Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje....

    ben eigenlijk op zoek naar een lichtsterke breedhoeklens en mijn oog is op deze gevallen voor mijn nikon D90 ...

    Tamron 17-35mm/2.8-4.0 SP

    zou dit een goeie lens zijn ....?

    iemand ervaring ermee ???
    [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

  • #2
    Re: vraagje....

    Waarom dat niet gaan voor de Tamron 17-50 F2.8? Dan heb je over de hele lijn F2.8

    Hier alvast wat revieuws.
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

    Comment


    • #3
      Re: vraagje....

      hey sancho

      thanks voor het antwoord ....omdat ik al een 26-75 lichtsterke lens heb .... en het wel voel dat ik wat benepen zit als ik ruimtes en zo meer wil nemen in zijn geheel ....daarom mijn vraagje van die breedhoeklens he ....
      [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

      Comment


      • #4
        Re: vraagje....

        Oorspronkelijk geplaatst door eddy_uit_heist Bekijk bericht
        hey sancho

        thanks voor het antwoord ....omdat ik al een 26-75 lichtsterke lens heb .... en het wel voel dat ik wat benepen zit als ik ruimtes en zo meer wil nemen in zijn geheel ....daarom mijn vraagje van die breedhoeklens he ....
        Dan zou ik eerder gaanvoor een Nikon 10-24 f3.5-4.5 of sigma 10-20 f4-5.6 of sigma 10-20 f3.5, naargelang hoeveel je eraan uit wil geven. Dit overlapt niet met je huidige lens en er is een GROOT verschil tussen 10mm of 17mm kijk maar eens op en vergelijk maar eens
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #5
          Re: vraagje....

          Als je echt breedhoek wilt, kijk je dan niet beter voor een 10-24? Al zul je dan geen F2.8 meer hebben...
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

          Comment


          • #6
            Re: vraagje....

            Met de 17-35 heb je in elk geval een lens voor een redelijk lage prijs die goeie resultaten neerzet als je ze niet volopen gebruikt, maar dat laatste geldt voor heel wat lenzen. Maar bij landschap gaat het meestal toch over f/8 of meer, en dan presteert deze lens uitstekend.
            Ze is trouwens ook op FF te gebruiken, wat met een 10-20 en co niet zo is.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: vraagje....

              Lichtsterkte heeft bij een groothoeklens niet zo gek veel nut: mooie bokey valt meestal niet te maken, 17 is ook niet echt wijs op een dx toestel. Beter kijken naar een 2e hands 10-20, 12-24 enz.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X