Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony 70-400G of toch maar een minolta teleprime+converter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony 70-400G of toch maar een minolta teleprime+converter?

    ik zoek al tijden naar wat meer bereik..en dan +300mm's

    nu zag ik een actie bij de lokale fotoboer, waar er sony 70-400G-lensjes voor om en nabij de 1200 euro's te koop staan..

    is toch een redelijke korting vind ik..en nog steeds goedkoper dan bv cameranu.nl..

    nu heb ik eigenlijk totaal geen ervaring met deze sony-lens, mss dat er mensen zijn, die dit lensje al es gebruikt hebben, en hoe tevreden ze er over zijn.. (heb trouwens ook al op dyxum gekeken)

    OF..???

    is het beter om om te kijken naar een minolta G-prime, in combinatie met een converter?

    ik ga heel eerlijk zijn, maar ik schrik soms van de prijzen, die tweedehands gevraagd worden (al ben ik ervan overtuigd dat lichtsterke minolta-G-primes in het telebereik erg goed zijn, scherp, snel en accuraat) op bv marktplaats of e-bay..(de afbladderende witte verf neem ik wel voor lief.. )

    op een nieuwe heb je natuurlijk garantie, en met een 2e handsie is het natuurlijk maar afwachten of alles naar behoren werkt..

    aan de ene kant neig ik wel naar die nieuwe sony-G, alleen het bereik zit me een beetje dwars.. van 70 naar 400 mm? is dat niet teveel bereik, en ben ik bv niet beter af met een 300mm minolta prime icm een 1.7x of zelfs 2x converter??

    met een tele-zoom ben je wat makkelijker, maar een prime is toch ook wel erg lekker om mee te werken..

    het zou voornamelijk om vogeltjes etc. gaan, ik heb al zovaak moeten afhaken met mijn 70-200, puur omdat ik zwaar tekort kwam..(en mijn minolta 100-300 heb ik verkocht, omdat die op 300mm toch erg veel moest inleveren qua lichtsterkte+ dat het geen APO-versie was..)

    een converter voor mijn 70-200 is mss ook nog een optie??

    (die 70-200 is er trouwens eentje van sigma, maar ook daar heb ik alweer geen ervaring met de converters, die hiervoor geschikt zijn.. )

    alvast bedankt voor jullie adviezen en ervaringen!

    groetjes, Alexander!

  • #2
    Re: sony 70-400G of toch maar een minolta teleprime+converter?

    Om je een idee te geven: ik heb mijn 50-500 EX DG en 400G met plezier vervangen door de 70-400G. 't Is echt wel een superlenske. Nog geen minuut spijt van gehad. Ze presteert trouwens even goed dan de Sony 70-200, ook aan het tele-eind !
    De beeldkwaliteit komt dus heel dicht in de buurt van de 400G en je heb zowat de flexibiliteit van de 50-500 (want die gaat trouwens ook niet echt tot 500mm, slechts zo'n 470 à 480mm). Ze heeft echt niet voor niets de TIPA2009-prijs gekregen.

    De 400G en 300/2.8G hebben natuurlijk wel als voordeel dat je nog net iets betere beeldjes hebt (hoewel de meesten nauwelijks verschil zullen zien, tenzij bij echt grote afdrukken), en dat je daarnaast natuurlijk zonder noemenswaardig verlies aan kwaliteit een 1.4x (of zelfs 2x) TC kan gebruiken.

    Moeilijke keuze vond ik zelf ook .

    In elk geval: kijk eens naar de review van de 70-400 op photozone.de. Alles wat daarin vermeld wordt, sluit aan bij mijn ervaring met deze lens.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: sony 70-400G of toch maar een minolta teleprime+converter?

      hoi! thx voor je reply!

      het is idd moeilijk.. een prime is natuurlijk net ietsie scherper, maar de prijsjes zijn er dan ook naar, ook gebruikt..en ik denk dat een additionele pro-minolta-converter, gebruikt niet al te goedkoop zal zijn (als ik hem al vind )

      als ik dan kijk naar een spiksplinternieuwe 70-400G, die optisch toch ook reuze goed is, en ook nog es erg flexibel, dan is 1200 euri m.i. een ware ´steal-deal´...(voor een pro-kanon is dit niet echt veel geld te noemen, vind ik..)

      ik ga die link es bekijken, die je doorgegeven hebt..

      (het zal w.s, weer een fiks gat in het budget slaan, maar, je krijgt ook weer een lekker speeltje ervoor terug he?? )

      THX voor de hulp!!

      Comment

      Working...
      X