Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slingshot nachtmerrie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slingshot nachtmerrie

    Hallo,
    Iemand ooit het volgende meegemaakt? Toen ik mijn toestel uit mijn slingshot nam liet de lens los van de body en viel op de grond van een kleine 1/2 meter (stenen vloer)... Mss een geluk dat de zonnekap erop zat. Geheel volgens Murphy zat blijkbaar de ontgrendelknop ingedrukt en tijdens het uitnemen waarschijnlijk een kleine draaibeweging gemaakt. Jammer maar helaas is de ring beschadigd zodat ik de lens niet gedraaid krijg en ze ook niet kan testen op goede werking. Iemand een idee van de te verwachten kosten? (in de hoop dat enkel de metalen bajonet beschadigd is) Ondertussen is ze binnengebracht, binnen 2 weken kan ik pas een bestek verwachten.
    grtz,

  • #2
    Re: Slingshot nachtmerrie

    Oorspronkelijk geplaatst door Zappa70 Bekijk bericht
    Hallo,
    Iemand ooit het volgende meegemaakt? Toen ik mijn toestel uit mijn slingshot nam liet de lens los van de body en viel op de grond van een kleine 1/2 meter (stenen vloer)... Mss een geluk dat de zonnekap erop zat. Geheel volgens Murphy zat blijkbaar de ontgrendelknop ingedrukt en tijdens het uitnemen waarschijnlijk een kleine draaibeweging gemaakt. Jammer maar helaas is de ring beschadigd zodat ik de lens niet gedraaid krijg en ze ook niet kan testen op goede werking. Iemand een idee van de te verwachten kosten? (in de hoop dat enkel de metalen bajonet beschadigd is) Ondertussen is ze binnengebracht, binnen 2 weken kan ik pas een bestek verwachten.
    grtz,
    Dat is wel pech hebben, daarom dat ik niet zo zot ben van slingshot.

    Als we niet weten over welk merk/type/soort lens het hier gaat, kunnen we ook moeilijk zelf een idee hebben over de kosten, of of het de moeite loont om te herstellen hé.

    Comment


    • #3
      Re: Slingshot nachtmerrie

      Da's juist, 5D2 en 24-105 IS USM. Instinctief neem ik hem steeds met mjin rechterhand en de ontgrendelknop staat links dus van pech gesproken...

      Het de slingshot 200 en deze combo zit echt strak tegen de wanden waar de extra lenzen of flash zitten.

      grtz,

      Comment


      • #4
        Re: Slingshot nachtmerrie

        Van brute pech gesproken, de 24-105 is wel een reparatie waard natuurlijk.

        Comment


        • #5
          Re: Slingshot nachtmerrie

          Inderdaad *** man.
          Met mijn slingshot 100 nog zulk geen probleem gehad.

          T.

          Comment


          • #6
            Re: Slingshot nachtmerrie

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Dat is wel pech hebben, daarom dat ik niet zo zot ben van slingshot.
            Heeft niets met de slingshot zelf te maken. Als je je camera van de kast haalt, uit een rugzak of schoudertas haalt en je ontgrendelknop zit ingedrukt of je lens er niet goed opgedraaid, gebeurt net hetzelfde.

            Comment


            • #7
              Re: Slingshot nachtmerrie

              Voor hetzelfde geld viel de lens 'in' de openstaande Slingshot en was het hallelujah Slingshot.
              Tegenslag is natuurlijk nooit leuk...
              Website http://www.kristofpattyn.be

              a lotta canonstuff

              Comment


              • #8
                Re: Slingshot nachtmerrie

                Bezit eveneens een SlingShot (300). Nog nooit problemen mee gehad.
                Eerlijk gezegd vind ik het eerder veilig om spullen uit je tas te halen als deze op je buik hangt. Meestal zullen je losse spullen juist terug in de tas vallen ipv ernaast.
                Greetz Geert.
                Canon gerief...

                Comment


                • #9
                  Re: Slingshot nachtmerrie- update

                  Ik heb zojuist een raming ontvangen tbv - aaaargghhh - 399€. Nu maar hopen dat er geen onvoorziene kosten opduiken... Volgens mij is een raming niet hetzelfde als een offerte.
                  Defecten na een val van +/- 0,5m: bajonet incl aanhangende elektronica, verder niet gedetailleerd. Da's bijna 8€/cm
                  Blijkbaar is de vaste Canon hersteldienst in Roosendaal failliet, men werkt nu met een firma in Rijsel. In ieder geval heb ik geen andere 24-105L voor dat geld.

                  Comment


                  • #10
                    Lens hersteld, optische groep?

                    Sneller dan voorzien ben ik de lens gaan afhalen, ze blijkt goed te werken. Op factuur wordt vermeld dat de bajonet en de optische groep vervangen werd. Wat bedoelt men met "optische groep"? Is dit het electronisch gedeelte dat aan de bajonet hangt? Ik kan me moeilijk voorstellen dat het glas zelf vervangen werd, dat zou volgens mij anders een weggooier geweest zijn, zelfs voor een L- lens. Ze is - uiteraard - gecallibreerd en volledig nagezien. Kostprijs 399€.

                    Soit, ik ben al blij dat ze voor de feestdagen hersteld werd.
                    grtz,

                    Comment

                    Working...
                    X