Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lake Louise in de Canadese Rocky Mountains

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lake Louise in de Canadese Rocky Mountains

    Hallo Allemaal,

    Ik ga nog even door met een paar vanuit mijn archieven met foto's die genomen waren in de Canadese Rockies. Deze keer zijn het twee foto's van het prachtige en bekende Lake Louise. Dit meer is het meest gefotografeerde meer in de Canadese Rockies en als je vroeg genoeg of laat genoeg gaat kan je er rustig fotograferen zonder hordes toeristen.

    Hopelijk vallen deze ook wat in de smaak. Alvast bedankt voor het kijken!

    Groetjes uit Vancouver,
    Ann


    Het bekende zicht op Lake Louise met Mount Victoria (3464 m) op de achtergrond


    Genomen op een andere dag en deze keer een zicht naar het boothuisje toe waar je kano's kan huren



    Wat informatie over de Canadian Rockies voor diegene die het interesseert: De Canadese Rockies liggen op een 800km ten oosten van Vancouver op de grens van de provincie British Columbia en Alberta. Er zijn 7 Nationale Parken die deel uit maken van dit enorm grote gebied met een totale oppervlakte van ongeveer 25,000 vierkante km. De volgende nationale parken maken deel uit maken van de Canadese Rocky Mountains: Mount Revelstoke National Park, Glacier National Park, Kootenay National Park en Yoho National Park die gelegen zijn in British Columbia en dan heb je nog Banff National Park, Jasper National Park en Waterton Lakes National Park die gelegen zijn in Alberta. Deze prachtige Canadese Rockies zijn gekend hun schitterende natuur pracht met blauw-groene meren omringd door bergen, de gletsjers, rivieren, watervallen en de vele wilde dieren die men hier in de ongerepte natuur kan zien. Je kan er oneindig genieten van de prachtige zichten om je heen en er is een enorm groot aanbod aan verschillende wandelingen met verschillende moeilijkheidsgraden.

    Zoals ik al zei in het vorige stukje zijn de Canadese Rockies ook erg gekend voor hun blauw-groenachtig gekleurde meren. Je vraagt je misschien ook af waar die blauwe kleur van die meren vandaan komt. Wel, de meeste meren in de Canadese Rockies kunnen die schitterende blauwe-groene kleur danken aan het licht filterend effect van kleine deeltjes silt wat men rock flour noemt. Dit rock flour is een poederachtige substantie dat van de bergrotsen wordt afgeschuurd door het smeltwater van de gletsjers en zo in het meer terecht komt. Dat rock flour wat in het water afgezet wordt filtert bijna alle kleuren van het licht spectrum, behalve deze prachtige turquoise blauwe of groenachtige kleur die je dan ziet in deze meren. Dat rock flour laat ook soms een melkachtige substantie na in het water zodat het er soms echt melkachtig uit ziet. Elk meer kan er anders uitzien op verschillende tijden van de dag. Soms zijn de meren erg kalm en is het net een spiegel en andere keren is het superblauw. Dit hangt allemaal af van de hoeveelheid rock flour dat aanwezig is in het water en ook een beetje van de weerstomstandigheden.

  • #2
    Re: Lake Louise in de Canadese Rocky Mountains

    Het blijven Idyllische plaatjes hey, Ann.

    Vooral de 2de vind ik mooi, maar ik vind ze alle twee wat te verscherpt...

    Groeten
    Mipstoo

    Comment


    • #3
      Re: Lake Louise in de Canadese Rocky Mountains

      wat moet ik toch altijd weer schrijven... mooi zekers, zoals altijd (begint saai te worden hoor )

      Comment


      • #4
        Re: Lake Louise in de Canadese Rocky Mountains

        Hey Ann,

        Super foto's!
        Al je ooit is bereid bent om een fototoertje te organiseren door de Rocky Mountains, dan mag je mij altijd een belleke geven hé

        Groetjes,

        Yoeri

        Comment


        • #5
          Re: Lake Louise in de Canadese Rocky Mountains

          Prachtig, Ann. Vooral die tweede: de compositie, kleuren en zalige sfeer. Je hebt vast een
          prachtig prentenboek boordevol Canadees moois

          Comment


          • #6
            Re: Lake Louise in de Canadese Rocky Mountains

            I am so jelous. wat een mooie streek daar hé...
            Koop nu eens eindelijk een ND filter Anne en experimenteer daar eens mee..Ik zou daar echt niet meer veel thuis zijn hoor...
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Lake Louise in de Canadese Rocky Mountains

              mooie plaatjes Ann

              toen wij er waren in 2000
              hebben we op 2 dagen totaal verschillend weer gezien
              de ene dag met sneeuw
              en de volgende dag met zon
              en dat in juli
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Re: Lake Louise in de Canadese Rocky Mountains

                Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                toen wij er waren in 2000
                hebben we op 2 dagen totaal verschillend weer gezien
                de ene dag met sneeuw
                en de volgende dag met zon
                en dat in juli
                Toch prachtig om zoiets mee te maken in verschillend soort weer. Ik vind het geweldig hoe zo'n meer er verschillend uitziet van dag tot dag en zelfs op verschillende momenten van de dag. Het hangt allemaal af van de licht inval en dergelijke. Hoe dan ook, ik vind het een prachtige plek...vooral als er niet veel toeristen zijn.

                Groetjes,
                Ann

                Comment


                • #9
                  Re: Lake Louise in de Canadese Rocky Mountains

                  Nummer 1

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lake Louise in de Canadese Rocky Mountains

                    Weer twee hele mooie Ann
                    Maar de eerste vind ik een echte topper



                    Groetjes chrit.
                    Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lake Louise in de Canadese Rocky Mountains

                      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      I am so jelous. wat een mooie streek daar hé...
                      Ik krijg steeds meer zin om deze zomer eens richting Canada te gaan.

                      Twee prachtige foto's waarvan ik de eerste super vind
                      www.photo-rudi.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lake Louise in de Canadese Rocky Mountains

                        pracht serie weer wat is dat toch een mooi land grt aj

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lake Louise in de Canadese Rocky Mountains

                          Weer prachtige foto's van een zalige omgeving. Ann, wannneer ga je eens een SD-tje inrichten daar?
                          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lake Louise in de Canadese Rocky Mountains

                            Uitstekende reclame voor die regio
                            mvg,
                            Ludo V.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lake Louise in de Canadese Rocky Mountains

                              De compositie van je eerste vind ik goed. Die halo's aan de bergkammen vind ik wel minder.
                              De compositie van je tweede vind ik minder dan de eerste. Ook hier zijn er halo's maar ze vallen bijna niet op.
                              In beide foto's vind ik het contrast te hard.

                              Groeten
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X