Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Denk zeker dat ik gek ben

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Denk zeker dat ik gek ben

    Heb een advertentie geplaatst op markplaats ivm verkoop mijn D2X
    en dan kan je zulke reactie,s krijgen, je blijf lachen met die randdebielen
    lees maar even mee


    Geachte
    Hallo seller,
    My name is David Mark 68 years old from Belgium (French side),pls is this camera is in good condition?if yes i would like to buy it for my grandson
    that is studying over there in Africa and let me know the cost of
    this nice camera and i will give 35 euro more for the shipping via
    post office,kindly get back to me with your bank details
    like your name,account number and the name of your bank this will
    help to transfer the money via Citibank into your account now because i want this deal to be completed on time,pls am not
    too good in Dutch and i want this deal to be completed in
    English,here is my grandson's shipping address,
    Name.......Ayo kunle
    Address..95 road 7
    City.....ile ife
    State....osun state
    Country.....Nigeria,
    Best Regards
    Mark




    Groetejs NoName
    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
    www.langenacker.nl

  • #2
    Re: Denk zeker dat ik gek ben

    Ik vind zijn "Dutch" niet zo slecht hoor.

    Comment


    • #3
      Re: Denk zeker dat ik gek ben

      Gosh .. en "Nigeria" doet hier geen enkel belletje rinkelen? .. (bye bye camera en bye bye money .. in simpel engels )

      Comment


      • #4
        Re: Denk zeker dat ik gek ben

        Gewoon opsturen met port betaald door bestemmeling ... in doosje een baksteen of twee.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Denk zeker dat ik gek ben

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Gewoon opsturen met port betaald door bestemmeling ... in doosje een baksteen of twee.
          Onlangs verhaal gehoord van iemand die een camera kocht in Tenerife : prachtig ingepakt voor int vliegtuig. Tijdens het inpakken even afgeleid door een andere verkoper blijkt achteraf. Oerdegelijk ingepakt om zeker ter plaatse niet te openen.
          Bij thuiskomst vol verwachting om met dit prachtig toestel te gaan werken maar wat bleek : er zat inderdaad een baksteen in. Formaat van die grootte dat het gewicht kon kloppen met een camera.
          1200 Euro betaald voor een toestel dat hier gauw 2000 kost.
          Maak zoiets mee.

          Comment


          • #6
            Re: Denk zeker dat ik gek ben

            Nigeriaanse boeven..Laat je niet vangen.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Denk zeker dat ik gek ben

              is toch niks mis mee volgens mij.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Denk zeker dat ik gek ben

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                is toch niks mis mee volgens mij.
                grt,bouk.

                Dit meen je toch niet echt
                D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                www.langenacker.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Denk zeker dat ik gek ben

                  Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
                  Dit meen je toch niet echt

                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Denk zeker dat ik gek ben

                    Voorzichtigheid geboden!!!!!!
                    Hun truk gaat als volgt: nemen we als voorbeeld:
                    1. jij verkoopt aan 1000 €
                    2. koper is akkoord en wil zelfs meer bieden in sommige gevallen. Hoe groter som hoe liever hij het heeft (lees verder waarom)
                    3. koper vraagt jouw gegevens i.v.m. overschrijving van bedrag op je rekening
                    4. koper geeft je bericht dat in zijn land (Afrika: vooral Ivoorkust) er een speciale reglementering is waarbij koper en verkoper ieder de helft van de BTW (of gelijkwaardige tax) moeten betalen. In dit geval bedraagt dat 25%,....maar gezien hij zoveel vertrouwen te bieden heeft zal hij jouw BTW-kost ook terugbetalen . Om de nodige BTW documenten te bekomen (pas daarna kan verkoop verder gaan) verzoekt de koper dus het bedrag van 125 € (zijnde jouw BTW participatie ) op zijn rekening over te schrijven.
                    5. Als bewijs van goeder trouw stuurt hij een copie van zijn identiteitskaart (meestal gestolen of nagemaakte kaarten van Belgen of Fransen).
                    6. Koper zegt dat hij via een contactpersoon het verkochte materiaal zal komen ophalen (deze truk geldt vooral als het om verkoop van wagens gaat).
                    7. een variante i.v.m. de afgesproken som is dat de koper nog een bankcheque heeft voor een eerdere verkoop die ongelukkigerwijze niet doorging. De cheque is evenwel voor 1300 € en dus vraagt hij je of je de extra 300 € ook op zijn rekening wil storten.

                    Goede raad: laat de koper weten dat je contact opneemt met zijn ambassade (of consulaat) in België om zijn gegevens ter informatie door te geven.

                    Henri
                    lidnummer: BD0435BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Denk zeker dat ik gek ben

                      Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                      Onlangs verhaal gehoord van iemand die een camera kocht in Tenerife : prachtig ingepakt voor int vliegtuig. Tijdens het inpakken even afgeleid door een andere verkoper blijkt achteraf. Oerdegelijk ingepakt om zeker ter plaatse niet te openen.
                      Bij thuiskomst vol verwachting om met dit prachtig toestel te gaan werken maar wat bleek : er zat inderdaad een baksteen in. Formaat van die grootte dat het gewicht kon kloppen met een camera.
                      1200 Euro betaald voor een toestel dat hier gauw 2000 kost.
                      Maak zoiets mee.
                      Nah Willy, mijn CoolPix 995 heb ik ook ooit gekocht in Tenerife.
                      De winkel ligt in het centrum van Puerto de la Cruz.
                      Geen enkel probleem mee gehad en het toestel is nog steeds in dienst.
                      (camera later verkocht aan een goede kennis)
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Denk zeker dat ik gek ben

                        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                        Voorzichtigheid geboden!!!!!!
                        Hun truk gaat als volgt: nemen we als voorbeeld:
                        1. jij verkoopt aan 1000 €
                        2. koper is akkoord en wil zelfs meer bieden in sommige gevallen. Hoe groter som hoe liever hij het heeft (lees verder waarom)
                        3. koper vraagt jouw gegevens i.v.m. overschrijving van bedrag op je rekening
                        4. koper geeft je bericht dat in zijn land (Afrika: vooral Ivoorkust) er een speciale reglementering is waarbij koper en verkoper ieder de helft van de BTW (of gelijkwaardige tax) moeten betalen. In dit geval bedraagt dat 25%,....maar gezien hij zoveel vertrouwen te bieden heeft zal hij jouw BTW-kost ook terugbetalen . Om de nodige BTW documenten te bekomen (pas daarna kan verkoop verder gaan) verzoekt de koper dus het bedrag van 125 € (zijnde jouw BTW participatie ) op zijn rekening over te schrijven.
                        5. Als bewijs van goeder trouw stuurt hij een copie van zijn identiteitskaart (meestal gestolen of nagemaakte kaarten van Belgen of Fransen).
                        6. Koper zegt dat hij via een contactpersoon het verkochte materiaal zal komen ophalen (deze truk geldt vooral als het om verkoop van wagens gaat).
                        7. een variante i.v.m. de afgesproken som is dat de koper nog een bankcheque heeft voor een eerdere verkoop die ongelukkigerwijze niet doorging. De cheque is evenwel voor 1300 € en dus vraagt hij je of je de extra 300 € ook op zijn rekening wil storten.

                        Goede raad: laat de koper weten dat je contact opneemt met zijn ambassade (of consulaat) in België om zijn gegevens ter informatie door te geven.

                        Henri
                        het kan nog erger :
                        -de contactpersoon geeft je een checque van 1300€ en stelt zelf voor om samen met je naar de bank te gaan om de checque te verzilveren. Dit zogezegd om te bewijzen dat de checque echt is. De bank betaalt je zonder probleem onmiddellijk de 1300€ uit.
                        -de contactpersoon neemt je goederen (bv camera of auto) mee. Jij bent tevreden met je 1300€ en de koper is tevreden met zijn verworven goederen.
                        -2 tot 3 weken later ontvang een bericht van de bank dat de checque niet gedekt is en dat ze de 1300€ terug van je rekening hebben gehaald.

                        Resultaat: -koper is een camera of auto rijker en 't heeft hem niets gekost.
                        - jijzelf bent je camera of auto + 1300€ kwijt.
                        Je kan dan klacht indienen bij de politie tegen een onbekende met valse identiteitskaart (zie eventueel copy gemaakt op de bank) en een gmail adres.
                        Last edited by notex; 24 november 2009, 18:27.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Denk zeker dat ik gek ben

                          Maak je nu niet een denkfout ?

                          Je schrijft : "Jijzelf bent je camera of auto + 1300 Euro kwijt."

                          In jouw redenering zou je dus voor 2 x 1300 Euro bedot zijn : éénmaal in goederen en éénmaal in geld. Volgens mij ben je maar 1x bedonderd : je bent gewoon je camera of auto kwijt.

                          Of zie ik dat nu helemaal verkeerd ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Denk zeker dat ik gek ben

                            Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                            Maak je nu niet een denkfout ?

                            Je schrijft : "Jijzelf bent je camera of auto + 1300 Euro kwijt."

                            In jouw redenering zou je dus voor 2 x 1300 Euro bedot zijn : éénmaal in goederen en éénmaal in geld. Volgens mij ben je maar 1x bedonderd : je bent gewoon je camera of auto kwijt.

                            Of zie ik dat nu helemaal verkeerd ?
                            Je ziet dat juist.

                            Op het ogenblik dat de koper met je goederen vertrekt staat zijn 1300€ op je bankrekening.
                            Na 2 weken heeft de bank 1300€ van je rekening gehaald. Heb je die 1300€ dan nog of ben je ze kwijt ?
                            Je camera is al meegenomen. Heb je die camera nog of ben je hem kwijt ?
                            Zo te zien aan de vette tekst ben je 1300€ + camera kwijt. Indien de bank die 1300€ er niet zou afgehaald hebben dan was je toch nog 1300€ rijker?

                            Maar toch heb jij gelijk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Denk zeker dat ik gek ben

                              LOL

                              ik heb exact dezelfde mail gisteren gehad
                              Zie ook andere thread in Algemeen. Ik heb er veel ervaring mee.
                              Men zou die mensen echt moeten pesten door mee te gaan in hun conversatie maar dan toch niet zover gaan om te betalen. Ook es hun tijd verspillen, kijken hoe leuk ZIJ het vinden
                              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                              Comment

                              Working...
                              X