Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD 'Olmense Zoo'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD 'Olmense Zoo'

    NIEUWE DATUM VOOR DE SD!! Zaterdag 20 februari proberen we om zonder hevige sneeuwval een bezoek te brengen aan de Olmense Zoo

    Beste BD'ers,

    Op zaterdag 20 februari om 11.00u zal ik, Matsuda XIII (Lander) in samenwerking met de
    SD Werkgroep een SD organiseren in de Olmense Zoo te Olmen-Balen.

    Thema:
    Het thema van deze shooting day is, zoals jullie al wel vermoeden, dieren in gevangenschap die
    we vooral zullen bewonderen tijdens een wandeltocht.

    Wat meer over de Olmense Zoo:
    De Olmense Zoo zal bij de meeste bekend zijn omwille van hun uitgebreide collectie
    katachtigen (waaronder de zeldzame witte tijger en witte leeuw), maar wat meer info
    is altijd te vinden op hun website http://www.olmensezoo.be/

    Agenda:
    11.00u bijeenkomst aan de ingang van het park en aankoop van ticket (8€, prijs
    tijdens de wintermaanden)
    11.20u we gaan gezamenlijk het park binnen en starten de wandeling
    15.30u na de gezamenlijke wandeling kan ieder die dat wil nog eens op zijn eigen tempo door het park gaan
    16.30u einde van het bezoek en verzamelen aan de uitgang
    17.00u einde SD

    Praktische informatie
    - Aantal deelnemers:
    Er is geen maximum aantal deelnemers, iedereen kan mee.
    - Betaling:
    Ieder betaald voor zich aan de kassa. Tijdens de wintermaanden is er geen groepsprijs,
    ieder betaald €8. Stuur hiervoor een privébericht naar Matsuda XIII (Lander), liefst voor 19 februari!
    - Vertrekpunt:
    Samenkomen doen we aande ingang van het park om stipt 11:00u
    - Vervoer:
    Iedereen staat in voor zijn eigen vervoer, naar de Olmense zoo. Het is misschien wel
    aangeraden om te carpoolen, of voor mensen die met het openbare vervoer komen om
    het laatste stuk mee te liften met met mensen die wel met de auto komen. Met de
    trein kan men zowel in Mol als ik Balen afstappen. Vanuit Mol kan je de buslijn 170
    Mol-Beringen nemen.

    Materiaal
    Vergeet zeker je statief niet, je zult het nodig hebben. Uiteraard breng je ook al het
    nodige glas mee (lenzen en filters). Denk hierbij vooral aan een goede zoomlens, de
    dieren zullen niet de hele dag vlak voor de omheining vertoeven zodat een bende
    fotografen er een perfect plaatje van kan schieten!

    Inschrijvingen
    Inschrijven doe je door een PM te sturen naar mij, Matsuda XIII (Lander), met de
    duidelijke vermelding dat je direct naar de Olmense Zoo komt of dat je naar het
    station in Mol komt.

    Reeds Ingeschreven
    01 Matsuda XIII
    02 Sloef1740
    03 rikketik +2
    04 FilMar +1
    05 nete +1
    06 frank207be
    07 Mbili
    08 Patricske
    09 baloo +1
    10 Sam Jae +1
    11 James71
    12 wAckO +1
    13 Yammee
    14 Cee37 +1
    15 popeye13 +1
    16 Lightyear
    17 Yamato Imaging
    18 Rudy
    19 lauwers1982
    20 travelphoto
    21 Svenmichiels
    22 ivanhoe
    23 JePe
    24 fotosdirk
    25
    26 Ribje
    27 redone51
    28 trexie
    29 groensnoepje
    Last edited by Matsuda XIII; 19 februari 2010, 18:24. Reden: toevoeging deelnemers
    Follow me on neonpxl.com

  • #2
    Re: SD 'Olmense Zoo'

    Lander, knap initiatief. Mij kan je verwachten
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

    Comment


    • #3
      Re: SD 'Olmense Zoo'

      Leuk initiatief

      Heb wel enkele vraagjes:
      - Waarom statief? sorry als ik ignorant lijk maar ik ben zelf al een paar keer naar de zoo geweest, en trek meestel gewoon met de losse hand.

      - Gaan we in groep van verblijf tot verblijf en worden er dan tips gegeven? Of is het gewoon vrij rondlopen voor iedereen?
      Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
      Foto-Alex

      Comment


      • #4
        Re: SD 'Olmense Zoo'

        @vyruz:

        Een statief is niet altijd nodig in een zoo, maar op mijn vorige bezoek aan de
        Olmense Zoo heb ik toch op 2 plaatsen mijn statief goed kunnen gebruiken om
        makkelijker boven de omheinding te kunnen schieten.

        Er is niet echt iemand die specifiek meegaat om tips te geven aan iedereen en
        rondwandelen in groep is niet verplicht, maar misschien wel aan te raden! Zo kan iedereen
        wel wat kleine tips geven of hun ervaring delen met andere fotografen. Het is buiten de
        kans om dieren te fotograferen ook zeker een mooie kans om je mede-fotografen te
        leren kennen!
        Follow me on neonpxl.com

        Comment


        • #5
          Re: SD 'Olmense Zoo'

          Wat gebeurt er als het te slecht weer is om dit door te laten gaan? Is er een binnen alternatief (aangezien het eten vast zou liggen)?

          Comment


          • #6
            Re: SD 'Olmense Zoo'

            Wel, Sannepoes, dat is een goede vraag.. Daar heb ik zelf nog niet bij stilgestaan.. Een
            paraplu meenemen en daar onder blijven staan met je camera zou ik denken. Maar als er
            mensen zijn die alternatieven weten voor binnenshuis (en in de buurt van Olmen) iets
            weten: dit mag je altijd hieronder posten!
            Follow me on neonpxl.com

            Comment


            • #7
              Re: SD 'Olmense Zoo'

              Graag meegegaan, 't is vlakbij, want 't is heel lang geleden dat ik daar nog geweest ben, en nog niet in de winter, maar helaas onmogelijk, door allerlei toestanden met "een glazen huis".

              Mvg

              Chris

              Comment


              • #8
                Re: SD 'Olmense Zoo'

                Aangezien de Olmense zoo voor mij maar 10 minuutjes rijden is en ik al in men achterhoofd de gedachte had daar wat te gaan oefenen, zal ik zeker die dag reserveren.
                Ik vind het in ieder geval al een mooi initiatief !
                Bekijk zoveel je moet, niet zoveel je kan.

                Comment


                • #9
                  Re: SD 'Olmense Zoo'

                  Mooi initiatief, ik zal er ook zijn
                  Ben benieuwd naar die Snow Leopard

                  Carpool: 3 zitjes ter beschikking vanuit 't Stad (Antwerpen voor de outsiders)

                  Ik blijf voor het diner.
                  Last edited by James71; 26 november 2009, 21:31. Reden: update diner

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD 'Olmense Zoo'

                    Ik ga definitief niet mee. Collega van mij verhuist en we gaan gezellig helpen en daarna een feestje bouwen
                    Veel plezier aan allen die meegaan naar de Zoo!

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD 'Olmense Zoo'

                      Ik heb wel interesse maar kamp met de volgende vraag: waarom zo laat starten? In deze tijd van het jaar valt de schemering snel. Eer we goed op dreef zijn worden onze sluitertijden algauw te lang om goed te zijn. En diertjes zitten niet stil ....
                      Waarom dus niet om tien uur afspreken ofzo? Als we dan toch zover rijden, dan liever niet voor twee en half uurtjes fotografie
                      If you always do what you always did, you will always get what you always got.
                      www.sylviehuybrecht.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD 'Olmense Zoo'

                        @ Sylvie:
                        Het is idd sneller donker tijdens deze periode en misschien is het de moeite om iets
                        vroeger te vertrekken, maar het park is niet echt héél groot te noemen.. Vandaar dat we
                        voor een namiddagje hebben gekozen. Zo is er genoeg te doen tot vrijwel tegen
                        sluitingstijd.

                        Bovendien komen niet alle dieren bij koudere temperaturen naar buiten (heb ik op mijn
                        verkennend tochtje enkele weken gemerkt). Ik had zelf het park op +2u zelf helemaal verkend!
                        Follow me on neonpxl.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD 'Olmense Zoo'

                          Ik heb ook interesse maar weet nog niet of het zal lukken.
                          Houd het hier zeker in het oog.

                          Had wel al dezelfde opmerking als Sylvie.
                          Groetjes,
                          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD 'Olmense Zoo'

                            De Olmense zoo is zo een beetje mijn "werkterrein" op gebied van fotografie ( heb er trouwens ook een abonnement ) Als ik me kan vrijmaken, en op die datum zie ik tot nu toe geen enkel probleem, kom ik ook af . . .
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD 'Olmense Zoo'

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matsuda XIII Bekijk bericht
                              Het thema van deze shooting day is, zoals jullie al wel vermoeden, dieren in de natuur die we vooral zullen bewonderen tijdens een wandeltocht.
                              Dieren in gevangenschap zal je bedoelen ... heeft weining met "natuur" te maken ..
                              People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
                              http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

                              Comment

                              Working...
                              X