Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe home cinema receiver

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe home cinema receiver

    Hallo allemaal,

    Vroeger kocht ik mijn hi-fi materiaal bij een kleine handelaar waar ik alles kon beluisteren.Deze man is echter op pensioen nu. Door de komst van de grote ketens verdwijnen die kleine handelaars als sneeuw voor de zon. Ik had me vorige week een rx-v765 van yamaha gekocht bij een grote internetshop met een rode peper. Maar daar is een defect aan, bij het aanzetten een 'plop' in de speakers en de radiotuner wacht soms 10 a 30 seconden voordat hij muziek geeft. Deze gaat dus gewoon terug. Mede hierdoor beginnen twijfelen of ik wel bij yamaha zou blijven.
    Nu wil ik eens iets anders proberen. Ik overweeg een Marantz sr-5003 omdat deze in promotie staat, het verschil in prijs met de sr-5004 het huidige model is ongeveer 100 euro. Is de meerkost het waard om toch de sr-5004 te nemen?

    Als speakers heb ik de boekenplank speakers van Dali Blue 1001 reeks. Iemand een idee hoe dali klinkt op Marantz ? Is dit een goede combinatie?

    Verder overweeg ik toch ook nog de Yamaha rx-v 765 en de Onkyo 607.
    Dus hier op BD zitten ook veel audiofielen laat maar van jullie horen.

    Ik wil niet meer dan 600 euro uitgeven aan een receiver.

    dus ofwel:

    Yamaha rx-v765
    Marantz SR-5003 of 5004
    Onkyo 607

    Alle info welkom.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Nieuwe home cinema receiver

    kwestie audio spreekt me enkel de marantz wat aan
    onkyo vind ik muzikaal niet zo echt goed klinken
    Yamaha is wat tussen in naar mijn goesting
    ik verkies een Cambrige Audio, maar met dat merk is het kwestie opties een stap dat je terug zet
    cambrige audio bouwt hun surround recievers eerst en vooral voor audio gebruik
    de rest is meer bijzaak
    dus geen nieuwste snufjes erop ofzo
    ik speel voor het ogenblik met een cambrige audio 340r
    luidsprekers zijn vooraan focal 816 cobalt signature
    achteraan focal 806 chorus
    wat is de rest van je installatie?
    dat is ook belangrijk dat dit match met je toekomstige reciever
    cd?, dvd speler,...

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe home cinema receiver

      Ja ik heb die Cambridge Audio 640R bekeken maar die kan niet de laatste nieuwe formaten aan (DTS-HD en Dolby Digital HD). Verder heb ik enkel een HD digicorder en een mac mini als media center. Beide zijn voor audio via optische kabel aangesloten.
      TV is een Plasma van Panasonic.

      Twijfel momenteel nog tussen die Yamaha rx-v765 en die Marantz sr-5003 of 5004 ( 10 euro verschil).

      Yamaha ken ik en heeft qua home cinema zijn dsp programma's (die ik eigenlijk zelden gebruik )

      Marantz is totaal nieuw voor mij.

      Toestel wordt gebruikt om tijdens een film wat cinema-effect te hebben ; overdag naar de radio te luisteren en soms eens een DVD concert of mp3 af te spelen op mijn media center.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe home cinema receiver

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Ja ik heb die Cambridge Audio 640R bekeken maar die kan niet de laatste nieuwe formaten aan (DTS-HD en Dolby Digital HD). Verder heb ik enkel een HD digicorder en een mac mini als media center. Beide zijn voor audio via optische kabel aangesloten.
        TV is een Plasma van Panasonic.

        Twijfel momenteel nog tussen die Yamaha rx-v765 en die Marantz sr-5003 of 5004 ( 10 euro verschil).

        Yamaha ken ik en heeft qua home cinema zijn dsp programma's (die ik eigenlijk zelden gebruik )

        Marantz is totaal nieuw voor mij.



        Toestel wordt gebruikt om tijdens een film wat cinema-effect te hebben ; overdag naar de radio te luisteren en soms eens een DVD concert of mp3 af te spelen op mijn media center.

        mir
        Marantz ken ik vrij goed van op de hifi beurzen
        die hebben me nooit teleur gesteld kwestie geluid
        yamaha viel me soms tegen als ze op de verkeerde luidsprekers werden aangesloten
        op veel hififorums is men zeer te spreken over marantz
        een ander merk dat je daar veel hoort is denon

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe home cinema receiver

          Eerste Home Cinema installatie die ik had was een Kenwood met Wharfedale boxen en de subwoofer van Kenwood.
          Super van klank.
          Nu heb ik een Yamaha RX V550 met Yamaha boxen en dit is beduidend minder.
          Voor die twee heb ik een gewone Marantz stereo installatie gehad met eerst Marantz boxen, daarna Jamo boxen.
          Die Jamo's waren ook veel beter.
          Voor mij dus Kenwood.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe home cinema receiver

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Ik had me vorige week een rx-v765 van yamaha gekocht bij een grote internetshop met een rode peper. Maar daar is een defect aan, bij het aanzetten een 'plop' in de speakers en de radiotuner wacht soms 10 a 30 seconden voordat hij muziek geeft.
            Ik ben supertevreden van Yamaha en zou niet direct iets anders willen. Ik heb twee jaar geleden hetzelfde probleem gehad als jij met een ander type, dit bij een echte audio-winkel. Gewoon omgeruild tegen een nieuwe en dit zonder problemen (was een maand oud).
            Pech als zoiets gebeurt maar dit kan bij elk merk gebeuren.
            Ik heb de RX-V3800.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe home cinema receiver

              Dit is een moeilijke vraag vrees ik.
              Vooral omdat geluid een beetje een kwestie van smaak is.

              Wat ik wel dikwijls lees is dat Yamaha de meest natuurlijke geluidsweergave heeft. Terwijl andere merken dikwijls wat extra toevoegen aan de hoge of lage tonen. Dit wil zeker niet zeggen dat Yam het van het is, het is maar wat je liefst hebt.

              Ik heb zelf een Yamaha RX-V3800, deze is echter alweer vervangen door de nieuwere RX-V3900, daar ben ik super content van, als luidsprekers heb ik de KEF IQ3 serie met de PSW-3500 als sub.
              Als dat een categorie te hoog ligt kwa prijs, kan je eventueel de RX-V1900 kiezen.

              Of kijk eens twedehands.
              toen ik mijn RX-V3800 kocht had ik een RX-V1600, die werkte nog perfect maar door dat ik een PS3 aangekocht had had deze niet meer genoeg HDMI ingangen. Ik heb die toen voor 600 Euro verder verkocht, die koper had voor een goede prijs een prachtige versterker/receiver!

              Enkele goede winkels:
              - Audiomix Hifi in Begijnendijk, daar heb ik al mijn spullen gekocht en ze doen zeker niet moeilijk zelfs al wil je 5 verschillende versterkers met 10 verschillende speaker-sets en 5 verschillende geluidsbronnen beluisteren Ze hebben overigens een apparte home-cinema kamer waar een hoop modellen van versterkers en luidsprekers allemaal klaarstaan voor luisterproeven.

              - Melis in Turnhout : daar heb ik mijn Sonos systeem gekocht, deden destijds ook niet moeilijk over luisterproeven. Ze hebben ook wat staan aan home-cinema materiaal, wel niet zoveel als Audiomix denk ik.
              Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
              Foto-Alex

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe home cinema receiver

                Ikzelf heb een Yamaha RX-V2700, dus al ietsje ouder dan de anderen. Speel, dus al
                een aantal jaartjes met Mission luidsprekers en een Rel Sub. Uiterst tevreden over, en nog geen enkel probleem gehad. Toestel komt uit de Hifi Corner winkel te Antwerpen, waar ge altijd terecht kunt voor Yamaha, Marantz enz
                Succes met je zoektocht
                Leo
                lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe home cinema receiver

                  Met Marantz heb ik geen ervaring maar hetgeen ik er over hoor zijn ze zeker niet slecht. De match met uw luidsprekers is inderdaad belangrijk en doet veel aan de klank. Aangezien je boekenplank luidsprekers hebt, zou ik ze gewoon meenemen naar een hifi winkel en ze ter plaatse beluisteren aan verschillende versterkers.
                  Zelf kan ik enkel maar Alpha high end sound & vision in the Pelikaanstraat in Antwerpen tegenover het centraal station aanraden ( http://www.alphahighend.be/), zowat het icoon in Antwerpen. Ik ben daar mijn Rotel setup en B&W's speakers gaan halen. Die mens is bijzonder geduldig en maakt alle tijd vrij om zoveel combinaties te laten luisteren als je wenst. Heb daar zelf een hele namiddag gezeten en hem van alles laten aansluiten, daar maakt die geen punt van. Het pluspunt is dat die werkelijk alles heeft en in alle prijsklassen. Je stapt gewoon binnen neem gewoon uw speakers mee zeg uw budget en hij laat uw met plezier verschillende versterkers horen. Laat u niet overdonderen door wat er allemaal binnen staat. Hij heeft gerief staan waar je gemakkelijk een auto mee koopt . Aangezien hij zelf een audiofiel is, kan hij u wel zeggen wat wel en wat niet te nemen zonder, boven uw budget te komen en... niet onbelangrijk, hij staat open voor onderhandelingen.
                  Mocht er je naartoe gaan wel eventjes opletten want zaterdags is hij gesloten (joodse uitbater) maar op zondag stap je er zo binnen (en parkeren is dan gratis in Antwerpen). Ik was zo content van die mens dat ik achteraf nog een TV ben komen kopen aan de voorwaarden van een andere winkel (hij werkt dus volgens het Van den Borre principe )

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe home cinema receiver

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Twijfel momenteel nog tussen die Yamaha rx-v765 en die Marantz sr-5003 of 5004 ( 10 euro verschil).
                    Uw keuze had je toch al gemaakt?
                    Laat u toch niet beïnvloeden doordat je even pech hebt met een slecht exemplaar.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe home cinema receiver

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Uw keuze had je toch al gemaakt?
                      Laat u toch niet beïnvloeden doordat je even pech hebt met een slecht exemplaar.
                      Inderdaad, een BMW heeft ook al eens een technisch mankement en toch blijven het schitterende auto's (zelf trouwens een Denon user btw).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe home cinema receiver

                        De invloed van je versterker op je geluid heeft eigenlijk een minder uitgesproken invloed dan je speakers an-sich.

                        En nu gaan de audiofielen allemaal op hun achterpoten staan ...
                        Test gedaan met een onkyo 700 reeks ( x-aantal jaar terug ) als ik de luister-sensaties en beoordelingen van een 10-tal luidsprekers vergeleek met de 50 papieren van andere testers met andere versterkers waren de trends identiek ...

                        luidsprekers waren in de prijsklasse ...600 - 1200 euro/stuk
                        versterkers waren allemaal in een prijsklasse van 800-1200 euro

                        Los daarvan zou ik ook eens kijken naar welke muziek je luistert. Je kan voor veel geld een pracht van een installatie ineen boksen, maar als dat totaal niet strookt met je muziekkeuze ben je nog nergens.
                        Zo krijgt onkyo te verwijten dat hij te agressief is, te weinig subtiliteit in bepaalde stukken ... ik beluister veel techno/minimal/techouse toestanden, ik had daar totaal geen last van. Terwijl een 1000en euro set op een audiobeurs waarbij jazz-toestanden een pracht van een definitie hadden en een streling voor het oor waren, gewoon bagger klonk als ik er een eigen cdtje in pompte.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe home cinema receiver

                          Vandaag eens gaan luisteren naar zo een marantz sr-5004 , mijn eigen dvd meegenomen waarvan ik weet hoe hij thuis op mijn yamaha klonk en ik moet eerlijk toegeven dat hij daar veel warmer klonk. Natuurlijk zal dat ook aan de speakers liggen, thuis zijn het dali's boekenplank speakers met aparte subwoofer en op die marantz in de winkel hingen b&w zuilen speakers.

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe home cinema receiver

                            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            Vandaag eens gaan luisteren naar zo een marantz sr-5004 , mijn eigen dvd meegenomen waarvan ik weet hoe hij thuis op mijn yamaha klonk en ik moet eerlijk toegeven dat hij daar veel warmer klonk. Natuurlijk zal dat ook aan de speakers liggen, thuis zijn het dali's boekenplank speakers met aparte subwoofer en op die marantz in de winkel hingen b&w zuilen speakers.

                            mir
                            Marantz zal altijd warmer klinken dan Yamaha en zeker met B&W.
                            Wat davitch zei is wel juist, veel zal ook afhangen van welk genre muziek je luistert.
                            Ik speel ook momenteel met Yamaha en ben ook aan het uitzien voor iets nieuws, zou graag van 5.1 terug naar stereo gaan.
                            Veel succes met de zoektocht
                            Hier is een goed forum waar het vol zit van Audiofiele mensen met veel verstand van zaken : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe home cinema receiver

                              Hier al jaaaaaaaaaaren een yamaha rx-v596rds in gebruik samen met 4 stuks control1 van b&w center van b&w en een subwoofer van b&w Nog nooit problemen gehad.

                              Comment

                              Working...
                              X