Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natuur / Dierenfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Natuur / Dierenfotografie

    Hello, ik fotografeer heel erg graag dieren, roofvogels en uilen. Weliswaar nu nog in natuurparken en/of wildparken, maar ik ben van plan om dit ook uit te proberen in de vrije natuur. Met mijn huidige lens (Canon 70-200 f 2.8 M Usm + converter x1.4 + Cano, Eos 40D) haal ik vrije mooie resultaten (denk ik toch, want ik ben een beginnende fotograaf). Ik overweeg nu om Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM aan te schaffen en deze dan te gebruiken met mijn 1.4x tele converter. Maar nu heb ik op een website gevonden, dat de Sigma 300mm F 2.8 EX APO HSM DG CAN ook een erg betrouwbare lens lijkt te zijn? Heeft iemand raad en/of tips welke lens ik nu het beste kan aanschaffen? Mss zijn er nog andere heel erg goede lenzen op de markt??

    Greetz, Marco

  • #2
    Re: Natuur / Dierenfotografie

    Weet je, ik heb lang getwijfel voor ik mijn 120-300 f2.8 sigma gekocht heb.
    Al mijn lenzen zijn nikkor (105mm2.8vr en 18-200mm vr)en met stabilisatie.
    Bij sigma zijn alle ex lenzen zonder stabilisatie.
    Ik ben de lens één dag gaan huren,en was tevreden van de lens.
    Nadien wou ik hem tweedehands kopen,maar vond hem niet voor mijn nikon.
    Nu heb ik hem sinds één week , ik gebruik het met een 1.4 converter en op statief.
    De resultaten zijn zeer goed ( volgens mij ).
    Ik heb een prachtig foto kunnen maken van een vos bij vroege morgend.
    De lens deed het goed, weinig geluid van de AF en snel scherp.
    Ik weet dat er beter materiaal op de markt is zoals 200-400mm f4 vr van nikon maar heb ik nooit in tweedehands gevonden.
    Blijf de discussie op belgiumdigital lezen en je zal zeker veel bij leren ( zoals ik )

    M.VR.Gr.

    Comment


    • #3
      Re: Natuur / Dierenfotografie