Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron ,Canon of Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron ,Canon of Nikon

    Welke lens is het beste? Is het verschil zo groot? Ik las op het forum dat enkele mensen problemen hebben om te focussen met een Tamron lens.

    Zelf was ik van plan om de Nikon D3000 met de Tamron 18-270mm aan te schaffen.

    Nu blijkt de Canon EOS 450d + 18 -200mm misschien prijs/kwaliteit meer voor het geld?

    Is er ene groot verschil in kwaliteit in deze samenstellingen?

    Wat zouden jullie kiezen?

  • #2
    Re: Tamron ,Canon of Nikon

    Een superzoom zoals de 18-270 of de 18-200 is heel erg handig in gebruik, maar zal nooit dezelfde optische kwaliteiten hebben als een zoomlens met een kleiner bereik.
    Over het algemeen wordt aangenomen dat een lens met een groter zoombereik dan 3x optisch niet al te best is, en in de meeste gevallen is dat ook echt zo (buiten enkele uitzonderingen die dan weer in een heel andere prijsklasse vallen).

    Ik heb zelf een Tamron 28-300 VC, dat zal optisch gezien wel mijn slechtste lens zijn, maar tijdens sommige evenementen is het wel bijzonder handig om van 28 naar 300mm te zoomen in een handomdraai. De AF is ook traag, en daarom zal ik die nooit meenemen naar evenementen waar een snelle AF noodzakelijk is.
    Op Mano Mundo was de 28-300 heel erg goed voor alle "buitenfoto's", maar voor de optredens in de tent had ik gelukkig beter materiaal bij (lichtsterker).
    De Tamron heb ik ook gebruikt voor de halfvastenstoet, en door het grote zoombereik maak je dan het ene ogenblik een portretje, en even later weer een overzicht.

    Je koopt dus een superzoom omdat die in bepaalde omstandigheden handig is (op reis bijvoorbeeld, als je niet teveel wil meesleuren), maar voor betere optische kwaliteiten zal je toch beter iets anders kopen.

    Voor de Canon is bijvoorbeeld de EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS een veel betere keuze dan een 18-200 of 18-270 als je scherpe foto's wil maken. Maar dan moet je wel af en toe lenzen wisselen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Tamron ,Canon of Nikon

      Voor mij is het echt de bedoeling om het als hobby te gebruiken. Ik trek voor een lange tijd naar Afrika en wil daar op een makkelijke manier mooie foto's met iets 'extra' kunnen maken.
      Daarom dus één lens, één superzoom voor mij.

      Ik vraag me enkel af of ik voldoende heb aan de D3000 met de Tamron 18-270mm, ofdat ik beter een Nikkor 18-200mm koop?

      Ik heb gehoord dat D3000 met deze combinaties geen goede dslr is om binnen foto's te trekken, en dit is ook wel de bedoeling...

      Dus:
      1. Nikon D3000 met de Tamron 18-270mm
      2. Nikon D3000 met de Nikkor 18-200mm,
      3. Nikon D5000 met de Tamron 18-270mm
      4. Canon EOS 450D met de 18-200mm lens.


      Wie helpt mij de knoop door te hakken? Voor welk van de vier combinaties is mij het best aan te raden?
      Last edited by BenD.; 24 november 2009, 13:34.

      Comment


      • #4
        Re: Tamron ,Canon of Nikon

        Dag,
        ben ook nog maar enkele weken op het forum. Heb dit weekend in speciaalzaak een Canon 500D gekocht. (na positieve ervaringen met Canon 1000D van vriendin). Wou als eerste lens ook een allroundlens, beseffende dat de kwaliteit niet altijd is wat sommige semi-profs wel zouden willen. Maar dit is mijn eerste DLSR en wil eerst uitzoeken wat ik meest fotografeer. Afgaande op een aantal reacties op mijn posts en de zeer gewaardeerde uitleg in de winkel heb ik als lens de Sigma 18-200 met optische stabilisatie gekocht. Volgens de dame in de winkel is Sigma wat betreft kwaliteit zeker niet minderwaardig aan Canon lens 18-200, maar wel stuk goedkoper. Die stabilisatie schijnt echt wel nodig te zijn voor bepaalde toepassingen.
        In test van tijdschrift kwam die lens ook als zeer gewaardeerd eruit.
        Geen Nikon-ervaringen.

        Comment


        • #5
          Re: Tamron ,Canon of Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door BenD. Bekijk bericht
          Voor mij is het echt de bedoeling om het als hobby te gebruiken. Ik trek voor een lange tijd naar Afrika en wil daar op een makkelijke manier mooie foto's met iets 'extra' kunnen maken.
          Daarom dus één lens, één superzoom voor mij.

          Ik vraag me enkel af of ik voldoende heb aan de D3000 met de Tamron 18-270mm, ofdat ik beter een Nikkor 18-200mm koop?

          Ik heb gehoord dat D3000 met deze combinaties geen goede dslr is om binnen foto's te trekken, en dit is ook wel de bedoeling...

          Dus:
          1. Nikon D3000 met de Tamron 18-270mm
          2. Nikon D3000 met de Nikkor 18-200mm,
          3. Nikon D5000 met de Tamron 18-270mm
          4. Canon EOS 450D met de 18-200mm lens.


          Wie helpt mij de knoop door te hakken? Voor welk van de vier combinaties is mij het best aan te raden?
          je bent nu in twee topics bezig hoor, met de zelfde soort vraag.
          niet echt handig!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Tamron ,Canon of Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            je bent nu in twee topics bezig hoor, met de zelfde soort vraag.
            niet echt handig!
            grt,bouk.
            Moesten het maar 2 topics zijn, het zijn er 9.... en waarschijnlijk morgen of overmorgen......

            11 november 2009, 14:06 Nikon D3000+ AF-S 18-200mm VR II
            17 november 2009, 11:17 help! Welke DSLR?
            17 november 2009, 12:04 Welke lens voor Nikon
            18 november 2009, 10:29 Nikon D5000 + Tamron 18-270mm VC OF Nikon D3000 + AF-S 18-200mm VR II OF Nikon D5000
            19 november 2009, 19:19 Verschil in ISO ???
            19 november 2009, 19:25 Tamron 18-270mm VC evenwaardig aan de Nikkor AF-S 18-200mm VR II ???
            23 november 2009, 16:32 Canon EOS 450D OF Nikon D5000 OF Nikon d3000
            23 november 2009, 16:38 Tamron ,Canon of Nikon
            24 november 2009, 12:24 Hulp gevraagd!

            Comment

            Working...
            X