Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winkel Tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Winkel Tamron

    Hallo iedereen,

    na lang rondlezen en foto's bekijken ben ik tot het besluit gekomen dat ik mijn kitlenzen van Sony ga vervangen door:
    Tamron 17-50 2.8
    Tamron 70-200 2.8

    Ik was nog aan het twijfelen om bij die laatste wat meer "mm" te nemen, maar dan verlies ik weer heel wat lichtsterkte.
    Commentaren en opmerkingen op deze lenzen mogen zeker en vast, maar daarvoor heb ik deze topic niet geopend.

    Ik vroeg me namelijk af waar jullie me zouden aanraden om deze lenzen te kopen. Momenteel twijfel ik tussen fotorubens en konijnenberg, het gaat denk ik toch een lange tocht worden, aangezien ik in Oostende woon.

    Ik heb in de buurt al wat rondgekeken maar hier kosten de lenzen toch een pak meer. En daar ik toch gratis met de trein rij heb ik de verplaatsing Oostende <-> Wilrijk/Turnhout er wel voor over (aangezien ik toch een 200 a 300 euro kan uitsparen).

    Zou ik, naar jullie mening, dus best één van deze 2 winkels kiezen. Of is er toch nog iets dichter bij huis te vinden? Ik heb al bij Art en Craft gekeken maar daar kwam het toch een 150 euro duurder uit.

    Alvast bedankt

    Greetz
    Nick
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

  • #2
    Re: Winkel Tamron

    Art & Craft te Gent... zeg dat je de prijzen kent uit Antwerpen en ze zorgen voor een goede deal. ;-)
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: Winkel Tamron

      De Tamron 70=200 komt bij testen optisch er heel goed uit, maar de AF schijnt een ramp te zijn, daarbij schijnt de Sigma beter te scoren.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Winkel Tamron

        Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
        Hallo iedereen,

        na lang rondlezen en foto's bekijken ben ik tot het besluit gekomen dat ik mijn kitlenzen van Sony ga vervangen door:
        Tamron 17-50 2.8
        Tamron 70-200 2.8

        Ik was nog aan het twijfelen om bij die laatste wat meer "mm" te nemen, maar dan verlies ik weer heel wat lichtsterkte.
        Commentaren en opmerkingen op deze lenzen mogen zeker en vast, maar daarvoor heb ik deze topic niet geopend.

        Ik vroeg me namelijk af waar jullie me zouden aanraden om deze lenzen te kopen. Momenteel twijfel ik tussen fotorubens en konijnenberg, het gaat denk ik toch een lange tocht worden, aangezien ik in Oostende woon.

        Ik heb in de buurt al wat rondgekeken maar hier kosten de lenzen toch een pak meer. En daar ik toch gratis met de trein rij heb ik de verplaatsing Oostende <-> Wilrijk/Turnhout er wel voor over (aangezien ik toch een 200 a 300 euro kan uitsparen).

        Zou ik, naar jullie mening, dus best één van deze 2 winkels kiezen. Of is er toch nog iets dichter bij huis te vinden? Ik heb al bij Art en Craft gekeken maar daar kwam het toch een 150 euro duurder uit.

        Alvast bedankt

        Greetz
        Nick

        Digicamshop.be(oneline) gratis verzending,volgens mij hebben ze goeie prijzen,vandaag voor 22h00 besteld morgen al in je bezit
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

        Comment


        • #5
          Re: Winkel Tamron

          Heb ook heel goeie ervaringen met digicamshop: daar recent twee lenzen gekocht: waren daar het goedkoopst en inderdaad de volgende dag hier gratis thuis afgeleverd. Ben wel voor mijn D-90 met 18-200 naar konijnenberg gespoord. Hou er wel rekening mee dat de winkel in een industriepark buiten de stad ligt. Ik had gelukkig mijn plooifietsje mee en zo ben ik daar vrij vlot geraakt. Te voet van het station mag je vergeten... maar misschien rijden er wel bussen die kant op.

          groetjes

          nolfinarium
          groetjes,
          nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
          fotosite: www.nolfinarium.be

          Comment


          • #6
            Re: Winkel Tamron

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            De Tamron 70=200 komt bij testen optisch er heel goed uit, maar de AF schijnt een ramp te zijn, daarbij schijnt de Sigma beter te scoren.
            Dat is een stuk minder bij de Sony's in verband met de sterke en snelle ingebouwde scherpstelmotor. De testen waarbij de AF er negatief afkwam was voornamelijk bij Canon camera's waarbij de in de tamron ingebouwde motor het scherpstellen moest doen.
            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

            Comment


            • #7
              Re: Winkel Tamron

              Sancho:

              Moest ook kiezen tussen Tamron en Sigma: en HSM op Sigma haalde het.
              HSM op mijn Pentax K20D doet het stil, precies en heel snel.
              Conventionele AF met motor in camera is echt trager en luidruchtig.
              Indien gebruik dichterbij(journalistiek -macro - portret) kan je ook bijsturen door manueel scherpstellen.
              De Tamron 17-50/2.8 zit wel in mijn tas en meest gebruikte lens, een echte aanrader.

              Maar ieder zijn smaak natuurlijk.

              mvg

              Franky

              Comment


              • #8
                Re: Winkel Tamron

                Mijn Tamron 17-50 bij Foto Rubens gekocht. Ik ga altijd naar Konijnenberg voor de prijs, maar hier was de Tamron 10 euro duurder dan bij Foto Rubens.
                Sony A300 : 18-70 mm + 55-200 mm + Tamron 90mm 2.8 Macro + Sony 50mm 1.8 + Tamron 17-50mm 2.8 DI II + HVL-F42A flitser
                http://digitalefotografietm.blogspot.com

                Comment


                • #9
                  Re: Winkel Tamron

                  Oorspronkelijk geplaatst door thimer73 Bekijk bericht
                  Mijn Tamron 17-50 bij Foto Rubens gekocht. Ik ga altijd naar Konijnenberg voor de prijs, maar hier was de Tamron 10 euro duurder dan bij Foto Rubens.
                  Idem dito hier (Enkel studio 73 ipv Foto Rubens)
                  Racing Pics
                  Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Winkel Tamron

                    Oorspronkelijk geplaatst door thimer73 Bekijk bericht
                    Mijn Tamron 17-50 bij Foto Rubens gekocht. Ik ga altijd naar Konijnenberg voor de prijs, maar hier was de Tamron 10 euro duurder dan bij Foto Rubens.
                    Hoeveel heb jij betaald?

                    Ik heb 2 weken geleden; € 329 betaald bij cameranu.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Winkel Tamron

                      Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                      Hoeveel heb jij betaald?

                      Ik heb 2 weken geleden; € 329 betaald bij cameranu.nl
                      Meer als jij in ieder geval. Webshop ?
                      Sony A300 : 18-70 mm + 55-200 mm + Tamron 90mm 2.8 Macro + Sony 50mm 1.8 + Tamron 17-50mm 2.8 DI II + HVL-F42A flitser
                      http://digitalefotografietm.blogspot.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Winkel Tamron

                        Foto-rubens is een uitstekende winkel(tje), maar best eens bellen of ze het op voorraad hebben! Half uurtje bus-zitten vanuit antwerpen centraal...

                        Verder zijn dat 2 uitstekende lenzen...prima keuze!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Winkel Tamron

                          Oorspronkelijk geplaatst door thimer73 Bekijk bericht
                          Meer als jij in ieder geval. Webshop ?
                          cameranu.nl is een (bekende) winkel in Urk (?), verzenden ook relatief goedkoop naar België! Wel een aanrader en goeie website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Winkel Tamron

                            Ge gaat me toch niet vertellen dat er in Oostende geen serieuze fotowinkels zijn ? Als zaakvoerder zou ik inderdaad bereid zijn een soort "deal" met je te maken (hoewel, het gaat natuurlijk weer niet over spectaculair grote bedragen, de winst zal "navenant" zijn) maar ik vind dat je ook (eens) moet beseffen dat een fotowinkel je héél veel SERVICE kan bezorgen. Ikzelf heb héél mijn boel in een winkel gekocht. Waarschijnlijk een stuk duurder dan via allerlei websites maar ik heb me dat nog nooit beklaagd.
                            ---------------
                            Want daartegenover staat dat je al eens iets kunt gaan vràgen. Zomaar. Als ik er voorbij kom loop ik altijd eens "aan" en ik heb het gevoel dat ik er altijd welkom ben. Nu, ik ben ook geen zaag : gekocht = gekocht en ik weet als zakenmens zélf goed genoeg dat er al eens iets verkeerd kan lopen. Maar "mensen spreken mensen" en ik heb nog nooit te klagen gehad. Integendeel. En die mensen fotograferen ook en zullen je normaal gesproken met raad & daad bijstaan. Dat is toch mijn ervaring en die beperkt zich niét tot die éne fotowinkel hoor.
                            ---------------
                            Mijn mening hieromtrent is waarschijnlijk al voldoende bekend maar ik vind dat iemand die de moeite neemt om in een winkel te investeren, openeningsuren te respecteren, eventueel mensen te werk stelt écht wel een Euro mag verdienen. Een VAKMAN kan je met zoveel dingen helpen, daar kan geen lage prijs tegenop. Maar nog even en we betrekken alles via "geweldige websites" die uiteindelijk, naast hun website(s), een garagebox of 2 huren en hun spullen "just in time" laten overkomen als, wanneer en zodra.... jij ze bij hén hebt besteld.
                            --------------
                            Het probleem van de toekomst is 't volgende : niets, maar dan ook niéts heeft nog waarde. Waarom zou iemand nog een vak aanleren als elke schimmige pipo achter zijn uren nog één (een paar ? 10 ? 100 ?) websitejes runt waar hij "de marchandise" aan spotprijs kan leveren. Niet gehinderd door énige kennis van zaken. Maar er geen énkele service aan verbindt. Laat staan dat er een "duurzaamheid" aan verbonden is. Vandaag een website van "handvervaardigde kwaliteitszakmessen" (niets in voorraad, worden besteld als jij ze eerst bestelt en betaalt), overmorgen verhuren ze "vakantieverblijven in het zuiden", etc...
                            ---------------
                            Mijn raad : koop in je stad. Ge gaat misschien ménsen leren kennen en dat prijsverschil ben je op 1-2-3 vergeten...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Winkel Tamron

                              @35a: ik heb gekeken in Oostende en de Tamron 70-200 2.8 kost €150 meer. Dan is dit wel een winkel die hem nog moet bestellen om hij meer Canon en Nikon-minded is. Andere mensen die ik ken hebben al minder goede ervaring met die man. Dus ja...

                              Misschien moet ik in MediaMarkt eens binnenspringen.. Maar daar zal ik 0,0 kennishulp krijgen Dus dan heb ik het er wel voor over om wat verder te gaan

                              Maar ik heb hier al eens wat topics gelezen en veel goede shops in West Vlaanderen heb ik niet zien staan.

                              Nu heb ik nog wat gelezen en blijkbaar is de ene pro-Sigma omdat de AF beter is, de andere pro-Tamron omdat het beeld veel beter is.

                              Ik heb al enkele keren gelezen dat het beeld van de Sigma op F2,8 veel softer dan met Tamron.

                              De Tamron 17-50 staat al vast. Nu nog eens bekijken als ik voor de sigma of tamron 70-200 ga

                              Alvast bedankt voor jullie reacties.

                              @Omag: ik zou eens contact moeten opnemen met Art en Craft. Maar ik ben niet zo goed in onderhandelen
                              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X