderwerpen).

              Voor een Canon 1,6x crop-camera is de EF-S 55-250 IS een veel betere keuze, de 70-300 IS presteert ook heel wat beter, het is een veel nieuwer ontwerp (maar die zal je wel meer betalen).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: CANON 75-300mm

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ik heb ze zelf ooit nog gehad.
                De AF is traag, tussen 200 en 300mm is ze vrij soft, en ze heeft veel last van CA (paarse randjes rond contrastrijke onderwerpen).

                Voor een Canon 1,6x crop-camera is de EF-S 55-250 IS een veel betere keuze, de 70-300 IS presteert ook heel wat beter, het is een veel nieuwer ontwerp (maar die zal je wel meer betalen).
                dus 55-250 is ok?
                iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

                Comment


                • #9
                  Re: CANON 75-300mm

                  JA, en de 75-300 met IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: CANON 75-300mm

                    Oorspronkelijk geplaatst door marcovandaar Bekijk bericht
                    JA, en de 75-300 met IS
                    Je bedoelt de 70-300 IS, alle 75-300's met of zonder USM of IS zijn optisch hetzelfde

                    Comment


                    • #11
                      Re: CANON 75-300mm

                      Heb je die 300mm echt nodig?
                      Toen ik mijn 400d nog had, heb ik zowel de 75-300 als de 75-300usm op mijn camera gehad, en ze bevielen me geen van beiden. Zoals Black Bandit al zei: veel CA, en soft. Daarbij moet je ook nog rekening houden met de stabiliteit van de lens, ik vond m op 300mm behoorlijk lastig (omdat de minste trilling al merkbaar is).
                      Ik heb met de 400d wel met veel plezier foto's gemaakt met een 80-200mm van Canon. Die lag lekker in de hand, was scherp genoeg, geen CA en goed hanteerbaar. Met dat ding heb ik heel wat ontdekt, niet alleen mijn omgeving, maar ook hoe lenzen kunnen werken. Als je een goedkope beginnerslens wilt hebben, dan is dat geen gekke keuze (prijs ergens tussen de 50-90 euro).
                      Na mijn 400d kwam de 5d en daarop was de 80-200mm echt niet goed bruikbaar. Toen heb de 70-210mm's van Canon uitgeprobeerd, de usm en de niet usm versie. Vooral de laatste deed het erg goed op mijn camera. Op jouw camera zullen ze het ook zeker goed doen. Die lenzen vind je vanaf +/- 100 euro.

                      Comment


                      • #12
                        Re: CANON 75-300mm

                        Ik heb de 75-300 III gehad, en het is één van de weinige lenzen die ik terug verkocht heb. Zeker op 300 mm, verschrikkelijk veel CA. Ik ben over het algemeen zeer Canon-minded, maar dit was voor mij echt rommel. Niet twijfelen en en zoeken naar de 55-250 IS die je toch wel voor 150€ 2dehands moet kunnen vinden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: CANON 75-300mm

                          bedankt voor de uitleg!!!!!
                          iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: CANON 75-300mm

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Je bedoelt de 70-300 IS, alle 75-300's met of zonder USM of IS zijn optisch hetzelfde

                            ja klopt

                            Comment

                            Working...
                            X