Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging standaardkit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging standaardkit

    Binnekort komt er een periode van foto's trekken,
    en tegen die tijd zou ik graag mijn kitlens 18-55 willen vervangen
    door de tamron 17-50 of de tokina 16-50.
    De geruchten van de tamron zijn de uitstekende scherpte, .. Maar de tamron
    is meer plastiekerig en heeft een 'luide' AF.
    De tokina daarentegen is veel beter gebouwd maar heeft veel last van CAs en de scherpte lijkt te moeten onderdoen voor de tamron.
    Kan iemand me raad geven want ik geraak er niet aan uit.

    Bijkomend vraagje, is het beter om een grote filtermaat te hebben gelijk de tokina (77mm) of heeft dit geen invloed op de kwaliteit?

    Grt Tom
    Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
    The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

  • #2
    Re: Vervanging standaardkit

    Een foto moet je beoordelen over de kwaliteit en niet de bouw van een lens plastikerig is geen criteria als het over scherpte gaat . zelf de tamron versie en voor zijn prijs een scherp beestje , al moet ik toegeven dat de motor even wennen is , is nl. niet van de snelste , ikzelf werk met nikon en kan dat bij jou niet direct uitmaken tenzij het in statistieken zou staan .
    De tokina heeft inderdaad last van ca , zelf uitgetest .

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging standaardkit

      Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
      Een foto moet je beoordelen over de kwaliteit en niet de bouw van een lens plastikerig is geen criteria als het over scherpte gaat . zelf de tamron versie en voor zijn prijs een scherp beestje , al moet ik toegeven dat de motor even wennen is , is nl. niet van de snelste , ikzelf werk met nikon en kan dat bij jou niet direct uitmaken tenzij het in statistieken zou staan .
      De tokina heeft inderdaad last van ca , zelf uitgetest .
      Ja ik weet dat de tamron betere kwaliteit levert qua foto's, maar het zou gewoon
      gemakkelijk zijn om een scherpe lens te kopen die terwijl degelijk aanvoelt. Heb je ergens een foto van de tokina met CAs? de autofocus van de tamron is die dan zoveel trager dan de standaard kitlens? En als dit zo is, wordt het toch wel moeilijk om dan scherpe fotos te trekken van bv. Sport?

      Tom
      Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
      The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

      Comment


      • #4
        Re: Vervanging standaardkit

        je hebt een Canon, waarom zou je niet gaan voor een 17-40mmL, heerlijke lens hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Vervanging standaardkit

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          je hebt een Canon, waarom zou je niet gaan voor een 17-40mmL, heerlijke lens hoor.
          grt,bouk.
          Heerlijke lens geloof ik vast en zeker, maar ik ben nog maar 19 en ik verdien nog geen geld, dus jammer genoeg gaat dit boven mijn budget . Weet je anders een goede equivalent? Max 500€.

          Grt
          Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
          The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

          Comment


          • #6
            Re: Vervanging standaardkit

            Oorspronkelijk geplaatst door tomnoe97 Bekijk bericht
            Heerlijke lens geloof ik vast en zeker, maar ik ben nog maar 19 en ik verdien nog geen geld, dus jammer genoeg gaat dit boven mijn budget . Weet je anders een goede equivalent? Max 500€.
            neem een tweede hansje.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Vervanging standaardkit

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              je hebt een Canon, waarom zou je niet gaan voor een 17-40mmL, heerlijke lens hoor.
              grt,bouk.
              Maar ik kan deze lens toch minder gebruiken in donkere omstandigheden want het is f4?
              En eigenlijk zoek ik een lichtsterk glas?
              Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
              The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

              Comment


              • #8
                Re: Vervanging standaardkit

                Oorspronkelijk geplaatst door tomnoe97 Bekijk bericht
                Maar ik kan deze lens toch minder gebruiken in donkere omstandigheden want het is f4?
                En eigenlijk zoek ik een lichtsterk glas?
                hoe licht sterker, hoe duurder hè.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Vervanging standaardkit

                  Voor de Tokina 16 - 50: kijk eens naar test op


                  De lens is ontworpen en gebouwd in een samenwerking met Pentax. De Pentax 16-50/2.8 is optisch identiek.
                  Afwerking is anders bij pentax (bv stof en waterdichting).
                  Ik gebruik de 17-50/2.8 van Tamron op een pentax K20D. Dat die wat plastiekerig is, tot daar aan toe. De lens presteert voortreffelijk vanaf f4.
                  De CA die bij alle groothoekzooms in meer of mindere mate optreedt kun je vrij gemakkelijk corrigeren in Adobe Lightroom 2.
                  mvg

                  Franky

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervanging standaardkit

                    Ik zou net als bouk voor een 17-40 L gaan, vind je zeker onder de €500 tweedehands als je even in de verkoop-hoek kijkt.

                    en i.v.m. de filtermaat: kijk maar eens naar de prijzen van filters met een grote maat, dan weet je meteen het antwoord.
                    Last edited by StarX; 28 november 2009, 14:51.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vervanging standaardkit

                      Oorspronkelijk geplaatst door tomnoe97 Bekijk bericht

                      Bijkomend vraagje, is het beter om een grote filtermaat te hebben gelijk de tokina (77mm) of heeft dit geen invloed op de kwaliteit?

                      Grt Tom
                      Een filtermaat heeft alleen invloed op de PRIJS van een filter, verder niks.
                      Hoe kleiner , hoe beter dus.....

                      Geldt niet voor mij, als principieel filterweigeraar.

                      Comment

                      Working...
                      X