Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke oude lenzen zijn super op D200?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke oude lenzen zijn super op D200?

    Hallo,

    Ik heb juist een tweedehands lens gekocht AF-NIKKOR 70-210 D 1:4-5,6 ik vind deze wel best ok.
    Mijn vraag is nu zijn er nog van die oudere lenzen die ook super zijn op een D200?
    Last edited by fille; 1 december 2009, 18:08.

  • #2
    Re: welke oude lenzen zijn super op D200?

    Eigenlijk zijn bijna alle Nikon objectieven bruikbaar op je D200, als je zoals je zegt, tevreden bent met je AF-NIKKOR 70-210 D 1:4-5,6, kan ik je verzekeren dat er heel wat oudere Nikon objectieven zijn die het hier nog stukken beter zullen doen op je D200.

    Zoals een al dan niet AF 50mm f1.4 bv. of een 180mm Af f2.8, 55mm macro f2.8 manuele focus enz, zowat alles buiten een paar kitlensjes welke ze bij Bv. een f50 leverden (mindere kwaliteit) zijn prima bruikbaar, natuurlijk is aan jou de keuze of je eventueel met manuele focus objectieven wil werken, maar ga maar eens naar een fotobeurs van tweedhandsmateriaal, ik denk dat Nikon een van de merken is met de minste compatibiliteitsproblemen om oudere objectieven te gebruiken op een nieuw digitaal toestel uit het betere segment, zoals D100, D200, D300, D3, D2x, D2h en noem maar op, toestellen zoals D40, D60, D50 enzo zijn dan terug heel wat beperkter op dat vlak.

    Zit er bij de handleiding van je D200 geen paar pagina's die je vertellen wat je er allemaal op kan gebruiken, en wat de beperkingen zijn ?

    Comment

    Working...
    X