Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Office 2010 beta

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Office 2010 beta

    Nu iedereen toch al met Windows 7 werkt, kunnen we evengoed Office 2010 ook eens introduceren.

    Je kan hier de beta-versie ervan downloaden. Je kan het vinden in 7 talen (zoals gewoonlijk zit nederlands er nog niet bij) en in een 32 bit en 64 bit uitvoering.
    Je hebt wel een login nodig om te donwloaden en een serienr. aan te vragen, maar een messenger-ID is goed...

    Elk pakketje is nu overgestapt naar de ribbon, maar blijkbaar wordt die laatste steeds meer gebruikt (oa in Windows 7, maar ook Autocad of een Pro-e beginnen het te gebruiken...).

    Veel leute ermee...

    Ik heb hem geïnstalleerd op mijn Windows 7 RC 1 (op mijn oud PIV'ke met 1 GB ram) en dat werkt behoorlijk vlot...
    Groeten,

    Polleke

  • #2
    Re: Office 2010 beta

    Al een paar dagen aan het uitproberen, ziet er goed uit.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Office 2010 beta

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Nu iedereen toch al met Windows 7 werkt, kunnen we evengoed Office 2010 ook eens introduceren.

      Je kan hier de beta-versie ervan downloaden. Je kan het vinden in 7 talen (zoals gewoonlijk zit nederlands er nog niet bij) en in een 32 bit en 64 bit uitvoering.
      Je hebt wel een login nodig om te donwloaden en een serienr. aan te vragen, maar een messenger-ID is goed...

      Elk pakketje is nu overgestapt naar de ribbon, maar blijkbaar wordt die laatste steeds meer gebruikt (oa in Windows 7, maar ook Autocad of een Pro-e beginnen het te gebruiken...).

      Veel leute ermee...

      Ik heb hem geïnstalleerd op mijn Windows 7 RC 1 (op mijn oud PIV'ke met 1 GB ram) en dat werkt behoorlijk vlot...
      Elk pakketje is nu overgestapt naar de ribbon
      Wat betekent dit?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Office 2010 beta

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Elk pakketje is nu overgestapt naar de ribbon
        Wat betekent dit?
        De nieuwe interface die met Office 2007 geïntroduceerd werd (vervangt dus de toolbars en valmenu's)...
        In Office 2007 was bv. Outlook en Publisher er nog niet van voorzien, in de 2010 wel...
        Die ribbon (lint) vormde het grote verschil tussen Office 2003 en 2007.
        Wie bv. Autocad 2009 (of 10) al gezien heeft, kan het daar ook gebruiken (hoewel je daar ook de klassieke interface nog kan gebruiken).
        Het grote voordeel van de ribbon is dat de interface overzichtelijker wordt (Bv. bij Autocad zijn het grote aantal toolbars gewoon een ramp...), nadeel is dat je soms een muisklik meer moet doen, hoewel dat echt meevalt.
        Ik teken dagelijks met Autocad 2010 (en Pro-e) en je mag zeker zijn dat ik ook daar die ribbon gebruik.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Office 2010 beta

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          De nieuwe interface die met Office 2007 geïntroduceerd werd (vervangt dus de toolbars en valmenu's)...
          In Office 2007 was bv. Outlook en Publisher er nog niet van voorzien, in de 2010 wel...
          Die ribbon (lint) vormde het grote verschil tussen Office 2003 en 2007.
          Wie bv. Autocad 2009 (of 10) al gezien heeft, kan het daar ook gebruiken (hoewel je daar ook de klassieke interface nog kan gebruiken).
          Het grote voordeel van de ribbon is dat de interface overzichtelijker wordt (Bv. bij Autocad zijn het grote aantal toolbars gewoon een ramp...), nadeel is dat je soms een muisklik meer moet doen, hoewel dat echt meevalt.
          Ik teken dagelijks met Autocad 2010 (en Pro-e) en je mag zeker zijn dat ik ook daar die ribbon gebruik.
          Ah ok, ik heb die 2007.
          Was toch even aanpassen.... bijv. bestand opslaan als.... niet te vinden in het begin.
          Of de opmaak van tekst.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Office 2010 beta

            Yep : je moest weten dat die "bol" links boven ook een knop was... (en een behoorlijk belangrijke...). Dat "snelbalkje" er juist neven is ook nuttig, maar ik poog dat toch zo leeg mogelijk te houden...
            Ik ben die 2007 nu zo gewoon, dat ik niet veel goesting meer heb om nog om te schakelen naar de "klassieke" interface.
            Openoffice begin wat oudbollig te worden ...
            Last edited by polleke_cgc; 24 november 2009, 22:14.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Office 2010 beta

              Vraagje: Als ik 2010 Beta zou installeren wat gebeurt er dan met de oude versie van Office (2003)? - Overschreven? In parallel?
              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

              Comment


              • #8
                Re: Office 2010 beta

                Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                Vraagje: Als ik 2010 Beta zou installeren wat gebeurt er dan met de oude versie van Office (2003)? - Overschreven? In parallel?
                Ik veronderstel dat je - zoals bij alle vorige versies van office - de nieuwe naast de huidige kan installeren. In het verleden was er slechts 1 beperking : van outlook kon je slechts 1 versie behouden, ik weet niet of dat met 2010 ook zo is...
                BD0910BE

                Comment


                • #9
                  Re: Office 2010 beta

                  Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                  Ik veronderstel dat je - zoals bij alle vorige versies van office - de nieuwe naast de huidige kan installeren. In het verleden was er slechts 1 beperking : van outlook kon je slechts 1 versie behouden, ik weet niet of dat met 2010 ook zo is...
                  Dit lijkt mij inderdaad logisch.
                  Heeft er iemand hier ervaring mee?
                  Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                  Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Office 2010 beta

                    Ik heb 2010 geïnstalleerd, en 2002 behouden.

                    Bij de setup kan je kiezen voor Upgrade of Customize, en als je Customize kiest dan kan je kiezen welke onderdelen je precies installeert (er zit heel wat brol bij) en of je je oude versies wil laten staan of niet.

                    Van outlook heb ik nu inderdaad enkel de 2010-versie nog staan. Maar ik had ervoor kunnen kiezen om outlook 2010 niet te installeren, bijvoorbeeld (maar ik gebruik outlook niet, leve gmail ^^).

                    Het ziet er wel netjes uit, trouwens! Ik heb wel Professional genomen, anders heb je Publisher en Acces niet.
                    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Office 2010 beta

                      Info...

                      Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                      Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                      Comment


                      • #12
                        Re: Office 2010 beta

                        wordt de MAC versie dan 2011??
                        Nikon D5000, van 10 tot 105 in variabel en 35mm vast

                        Comment


                        • #13
                          Re: Office 2010 beta

                          Draai het nu ook al een paar weken, en...


                          Ik mis mijn 'new mail'-icoontje!!!

                          Voor de rest kun je Outlook een stuk meer personaliseren, wat het ook niet allemaal eenvoudiger maakt.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: Office 2010 beta

                            zit het bewerken van de opmaken (en dan vooral de titelnummering) en de autocorrectie dit keer iets minder ver weg?

                            Dat was gewoon een ramp. Ik heb eigenlijk nog altijd geen gewoon menuutje gevonden waar je dat kan aanpassen. soms gebeurd het en soms niet, eerder at random lijkt me wel (2007). De nummering is helemaal vreemd. Ik vermoed dat ik alles ga schrijven en dan in 2003 de opmaak doen voor mijn scriptie.
                            hoe meer f**k hoe meer vreugd

                            **=ol

                            Comment


                            • #15
                              Re: Office 2010 beta

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                              zit het bewerken van de opmaken (en dan vooral de titelnummering) en de autocorrectie dit keer iets minder ver weg?

                              Dat was gewoon een ramp. Ik heb eigenlijk nog altijd geen gewoon menuutje gevonden waar je dat kan aanpassen. soms gebeurd het en soms niet, eerder at random lijkt me wel (2007). De nummering is helemaal vreemd. Ik vermoed dat ik alles ga schrijven en dan in 2003 de opmaak doen voor mijn scriptie.

                              Dat is toch gewoon dat derde knopje onder alinea ?
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X