Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

    Vanuit een ander topic rond de Nikon D5000-D3000 werd de vraag gesteld hoe de bewuste "twijfelaar" tot zijn keuze tot Nikon gekomen was.
    Kwam dit door eigen opzoekingswerk, door een verkoper in de winkel, buikgevoel of nog andere redenen?

    We gaan er even van uit dat de grote cameramerken zo goed als evenwaardige modellen verkopen, dit om de beter-slechter discussies wat uit te sluiten.

    Dus hierbij de cruciale vraag:

    Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat het door jouw gebruikte cameramerk het beste was voor jezelf?

    Alvast mijn antwoord: doordat ik de overstap wilde doen van analoog (Minolta) naar digitaal en ik net op dat moment een koopje kon doen heb ik een Canon 10D gekocht. Op dat moment bestonden er nog geen DSLR's van Minolta.
    Aangezien ik niet content was van de prestaties van die 10D ben ik op Nikon overgeschakeld zonder één moment spijt!


  • #2
    Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

    heb ongeveer 3 jaar op de Canon Helpdesk gewerkt en kende de toestellen dus goed.

    Voor mij was dit, naast het feit dat Canon een van de grotere (of grootste) spelers op de markt is en kwaliteit biedt, voldoende
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

      Ik heb vooral gekeken naar het lens aanbod en de prijs . Dus kwam Canon er beter uit!
      Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
      http://www.racenews.be

      Comment


      • #4
        Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

        Ik heb destijds voor Olympus gekozen om de volgende redenen:

        1. Prijs-kwaliteit verhouding.
        2. Goede kitlenzen.
        3. Ingebouwde stofreiniging.
        4. Ingebouwde pixelmapping.
        5. Prachtige kleuren bij de voorganger de E300, waarvan ik helaas vind dat de E510 minder is.
        6. Aanwezigheid van beeldstabilisatie die alle lenzen zou stabiliseren.

        Mocht ik de keuze opnieuw moeten doen, dan zou ik het niet weten. Dit omdat zowel Canon als Nikon nu ook goedkopere startpakketten aanbieden met goede kitlenzen. Vooraf heb ik me afgevraagd wat ik eingelijk met fotograferen wil en dat is vooral dat het een HOBBY blijft. Heel duur apparatuur vind ik dan ook voor mezelf niet te verantwoorden.

        Bij mijn aanschaf heb ik gebruik gemaakt van vakbladen, gebruikersreviews en de review van internet. Deze laatste het minste, omdat ze zich vooral op het gebied van pixelpeepen bevinden en minder op het gebruikersgemak, wat overigens geheel persoonlijk is. Ik ben nooit uitgegaan van de mening van de verkoper. Wat dat betreft koop ik dus net zo gemakkelijk van internet of de zaak die het goedkoopste te bieden heeft.

        Groeten,
        Bart

        Comment


        • #5
          Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

          Ben in de fotografie beland door m'n echtgenote die met Nikon werkte en voor ik het doorhad was ik Nikonian
          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

          BD1614BE

          Comment


          • #6
            Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

            Voordien Sony 828 waar ik heel tevreden mee was alleen veel ruis vanaf ISO 200 al.

            Nu Nikon D-5000 omdat het live-view (met trage scherpstelling) heeft en kantelbaar LCD scherm.(heb zo al prachtige foto's genomen, ongemerkt)
            Ruis was ook heel belangrijk en bij D-5000 is die heel weinig (pixels speelt geen rol, hoe hoger hoe meer kans op ruis)
            Camera moest ook licht van gewicht zijn ('k wil geen slaaf van m'n fototoestel zijn).
            daVinci
            www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

            Comment


            • #7
              Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

              Je koopt een eerste DSLR en staat voor de keuze tussen verschillende merken ... Canon en Nikon staan u aan met voorkeur voor Canon maar Nikon is niet op voorraad in die winkel, dus je bent zoals je voorkeur al was vertrokken met Canon.
              Dan eenmaal je met een merk bezig bent ben je er aan gebonden.
              Die keuze beklaag ik me tot op heden niet.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                Een aantal jaar geleden heb ik Olympus leren kennen. Ik was zeer tevreden van de E-400. Tussendoor ook wel Canon & Nikon geprobeerd, maar persoonlijk heb ik toch een beter gevoel bij Olympus.

                En dan nu... De E-P1
                Licht, compact, goeie lenzen en goeie kwaliteit

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                  Ben in de fotografie beland door m'n echtgenote die met Nikon werkte en voor ik het doorhad was ik Nikonian
                  wat een reden!!!!
                  ist nog je echtgenote?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    wat een reden!!!!
                    ist nog je echtgenote?
                    grt,bouk.
                    Yep, nog altijd gelukkig getrouwd met de echtgenote (en met Nikon )
                    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                    BD1614BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                      Yep, nog altijd gelukkig getrouwd met de echtgenote (en met Nikon )
                      nou Van Harte hoor... met beide.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                        toen ik mijn eerste dslr ging kopen was de d40x met een grote korting te krijgen (was reeds eol)
                        http://www.mimoza.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                          Toen ik mijn eerste DSLR kocht was het heel simpel.
                          Canon had toen met de EOS 300D de enige DSLR die voor mij nog net betaalbaar was, de andere merken hadden op dat ogenblik alleen heel dure DSLR's.

                          Vroeger heb ik ook heel lang een EOS 1000F gebruikt, maar ik heb ook een HP 315 en later nog een Nikon Coolpix 880 gehad voor ik mijn eerste DSLR kocht.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                            ben eigenlijk op 't advies van een vriend van mij uitgegaan en om eerlijk te zijn vind ik dat canon zich makkelijker bediende als nikon maar dat zullen nikon gebruikers ook van canon zeggen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                              De keuze werd bepaald door de lenzen die ik reeds had....
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X