Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Formaat 34x24

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Formaat 34x24

    Beste,

    Momenteel ben ik een fotoboek aan het samenstellen met de Colormailer-software. Ik zit halfweg. De bedoeling is eigenlijk om mijn vriendin hiermee te verrassen (Kerstmis).

    Als formaat van het fotoboek koos ik 34x24. Ik maakte al heel wat composities in Photoshop, voorzag ze tevens van tekst en plaatste ze dan, als achtergrond, in mijn Colormailer-fotoboek. Ik wil zo weinig mogelijk in de software van de printservices zelf werken. Vandaar bewerk ik een hele pagina in Photoshop (formaat 34x24) en plaats ze dan als achtergrond (formaat 34x24).
    Nu, als test probeerde ik het half afgewerkte fotoboek online te bestellen maar telkens loopt er iets mis met het uploaden. Ik zit dus met een probleem... Alle vragen ten spijt: Colormailer antwoordt blijkbaar nergens op waardoor ik sterk overweeg naar een andere "albumleverancier" over te stappen.

    Ik heb hier al heel wat discussies gelezen over goede/minder goede/slechte albums. Ook heb ik al heel wat gegoogled naar formaten. Het valt mij op dat 34x24 geen standaard formaat is waardoor ik stilaan begin te vrezen dat ik mijn reeds gemaakte composities serieus zal moeten bijwerken. Mijn vraag is dus eigenlijk vrij concreet: kan iemand mij helpen aan een (online) fotoservice die, net als Colormailer, albums maakt in formaat 34x24?

    Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag en, hopelijk, voor jullie hulp.

    Groeten,

    Eric

  • #2
    Re: Formaat 34x24

    Misschien stel ik de vraag beter anders:

    Wie heeft er ervaring met afdruk op 34x24 formaat?

    Groeten,

    Eric

    Comment


    • #3
      Re: Formaat 34x24

      Volgens mij kan je bij de meeste albumleveranciers niet echt spreken van "standaardformaten". Bij afdrukken van foto's wel omdat je vasthangt aan de verhoudingen van de foto. Mijn ervaring is dat elke leverancier van albums zowat zijn eigen formaten kiest (die meestal wel in mekaars buurt liggen). Met wat geluk (en vooral veel zoekwerk) zal je heus wel anderen vinden die een album aanbieden van 34x24 gezien het grote aantal leveranciers.

      Persoonlijk zou ik wel ervoor kiezen de layouts opnieuw te doen op aangepast formaat voor de leverancier die ik kies. De keuze van leverancier laten afhangen van het formaat dat wordt aangeboden is niet de weg die ik zou inslaan, maar uiteraard is dat een persoonlijke afweging...

      Roeland
      www.135mm.be
      @135mm_leuven
      info@135mm.be

      Comment


      • #4
        Re: Formaat 34x24

        Oei, das ambetant Nu, het is wel de moment voor een fotoalbum want heel wat leveranciers hebben met de kerstdagen interessante promoties, hou daar zeker rekening mee als je van leverancier verandert.

        Let ook op als je alles zelf in photoshop maakt dat je rekening houdt met het inbinden van het album, soms valt er dan een stukje weg van de pagina. Daarom dat het toch aan te raden is met de programma's van de aanbieders zelf te werken hoor, de meeste programma's houden daar wel rekening mee. En die programma's zijn ook niet meer wat ze geweest zijn dus ze hebben best wel veel mogelijkheden.

        Ik heb een gekeken bij de aanbieders die ik ken (die van photoprints.be dus) maar daar is er geen bij die uw formaat heeft. Als je niet alles opnieuw wil maken kan je best via google kleinere firma's zoeken die misschien toevallig hetzelfde formaat hebben.

        Veel succes en hou ons op de hoogte
        http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
        http://foto-actiecode.be

        Comment


        • #5
          Re: Formaat 34x24

          Ik denk dat je hier bvb eens moet kijken (bij de large albums) :
          Je eigen fotoboek maken? Een verjaardagskalender, canvas, agenda of poster maken? Jouw foto's met topkwaliteit afgedrukt. Nergens vind je meer fotoproducten.

          (geen ervaring met de kwaliteit, misschien kan jij er ons later iets over vertellen )

          dat was de eerste die ik vond op

          misschien zitten er nog andere tussen...
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            Re: Formaat 34x24

            Als (voorlopige) oplossing ga ik hetzelfde formaat behouden in Photoshop en zelf voor de afdrukken zorgen met men Epson Photo RX685 (op A4). Ik heb wat zitten experimenteren met het automatisch verschalen van de prints en heb ondervonden dat dit nagenoeg geen kwaliteitsverlies veroorzaakt.
            Het zal dan knippen/plakken worden zodat alles in het fotoalbum past dat ik onlangs in de makro kocht. Het uiteindelijke resultaat zal misschien wel wat duurder uitkomen (fotopapier, inkt) dan in vergelijking met een online printdienst maar ik ben wel 100% zeker dat het resultaat (uitsnede, kwaliteit van de foto's, tijdige afwerking, ...) in orde zal zijn. Later zal ik dan wel eens een online album aanmaken (met een meer standaard formaat).

            Bedankt voor jullie hulp!

            Groeten,

            Eric

            Comment

            Working...
            X