Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Devolo probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Devolo probleem

    Gebruik dLAN Devolo 200. Electrisch net deels vernieuwd en deels oud.
    Werkt perfect in recente stopcontacten (enkel stopcontacten in 2.5²) maar valt regelmatig uit bij gebruik met oudere stopcontacten (licht en stopcontacten gemengd in 1.5²). Bij afkoeling terug functioneel voor beperkte tijd.
    Iemand gelijkaardig probleem gehad?

    Henri
    Last edited by kodachrome; 6 december 2009, 23:50.
    lidnummer: BD0435BE

  • #2
    Re: Devolo probleem

    Ik gebruik ook Devolo 200 en over het algemeen werkt dit zeer goed. Maar het systeem kan wel wat gevoelig zijn voor storende toestellen in het circuit. Het geheel eens uittrekken en opnieuw synchen lostte dat meestal wel op, maar na een tijdje kwam het weer terug. Steeds tijdelijk dus. Het komt er op neer om de storende factor te identificeren of verschillende stopcontacten te proberen tot je een stabiel netwerk hebt. Ter info: ondanks afgeraden zitten bij mij beide stekkers niet rechtstreeks in het stopkontakt maar in een blok.

    Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

    Comment


    • #3
      Re: Devolo probleem

      Heb storende factor nog niet gevonden. Wel eigenaardig dat dit enkel gebeurt op oudere stopcontacten in 1.5 mm² .
      Electrisch net is 3 x 400 + N.

      Henri
      lidnummer: BD0435BE

      Comment


      • #4
        Re: Devolo probleem: netverbinding valt uit

        Eventjes terug aandacht vragen.
        Wie heeft dergelijk probleem? Volgens Devolo zou in de buurt een storend element zijn, maar ik kan het maar niet vinden.
        Eigenaardig is wel dat het systeem uitvalt en zichzelf weer aanschakeld na onbepaalde tijd. Perioden van actief en niet actief zijn steeds varierend.
        Dank voor medewerking.

        Henri
        Last edited by kodachrome; 6 december 2009, 23:54.
        lidnummer: BD0435BE

        Comment

        Working...
        X