Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blauwzweem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blauwzweem

    Besten,
    op de site van konijnenberg info aan het zoeken van lenzen (voor een 7D die ik zoek aan te kopen) gelezen dat een UV filter zou helpen tegen blauwzweem? Zoals iedereen ingegeven op google en daar op een ander forum gelezen dat dit enkel zou helpen boven 2500mAangezien ik hier al hele goede reacties heb gehad hoop ik dat iemand mij hier kan helpen .UV filter zal zeker mijn lens beschermen.
    françois

  • #2
    Re: Blauwzweem

    Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
    Besten,
    op de site van konijnenberg info aan het zoeken van lenzen (voor een 7D die ik zoek aan te kopen) gelezen dat een UV filter zou helpen tegen blauwzweem? Zoals iedereen ingegeven op google en daar op een ander forum gelezen dat dit enkel zou helpen boven 2500mAangezien ik hier al hele goede reacties heb gehad hoop ik dat iemand mij hier kan helpen .UV filter zal zeker mijn lens beschermen.
    françois

    Bij de meeste moderne digitale camera's zit er reeds een uv en ir blokkeerfilter ingebouwd voor de sensor.......buiten wat extra bescherming gaat er dus niks veranderen. Indien je besluit een beschermfilter te kopen....koop dan ineens een kwalitatief goed filter. Er zijn tal van "goedkope brol "filters die je scherpe lenzen soft maken.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Re: Blauwzweem

      Bedankt maar als ik één koop zal het zowiezo één van canon zijn denk dat deze niet slecht zullen zijn.
      François

      Comment


      • #4
        Re: Blauwzweem

        Vergeet niet dat je met een filter vaak wat stops moet inleveren.
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

        Comment


        • #5
          Re: Blauwzweem

          Is dat een type UV-filter? Die waar je stops moet gaan inleveren.....

          Beste UV-filter: de glasloze.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Blauwzweem

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Is dat een type UV-filter? Die waar je stops moet gaan inleveren.....

            Beste UV-filter: de glasloze.
            Heb ik het dan verkeerd voor? Ik dacht dat je minder licht binnenkrijgt met een UV-filter voor de lens?
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

            Comment


            • #7
              Re: Blauwzweem

              Met een UV-fliter heb je zo goed als geen lichtverlies, met een polarisatiefilter verlies je tot twee stops.

              Met elk filter verhoog je wel de kans op lensflare.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Blauwzweem

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Met een UV-fliter heb je zo goed als geen lichtverlies, met een polarisatiefilter verlies je tot twee stops.

                Met elk filter verhoog je wel de kans op lensflare.
                Hmm, mijn excuses voor mn verkeerde info dan Ik dacht dat het bij beide was.

                Maar on topic: waarom een UV filter kopen tegen blauwzweem? Als je de camera correct instelt en desnoods iets bijwerkt (als je in RAW trekt) heb je dat toch niet nodig?
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

                Comment

                Working...
                X