Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canadese Vinne bij zondsondergang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het Canadese Vinne bij zondsondergang

    Hallo Allemaal,

    Nog eens een foto van het mooie Burnaby Lake (bij Vancouver, Canada) zo'n 5 minuten rijden van mijn thuis bij zonsondergang. Als ik bij Burnaby Lake rondwandelen dan moet ik altijd denken aan het Belgische Vinne. Als ik daar foto's zie van het Vinne hier op BD's dan denk ik wel dat het er een beetje op lijkt.

    Deze foto was begin november genomen toen we nog eens een zonnige dag hadden.

    Hopelijk valt deze foto wat in de smaak!
    Vele groetjes uit Vancouver, Canada
    Ann







    Wat informatie over Burnaby Lake voor diegene die het interesseert: Burnaby Lake Regional Park ligt in de stad Burnaby die uitmaakt van het Greater Vancouver gebied (en 5 minuten rijden van ons thuis). Dit park omvat een mooi meer, vele wandelpaden en is een aantrekkelijke plek voor vogel liefhebbers. Burnaby Lake Regional Park is een van de beste plekken in Vancouver en omgeving voor het bekijken van vogels zoals de blauwe reiger, de visarend, Amerikaanse zeearend, bandijsvogel, de zeldzame groene reiger en veel meer. Er is een uitkijktoren dichtbij het Piper Spit aan de noordkant van het meer wat de beste plek is om deze vogels te observeren. of je kan een kano huren om zo een dichter kijk te hebben op de eenden, bevers en schildpadden.

    Er zijn 4 plaatsen waar je je wagen kan parkeren en van hieruit kan je dan vertrekken voor een wandeling. Je kan bijvoorbeeld rond het hele meer wandelen wat een 19km is. Onderweg vind je ook de Wildlife Rescue Association of BC (British Columbia) met een mooie tuin die thuis is aan een grote populatie van wilde vogels. Aan de noordkant van het meer heb het je Nature House waar je in de zomer naar een tentoonstelling kan kijken en luisteren naar uitleg. De verse lucht, mogelijkheid tot sporten, de schitterende zichten over het meer en de stad en het aanbod aan wildlife van vogels en wat 4 voeters maakt dit een aantrekkelijke plek niet alleen voor de vogels maar ook voor dieren en mensen. Burnaby Lake was zo'n 12,000 jaar geleden gecreeerd door een gletsjer en in de jaren 1800 was het thuis aan houtzagerijen. Nu is het een beschermd gebied met toegang tot het publiek om te genieten van de zichten en de vele vogels en dieren die er te vinden zijn.

  • #2
    Re: Het Canadese Vinne bij zondsondergang

    mooie kleuren en weerspiegeling - knappe plaat ann - hoe verloopt trouwens de zwangerschap ?
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Het Canadese Vinne bij zondsondergang

      Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
      hoe verloopt trouwens de zwangerschap ?
      Alles verloopt prima tot nu toe! Ik ben zo'n 15 weken ver (bijna 4 maanden) en ik heb me nog geen dag ziek gevoeld. Ik voel me zoals gewoonlijk en ik ben ook nog bijna niets bijgekomen (dat zal nog wel komen vrees ik). Maar goed dat er bewijzen zijn dat er wat groeit, want ik voel er eigenlijk niets van. We hebben al een echo laten doen en heb het hartje bij de dokter kunnen horen. Prachtig! Binnen een paar weken weer een echo waarschijnlijk. Dank je dat je hieraan dacht, dat is lief van je!

      Groetjes,
      Ann

      Comment


      • #4
        Re: Het Canadese Vinne bij zondsondergang

        Mooie kleuren Ann... Moet er heerlijk vertoeven zijn...

        Hoop wel dat het eten in Canada beter is als in Amerika, want daar heb ik een maand lang van afgezien.

        Succes met je zwangerschap

        Groeten
        Mipstoo

        Comment


        • #5
          Re: Het Canadese Vinne bij zondsondergang

          Anne mooi portret landschap.
          De reflecties op het water van de wolken vind ik zeer knap.Ik hou hier wel erg van.
          Ik mis wel wat details in de schaduwen over het algemeen en dat zie je in het midden van de foto..Komt nogal hard over. das mijn eerlijke mening hé..
          Maar voor de rest zou ik deze plaat ook zo maken.
          Veel succes met je zwangerschap en hou ons wel op de hoogte ok?
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Het Canadese Vinne bij zondsondergang

            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Anne mooi portret landschap.
            De reflecties op het water van de wolken vind ik zeer knap.Ik hou hier wel erg van.
            Ik mis wel wat details in de schaduwen over het algemeen en dat zie je in het midden van de foto..Komt nogal hard over. das mijn eerlijke mening hé..
            Maar voor de rest zou ik deze plaat ook zo maken.
            Veel succes met je zwangerschap en hou ons wel op de hoogte ok?
            Ik begrijp je volkomen, maar misschien heeft het ook wat te maken met het feit dat er nog veel rommel van de lelieblaadjes op het water ligt? Of heb ik dat mis? Dank je wel voor de wensen voor de zwangerschap en ja ik zal je zeker op de hoogte houden!

            Groetjes,
            Ann

            Comment


            • #7
              Re: Het Canadese Vinne bij zondsondergang

              Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
              Mooie kleuren Ann... Moet er heerlijk vertoeven zijn...

              Hoop wel dat het eten in Canada beter is als in Amerika, want daar heb ik een maand lang van afgezien.

              Succes met je zwangerschap

              Groeten
              Mipstoo

              Hahaha, ja hoor gelukkig is het eten hier beter. Heel veel keuzes van verschillende landen (erg multicultureel hier), veel minder vet en ook gezonde(re) keuzes. Thuis maak ik mijn eigen eten en hier bestaat een maaltijd ook gewoon uit aardappelen/rijst of pasta met vlees en groenten...dus goed vergelijkbaar met de Belgische keuken. We gaan ook wel eens graag uit eten, maar meestal naar een "seafood" restaurant of dergelijke.

              Groetjes,
              Ann

              Comment

              Working...
              X