Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mineral de Pozos ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mineral de Pozos ...

    ... is gelegen in de Mexicaanse staat Guanajuato.

    Ik ben vertrokken van ...



    ... en met volgend beeld als eindresultaat.



    De foto is geen HDR bewerking.

    Hopelijk is't wat?
    Last edited by Runaque; 29 november 2009, 22:14. Reden: Originele foto geplaatst!
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

  • #2
    Re: Mineral de Pozos ...

    Voor mij mocht hij net een tikkeltje donkerder.
    En iets kleiner
    mvg,
    Ludo V.

    Comment


    • #3
      Re: Mineral de Pozos ...

      Het komt me nogal zwaar over, je histogram ziet er vast niet mooi uit. Een compact kan duidelijk niet overweg met die hoge contrasten. Vreemde lucht ook.


      Groeten
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Mineral de Pozos ...

        Alvast bedankt voor de reacties!

        Tja, de groote, is dat niet een pluspunt voor het detail en scherpte in de foto?
        Dat ie wat donkerder mocht is misschien persoonlijke smaak, ik wou net een heel mooi helder beeld scheppen over deze streek en vond de originele foto nogal "flets" overkomen. Ik zal volgende keer rekening houden en eens trachten hem wat minder "fel" te maken.

        Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
        Het komt me nogal zwaar over, je histogram ziet er vast niet mooi uit. Een compact kan duidelijk niet overweg met die hoge contrasten. Vreemde lucht ook.


        Groeten
        Goed gezien dat het met een compact genomen is, je bent direct de EXIF gaan napluizen. Met het histogram is er toch niets mis mee, niet met de originele foto alsook niet met deze foto, de foto is een bewerking, geen origineel uit de camera gerold plaatje.
        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
        Website : http://runaque.deviantart.com/

        Comment


        • #5
          Re: Mineral de Pozos ...

          Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
          Met het histogram is er toch niets mis mee, niet met de originele foto alsook niet met deze foto, de foto is een bewerking, geen origineel uit de camera gerold plaatje.

          Snel even je histogram in PS bekeken, voor mij ziet dat er toch niet goed uit, zowel aan de witte als aan de zwarte kant.

          Groeten
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Mineral de Pozos ...

            Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
            Snel even je histogram in PS bekeken, voor mij ziet dat er toch niet goed uit, zowel aan de witte als aan de zwarte kant.

            Groeten
            Misschien dat ik volgende keer gewoon een stel weilanden met wolken post, die worden hier vaak door iederen de hemel in geprezen en een beeld waar duidelijk tijd en werk in gekropen is moet door de maker ervan als het ware verdedigd worden omdat er altijd wel iets is dat niet goed is. Als je toch perce wil weten waar het werk in gekropen is, vergelijk het dan met het origineel, ik heb deze gelijk ter vergelijking in dit topic gepost.
            Mijn excuses dat ik zo in de verdediging ga, maar dit fenomeen zie ik bij meer dan de helft van de geposte werken.

            Mvg.
            Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
            Website : http://runaque.deviantart.com/

            Comment


            • #7
              Re: Mineral de Pozos ...

              Ik kan goed begrijpen dat je veel werk hebt gestoken in het bijwerken van je foto, het is dan ook wat sneu van wat kritische opmerkingen te horen te krijgen. Maar als je post in showcase, dan ga ik er van uit dat je op zoek bent naar eerlijke meningen over je werk. Laat dit dus zeker geen ontmoediging zijn, en blijf vooral fotograferen wat jij interessant vindt.

              Groeten
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Mineral de Pozos ...

                Het bewerkte beeld is aantrekkelijker als de originele, dus de bewerking is geslaagd

                Maar..., puur gevoelsmatig en zonder technische beoordeling,...

                In de bewerkte versie oogt de lucht wel raar. De harde schaduwen storen mij een beetje en ik vind de compositie heel druk... Niet dat ik alleen van weidse landschappen en weides hou hoor, maar ik vind de foto nu net iets te druk...

                Laat je niet ontmoedigen en neem het commentaar mee voor je volgende foto's

                Groeten
                Michel

                Comment


                • #9
                  Re: Mineral de Pozos ...

                  De bewerking is zeker wel geslaagd, maar tevens een bewijs dat een niet al te beste foto
                  (een nogal rusteloze compositie) niet helemaal gered kan worden door de bewerking.

                  Comment

                  Working...
                  X