Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opleiding fotografie

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opleiding fotografie

    Na eventjes snuffelen heb ik echter niets gevonden over te volgen opleidingen.
    Ik ben dus beginnend amateur en beschik over een Nikon D90 met 18-200 lens maar wat ben je met een porsche zonder rijbewijs.
    Ik kan enkel cursussen vinden die gestart zijn in September. Wil dit zeggen dat ik nog 10 maand geduld moet hebben? Of wie kan mij voort helpen hiermee?

    alvast bedankt voor de reacties!
    Bekijk zoveel je moet, niet zoveel je kan.

  • #2
    Re: opleiding fotografie

    je zit in het verkeerde forumonderdeel!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: opleiding fotografie

      Denk dat je best je vraag in het forum "Algemeen" had gesteld.

      De meeste cursussen beginnen idd in September en je zult waarschijnlijk ook moeten wachten. Door de sterke opkomst van digitale fotografie zitten opleidingen ook als snel vaak vol.

      Ik raad je aan om goed je handleiding te lezen, veel op dit forum te kijken en lezen en héél véél te gaan fotograferen. Ik ben eigenlijk ook maar een goed jaar bezig en heb hier door héél véél bijgeleerd. Sinds september doe ik een kunstopleiding om nog meer te kunnen opsteken.

      Tijdens de maanden dat je zelf oefent kun je ook een beetje kijken welke richting je uit wilt. Er bestaan een heleboel verschillende opleidingen, sommigen heel algemeen, andere heel specifiek. Sommigen artistiek, andere heel praktijkgericht. Tegen de tijd dat het nieuwe lesjaar begint, kun je dan ook echt doen wat je graag doet en je daarin verdiepen.

      Gebruik misschien toch eens de zoekfunctie van het forum, je vind al heel wat informatie rond cursussen, opleidingen en academies.

      Groeten
      Mipstoo

      Comment


      • #4
        Re: opleiding fotografie

        Dank je voor de reactie Mipstoo.
        Wat je hier zegt is idd wel waar.
        Veel leer je al door het zelf uit te zoeken en er bestaan ook heel veel boeken over fotografie (voor beginners).
        De motivatie is groot en dat is al heel belangrijk toch

        bouk, mijn excuses, ook hier op BD ken ik nog niet goed men weg
        Bekijk zoveel je moet, niet zoveel je kan.

        Comment


        • #5
          Re: opleiding fotografie

          Ik volg sinds september een kortlopende opleiding tot eind december.
          Deze start terug op in januari.
          Ik denk dat dit aanbod ook in uw streek moet bestaan, gewoon eens zoeken naar avondscholen in uw buurt.

          Comment


          • #6
            Re: opleiding fotografie

            syntra, CVO, ... er zijn een paar plekken waar je terechtkan, maar er zijn ook veel leuke boeken over (Freeman, Pieter D'haeze, ...)

            Comment


            • #7
              Re: opleiding fotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Saxofonske Bekijk bericht

              bouk, mijn excuses, ook hier op BD ken ik nog niet goed men weg
              misschien heb je hier wat aan:
              Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: opleiding fotografie

                [Mod]
                Ik heb dit topic verplaatst naar een geschikter forumonderdeel. In de Fotohoek - Beginnershoek verwachten we een foto in het topic.
                In elk forumonderdeel vind je een sticky waar je de nodige informatie vindt over dat specifieke forumonderdeel.

                Comment


                • #9
                  Re: opleiding fotografie

                  Ik heb het grotendeel zelf aangeleerd door veel boeken,internet, dit forum en veel oefenen. Natuurlijk ken ik nog niet alles maar dat komt wel.
                  Ik twijfel al enige tijd of een cursus fotografie wel iets voor mij is, Ik weet al hoe ik mijn camera het beste instel voor wat ik fotografeer en of een cursus dan echt een toevoeging is weet ik niet.
                  Racing Pics
                  Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                  Comment


                  • #10
                    Re: opleiding fotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Saxofonske Bekijk bericht
                    Na eventjes snuffelen heb ik echter niets gevonden over te volgen opleidingen.
                    Ik ben dus beginnend amateur en beschik over een Nikon D90 met 18-200 lens maar wat ben je met een porsche zonder rijbewijs.
                    Ik kan enkel cursussen vinden die gestart zijn in September. Wil dit zeggen dat ik nog 10 maand geduld moet hebben? Of wie kan mij voort helpen hiermee?

                    alvast bedankt voor de reacties!
                    Hangt er een beetje van af waar je woont, maar een vriend van mij geeft hier te Roeselare een cursus digitale fotografie voor beginners met een ongekende interesse, andere steden hebben volgens mij ook soortgelijke initiatieven. KLIK HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: opleiding fotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Hangt er een beetje van af waar je woont, maar een vriend van mij geeft hier te Roeselare een cursus digitale fotografie voor beginners met een ongekende interesse, andere steden hebben volgens mij ook soortgelijke initiatieven. KLIK HIER
                      De lessen in het CVO in Roeselare zijn inderdaad heel interessant en leerrijk. Echt een aanrader. De cursus is opgebouwd in beginners- gevorderden en expertniveau en iedereen leert wel iets bij. Mijn ervaring leert me dat je met een boek ook bijleert, maar wekelijks naar de les gaan en met een aantal mensen bezig zijn met dezelfde interesse werkt meer stimulerend. Ik werkte al een tijdje met Photoshop op het werk toen ik begon aan de cursus Photoshop, ik besloot toch met de beginners te starten en kwam tot de constatatie dat ik er niet zoveel van kende als ik wel dacht. Ik heb de vier niveaus afgewerkt en heb iedere keer een pak bijgeleerd.
                      Nu ook : iedere week volgen er nieuwe interessante tips.
                      Als webmaster is het voor mijn werkgever leuker dat ik minder tijd verlies in fotobewerking en dat ik meer met het grafische aspect kan bezig zijn. En dat was mijn bedoeling van de cursus.

                      Comment


                      • #12
                        Re: opleiding fotografie

                        Ik volg ook in Roeselare les in het 1e jaar Digitale Fotografie (De avondschool), hier gaat het echt over de fotografie, we hebben 3u Photoshop gezien om de basis van foto's te kunnen aanpassen. Ondertussen kennen we ons toestel, kunnen we vlot werken met diafragma, sluitertijd, witbalans en kennen we al verschillende objecten. We kunnen sinds kort ook vlot het histogram lezen en begrijpen en gaan geregeld op locatie foto's maken (Roeselare, Brugge, Oostende, ...) Binnenkort beginnen we met flits te werken en volgend schooljaar gaat verder over de flits en studiowerk.

                        De lesgever is een jonge gemotiveerde prof uit Oostende.

                        Ik heb ook een vriendin die in Brugge lesvolgt en die zitten nog niet helft zo ver als wij al zitten. Veel ligt aan lesgever, maar denk nog meer aan de groep dat je in terecht komt heeft iedereen al enige notie van de basis dan kan er sneller worden overgegaan tot actie.
                        Groeten Yves
                        http://www.ds-photography.be/ - Nikon D800 - Nikon 70-200 2.8 - Nikkor 24-70 2.8 - Nikkor 50 F/1.8 D AD - Nikon SB-900 - Sekonic L-358 Flash Master - Elinchrom Studio

                        Comment


                        • #13
                          Re: opleiding fotografie

                          Is zo een cursus altijd voor een jaar/jaren of zijn er ook enkele kortere?

                          Net even gekeken bij de syntra ziet deel 2 er wel iets uit voor me maar wordt bij ons in de buurt niet gegeven en bij de plaatstelijke school voor avondschool is het te beginnend
                          Last edited by Lies MX; 26 november 2009, 08:37.
                          Racing Pics
                          Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                          Comment


                          • #14
                            Re: opleiding fotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
                            Is zo een cursus altijd voor een jaar/jaren of zijn er ook enkele kortere?

                            Net even gekeken bij de syntra ziet deel 2 er wel iets uit voor me maar wordt bij ons in de buurt niet gegeven en bij de plaatstelijke school voor avondschool is het te beginnend
                            Syntra, goed, maar wel redelijk duur, ongeveer het tienvoudige van CVO.

                            Comment


                            • #15
                              Re: opleiding fotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Syntra, goed, maar wel redelijk duur, ongeveer het tienvoudige van CVO.
                              Tja roeselare is wel wat ver hé
                              Ben aan het denken om eens een pro bij ons aan te spreken dat die me niet wat kan sturen...
                              Racing Pics
                              Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                              Comment

                              Working...
                              X