Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upper Antelope Canyon - "The Crack"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upper Antelope Canyon - "The Crack"

    Net buiten Page, Arizona, ligt de moeder der slot canyons: Antilope Canyon.

    De foto's die volgen zijn genomen in de Upper Antilope Canyon, mooier dan de Lower canyon maar ook een stuk drukker. Je mag deze canyon alleen bezoeken onder begeleiding van een gids, in tegenstelling tot de Lower Antilope Canyon, waar je vrij mag rondlopen.
    Dit gedeelte is ook gemakkelijker te bereiken en te bezichtigen als het andere deel, zonder klim en klauterwerk en zonder al te veel inspanningen, zoals de Amerikanen het graag hebben.

    De Upper Canyon, voor de indianen Tse bighanilini of "the place where water runs through rocks", is de meest bezochte, meest gefotografeerde slot canyon ter wereld en dit valt ook te merken tijdens de rondleiding. Als een kudde vee word je door de gids door de 400 meter lange gleuf heen en terug geleid, en de groepen volgen elkaar in hoog tempo op.

    Naar het schijnt komen er elk jaar meer en meer mensen op af en ik betwijfel of dit natuurfenomeen er over 10 jaar nog zo bij ligt. Ik heb altijd gedacht dat de Navajo indianen zo trots en zuinig op de natuur waren. Het tegendeel werd hier bewezen.

    Qua beleving dus een van de mindere momenten tijdens onze reis, hopelijk dat de foto's jullie beter kunnen bekoren, ik heb geprobeerd om origineel uit de hoek te komen wat niet gemakkelijk is gezien het aantal foto's die er van deze canyon circuleren...












    Groeten

    Mipstoo
    Last edited by mipstoo; 24 november 2009, 19:42.

  • #2
    Re: Upper Antelope Canyon - "The Crack"

    Drie knappe foto's, maar bij de eerste mis ik wat scherpte of is dat mijn verbeelding? Je tweede vind ik heel mooi met schitterend licht en je derde vind ik qua compositie erg origineel! Knap gedaan, hoor!

    Groetjes,
    Ann

    PS: Spijtig te lezen van de Native Americans, ik denk dat ze jammer genoeg veel van hun echte roots verloren hebben.

    Comment


    • #3
      Re: Upper Antelope Canyon - "The Crack"

      nr 2 en 3 zijn prachtig De tweede door de beweging in het zand en nr 3 door de heel speciale compo
      Groetjes Vicky

      Comment


      • #4
        Re: Upper Antelope Canyon - "The Crack"

        Heel mooie derde
        Groetjes Hilde
        http://hildeg.smugmug.com/

        Comment


        • #5
          Re: Upper Antelope Canyon - "The Crack"

          Nr 3 in posterformaat aub !

          Comment


          • #6
            Re: Upper Antelope Canyon - "The Crack"

            We hebben deze Canyon de laatste tijd veel zien passeren, telkens knappe beelden.
            Die laatste springt eruit door originaliteit
            Heeft zelfs iets abstracts

            greetz
            Cheeta
            Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Upper Antelope Canyon - "The Crack"

              Drie klassiekers die er mogen wezen! Lichte voorkeur voor nummer 2 gezien de originele invalshoek.
              Ik had zelf ook problemen met de mensen in de buurt, gelukkig had ik mijn vriendin mee om de chinezen weg te houden. De russen waren geen probleem die begrepen er niets van en liepen gewoon door zonder halt te houden. Ik heb pas echt de eerste keer van antelope gaan genieten achter mijn pc bij het bekijken van de foto's...
              Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

              Comment


              • #8
                Re: Upper Antelope Canyon - "The Crack"

                Schitterende sfeerbeelden, zeer mooi gebracht met bijzondere kleursettings...
                Het bewegend zand in het shot nr 2 maakt het helemaal af.


                mvg,

                Roland

                Comment


                • #9
                  Re: Upper Antelope Canyon - "The Crack"

                  Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                  nr 2 en 3 zijn prachtig De tweede door de beweging in het zand en nr 3 door de heel speciale compo
                  ook mijn gedacht
                  "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Upper Antelope Canyon - "The Crack"

                    Oorspronkelijk geplaatst door HildeG Bekijk bericht
                    Heel mooie derde
                    Ook mijn gedacht.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Upper Antelope Canyon - "The Crack"

                      Die derde is knap maar ik vind hem in de onderhoek net wat te donker..Dat is niet erg want het benadrukt de inval van het licht en de doorkijk..
                      Knap hoor en ik hoop er ooit ook eens naar toe te kunnen gaan.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Upper Antelope Canyon - "The Crack"

                        2de met zand in beweging
                        en die 3de
                        3: heb je die gedraaid of is die zo ?

                        iig zoals de derde heb ik ze nog ni gezien :-)
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Upper Antelope Canyon - "The Crack"

                          voor mij 3-1-2 mmaar alle drie knap. Surrealistisch bijna

                          Comment


                          • #14
                            Re: Upper Antelope Canyon - "The Crack"

                            Prachtige reeks, voorkeur voor de 2e het zand maakt het af
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Upper Antelope Canyon - "The Crack"

                              stroomt er daar zand nu? Of is het door die kudde mensen die erdoor denderen
                              de 3de kleur,compo,abstracte

                              Comment

                              Working...
                              X