Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lake Powell - Panorama

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lake Powell - Panorama

    Na een kleine week niets te hebben kunnen posten, hier het vervolg van mijn Amerika reis.

    Ergens in het noorden van Arizona, ligt een klein stadje dat Page heet. In het stadje zelf is weinig te beleven maar rond Page vind je heel wat bezienswaardigheden; Horseshoe Bend, Antilope Canyon, Glen Canyon Dam, The wave and the Coyote Butts allemaal op een boogafstand van dit religieus (25 verschillende parochies en kerken) stadje.

    Je vind er ook een heel groot stuwmeer. Hier heeft de mens ettelijke hectaren onder water gezet. Dit aangelegd meer heet Lake Powell.

    Ik voel mij een beetje belachelijk met mijn klein fotootje hier maar ik nodig jullie uit om hier of op de foto te klikken om een reëler beeld te krijgen van de omvang van dit meer.

    Enjoy



    Groeten
    Mipstoo
    Last edited by mipstoo; 23 november 2009, 19:50.

  • #2
    Re: Lake Powell - Panorama

    Aha, het beloofde panorama. Jammer van de grootte. Links zie ik Wahweap Marina, correct?
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

    Comment


    • #3
      Re: Lake Powell - Panorama

      Ja, klopt, de Marina links, de Dam helemaal rechts.

      Als je op de foto of de link in mijn start topic klikt, krijg je een grotere versie waar je nog eens op kunt klikken om de FULL version te zien

      Om het lekker ingewikkeld te maken...

      Groeten
      Mipstoo

      Comment


      • #4
        Re: Lake Powell - Panorama

        Zeer indrukwekkend landschap en het is een must om deze foto in het groot te zien...dus dank je dat je er een link naartoe hebt geplaats. Prachtig zicht met veel diepte, mooie kleuren, mooi licht en goede details! Daar moet ik ooit toch eens naartoe. Knap werk!

        Groetjes,
        Ann

        Comment


        • #5
          Re: Lake Powell - Panorama

          Schitterende plek die de gewone toeristen niet kennen, maar idd een prachtige uitvalsbasis. Ik stond eigenlijk meer verwonderd van de powerplant, die ook op je foto staat.

          On topic: mooie gloed maar iets teveel panorama voor mij (iets te lang, bv stukje van de rechterzijde eraf). Maar echt wel schitterend overzicht.

          Ik hoop er nog meer te zien
          Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

          Comment


          • #6
            Re: Lake Powell - Panorama

            Als je goed kijkt, zie je van links naar recht, de Wahweap Marina met daar net achter Castle Rock. Vervolgens begint Antelope Island waar je ook een stukje van Antelope Marina ziet. Meer naar rechts zie je de powerplant, ik probeer daar ook nog een foto van te plaatsen voor jou Weirddoc
            Verder naar rechts heb je het stadje Page en helemaal rechts zie je een stukje van de Glen Canyon Dam

            Groeten
            Mipstoo
            Last edited by mipstoo; 24 november 2009, 19:33.

            Comment


            • #7
              Re: Lake Powell - Panorama

              Beslist kijken naar de grote versie : indrukwekkend

              greetz
              Cheeta
              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Lake Powell - Panorama

                met die hoge brug rechts

                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Re: Lake Powell - Panorama

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                  met die hoge brug rechts

                  Als je de foto in het groot bekijkt zie je idd de brug over (naast) de Dam. Jammer trouwens dat je het niveauverschil van het water niet ziet tussen de Colorado River aan de ene kant en Lake Powell aan de andere kant

                  Groeten
                  Mipstoo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lake Powell - Panorama

                    Indrukwekkend
                    Hoeveel foto's heb je hiervoor nodig eigenlijk, heb dit nog nooit gedaan?
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lake Powell - Panorama

                      Dit is gedaan met een tiental foto's maar het kan zeker met minder.
                      Statief is wel vereist en elke foto moet de vorige tussen de 20 a 40% overlappen.
                      Moeilijkste is de belichting goed te krijgen bij alle foto's, best manueel instellen, zeker bij foto's zoals deze; in de avond of 's morgens.


                      Groeten
                      Mipstoo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lake Powell - Panorama

                        Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                        Dit is gedaan met een tiental foto's maar het kan zeker met minder.
                        Statief is wel vereist en elke foto moet de vorige tussen de 20 a 40% overlappen.
                        Moeilijkste is de belichting goed te krijgen bij alle foto's, best manueel instellen, zeker bij foto's zoals deze; in de avond of 's morgens.


                        Groeten
                        Mipstoo
                        Thx voor de feedback, en ziet er idd niet simpel uit!!!!
                        Flickr

                        Comment

                        Working...
                        X