Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weerspiegelingen in de Canadese Rockies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weerspiegelingen in de Canadese Rockies

    Hallo Allemaal,

    Ik was nog eens door mijn archieven aan het neuzen en kwam nog een mooie foto tegen die ik in de Canadese Rockies genomen heb. Deze keer is het een foto van het prachtige Herbert Lake in het vroege najaar. Dit mooie meer is een droom voor fotografen vooral bij zonsopgang en zonsdondergang wanneer het meer nog erg kalm is.

    Hopelijk valt deze ook in de smaak. Alvast bedankt voor het kijken!

    Groetjes uit Vancouver,
    Ann



    Wat informatie over de Canadian Rockies voor diegene die het interesseert: De Canadese Rockies liggen op een 800km ten oosten van Vancouver op de grens van de provincie British Columbia en Alberta. Er zijn 7 Nationale Parken die deel uit maken van dit enorm grote gebied met een totale oppervlakte van ongeveer 25,000 vierkante km. De volgende nationale parken maken deel uit maken van de Canadese Rocky Mountains: Mount Revelstoke National Park, Glacier National Park, Kootenay National Park en Yoho National Park die gelegen zijn in British Columbia en dan heb je nog Banff National Park, Jasper National Park en Waterton Lakes National Park die gelegen zijn in Alberta. Deze prachtige Canadese Rockies zijn gekend hun schitterende natuur pracht met blauw-groene meren omringd door bergen, de gletsjers, rivieren, watervallen en de vele wilde dieren die men hier in de ongerepte natuur kan zien. Je kan er oneindig genieten van de prachtige zichten om je heen en er is een enorm groot aanbod aan verschillende wandelingen met verschillende moeilijkheidsgraden.

    Zoals ik al zei in het vorige stukje zijn de Canadese Rockies ook erg gekend voor hun blauw-groenachtig gekleurde meren. Je vraagt je misschien ook af waar die blauwe kleur van die meren vandaan komt. Wel, de meeste meren in de Canadese Rockies kunnen die schitterende blauwe-groene kleur danken aan het licht filterend effect van kleine deeltjes silt wat men rock flour noemt. Dit rock flour is een poederachtige substantie dat van de bergrotsen wordt afgeschuurd door het smeltwater van de gletsjers en zo in het meer terecht komt. Dat rock flour wat in het water afgezet wordt filtert bijna alle kleuren van het licht spectrum, behalve deze prachtige turquoise blauwe of groenachtige kleur die je dan ziet in deze meren. Dat rock flour laat ook soms een melkachtige substantie na in het water zodat het er soms echt melkachtig uit ziet. Elk meer kan er anders uitzien op verschillende tijden van de dag. Soms zijn de meren erg kalm en is het net een spiegel en andere keren is het superblauw. Dit hangt allemaal af van de hoeveelheid rock flour dat aanwezig is in het water en ook een beetje van de weerstomstandigheden.

  • #2
    Re: Weerspiegelingen in de Canadese Rockies

    Prachtig
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

    Comment


    • #3
      Re: Weerspiegelingen in de Canadese Rockies

      een prachtig beeld ann, met heldere weerspiegeling
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: Weerspiegelingen in de Canadese Rockies

        Ann past perfect in het kader en zoals altijd zeer kleurrijk en mooi van compo.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Weerspiegelingen in de Canadese Rockies

          Ook al ben ik nog mega groen in de wereld van fotografie,supermooie foto !
          Dit wil ik ooit ook kunnen.
          Bekijk zoveel je moet, niet zoveel je kan.

          Comment


          • #6
            Re: Weerspiegelingen in de Canadese Rockies

            Hartverwarmend plaatje in deze sombere periode...

            Elke keer opnieuw sta ik versteld door de blauwe kleur van de meren in de VS en Canada. Heerlijk als je zo'n blauwe hemel hebt.



            Groeten
            Mipstoo

            Comment


            • #7
              Re: Weerspiegelingen in de Canadese Rockies

              is dit in de buurt van Banff ?
              of ergens op de highway van Banff naar Jasper ?

              mooi plaatje Ann

              k zal nog es terug moeten gaan :-)
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Re: Weerspiegelingen in de Canadese Rockies

                Zalige foto

                Ik twijfel alleen aan het struikje uiterst rechts. Mijn eerste gedacht zou zijn iets meer, of helemaal niet. Misschien heeft het ook te maken met de nogal nadrukkelijke schaduw in het kader van je foto, waardoor de foto een beetje zijn 'evenwicht' verliest.

                Groetjes
                K@rel
                Is this the real life? Is this just fantasy?
                Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

                Comment


                • #9
                  Re: Weerspiegelingen in de Canadese Rockies

                  Hopelijk gaat je foto niet te veel lijden onder de Photobucket kwaal, dat zou zonde zijn.
                  [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

                  Comment


                  • #10
                    Re: Weerspiegelingen in de Canadese Rockies

                    Oorspronkelijk geplaatst door k@rel Bekijk bericht
                    Zalige foto

                    Ik twijfel alleen aan het struikje uiterst rechts. Mijn eerste gedacht zou zijn iets meer, of helemaal niet. Misschien heeft het ook te maken met de nogal nadrukkelijke schaduw in het kader van je foto, waardoor de foto een beetje zijn 'evenwicht' verliest.

                    Groetjes
                    K@rel
                    Ook mijn gedacht - maar wel prachtig gedaan hoor, schitterende weerspiegeling! De foto lijkt vanzelfsprekend maar alles is áf
                    mvg. Frederico

                    Comment


                    • #11
                      Re: Weerspiegelingen in de Canadese Rockies

                      Komaan hé zeg, dat is niet meer eerlijk Zo schoon daar ...
                      Zalige prent

                      greetz
                      Cheeta
                      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Weerspiegelingen in de Canadese Rockies

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                        is dit in de buurt van Banff ?
                        of ergens op de highway van Banff naar Jasper ?
                        Dit is inderdaad langs de Icefield Parkway, de weg tussen Banff en Jasper. Dit meer is te vinden op ongeveer zo'n 20km van het dorpje Lake Louise aan de linkerkant van de Icefield Parkway richting Jasper. Het is geen groot meer en velen rijden er gewoon voorbij.

                        Groetjes,
                        Ann

                        Comment


                        • #13
                          Re: Weerspiegelingen in de Canadese Rockies

                          Kwestie goesting maar ik vind de kleuren in dit overigens zeer mooie plaatje een beetje té gesatureerd, en dat maakt de foto voor mij minder realistisch.
                          David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                          Comment


                          • #14
                            Re: Weerspiegelingen in de Canadese Rockies

                            Dank voor alle toffe reacties!

                            Ann

                            Comment


                            • #15
                              Re: Weerspiegelingen in de Canadese Rockies

                              Prachtig plaatje gewoon!!

                              Comment

                              Working...
                              X