Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

werken met de PB-6 balg van nikon.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • werken met de PB-6 balg van nikon.

    Allen,

    Als New kid on the blok zou ik graag willen starten met een vraag,

    Ik werk met de PB-6 balg en de 60mm nikkor op mijn D70s body. om sterke vergrotingen te krijgen in macro opnames.

    - Ik slaag er echter niet in om mijn flits te laten werken in comby met deze balg. ik moet mij belpen door sluiter op bulp te zetten en vervolgens manueel te flitsen. Zijn er mogelijkheden om je flitser toch te laten flitsen op het moment dat je de knop indrukt. zij het dan zonder lichtmeting?

    - algemene tips om een hoge vergroting te bekomen met een maximum aan scherptediepte (met of zonder balg) behalve dan met diafragma zijn ook welkom.

  • #2
    Re: werken met de PB-6 balg van nikon.

    Kijk even op Google:CombineZM.Software die toelaat meer diepte te creeren uitgaande van verschillende opnames.(Free)

    Comment


    • #3
      Re: werken met de PB-6 balg van nikon.

      Het is me niet opgevallen dat de flits anders werkt dan met andere manuele lenzen.
      Wel lijkt het mij te adviseren de flitser van de camera af te gebruiken, bv in slave stand of met een kabeltje.

      http://www.texasellis.com/d70/files/...sh-hirschr.pdf

      De sterkste vergroting heb ik bereikt met een omgekeerde 24mm lens.

      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: werken met de PB-6 balg van nikon.

        Oorspronkelijk geplaatst door gilmaldor Bekijk bericht
        Allen,

        Als New kid on the blok zou ik graag willen starten met een vraag,

        Ik werk met de PB-6 balg en de 60mm nikkor op mijn D70s body. om sterke vergrotingen te krijgen in macro opnames.

        - Ik slaag er echter niet in om mijn flits te laten werken in comby met deze balg. ik moet mij belpen door sluiter op bulp te zetten en vervolgens manueel te flitsen. Zijn er mogelijkheden om je flitser toch te laten flitsen op het moment dat je de knop indrukt. zij het dan zonder lichtmeting?

        - algemene tips om een hoge vergroting te bekomen met een maximum aan scherptediepte (met of zonder balg) behalve dan met diafragma zijn ook welkom.
        Daar had je dus een PB-4 balg voor nodig - "Scheimpflug principe" . wat is het probleem om manueel te flitsen - maak de opname in het volledige donker: de flits bepaalt sowiewo de belichting. Of een Frazier optisch systeem aanschaffen .
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: werken met de PB-6 balg van nikon.

          Alvast bedankt voor de tips en de antwoorden, Ik gebruik de flitser uiteraard los van de body. anders denk ik dat het nogal moeilijk wordt om over de balg heen te flitsen.
          bij de opstelling van de balg stuur ik de flits door de SU-800

          Bij het gebruik van een flist laat ik deze inderdaad meestal zelf meten hoe krachtig hij moet flitsen, met behulp van de TTL stand.

          Mijn probleem echter is dat mijn toestel eenvoudigweg geen foto meer maakt vanaf het moment deze SU-800 opstaad (indien de balg op het toestel hangt, anders wel)
          Ik zit echter volledig manueel (M) te werken en links naast de lens heb ik het schuifje ook op (M) stand gezet.
          Ongetwijfeld liggen een van de flitsinstellingen hier aan de oorzaak, maar ik sta open voor advies,

          alvast bedankt!
          Sam.

          Comment


          • #6
            Re: werken met de PB-6 balg van nikon.

            Flitsprobleem opgelost,

            De SU-800 kan je ook op manueel zetten en niet meer op TTL en dit blijkt nodig om hem te laten flitsen met de balg.

            Comment


            • #7
              Re: werken met de PB-6 balg van nikon.

              macro is altijd manueel werken
              werk met je flits los van je camera want anders flits je er gewoon over en bereikt het licht je object niet
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment

              Working...
              X