Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

    Ik ben geen techneut maar hoor hier frequent de volgende dingen : Intel Core 2 Quad 8200s ( kan ik nog enigzins volgen ) maar ook i5 en i7 processoren . . . . op het net vind ik wel uitleg maar het is zo technisch dat ik er niet echt veel kan van uitmaken.
    Wanneer ik tegen iemand spreek van een pc met intel Core 2 Quad 8200s aan te schaffen krijg ik meerdere keren de reactie waarom ik geen i5 of i7 processor neem?
    Is het verschil dan zo groot?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Ik ben geen techneut maar hoor hier frequent de volgende dingen : Intel Core 2 Quad 8200s ( kan ik nog enigzins volgen ) maar ook i5 en i7 processoren . . . . op het net vind ik wel uitleg maar het is zo technisch dat ik er niet echt veel kan van uitmaken.
    Wanneer ik tegen iemand spreek van een pc met intel Core 2 Quad 8200s aan te schaffen krijg ik meerdere keren de reactie waarom ik geen i5 of i7 processor neem?
    Is het verschil dan zo groot?
    Dit is geen antwoord op jouw vraag maar ik zou ook kiezen voor een i7.
    De i5 heeft geen Hyper-threading.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Wanneer ik tegen iemand spreek van een pc met intel Core 2 Quad 8200s aan te schaffen krijg ik meerdere keren de reactie waarom ik geen i5 of i7 processor neem?
      Is het verschil dan zo groot?
      Het verschil is redelijk groot, ik zou je toch zeker de nieuwe reeks aanbevelen als je op zoek bent.
      De i5 valt goed mee wat prijs betreft maar is maar een light-versie vergeleken met de i7.
      Gelet op de snelle vooruitgang op softwaregebied ... een zo snel mogelijke processor kiezen met zoveel mogelijk standaard!
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

        Core-i7 marktsegment, beste performantie en gaming, en het Core-i5 marktsegment voor de meer “mainstream” computers.
        De eind gebruiker kiest dus ifv zijn noden en budget een computer systeem, en elk type (ook al technisch verschillend) heeft zijn plaats binnen het segment.
        Het neusje van de ‘performantie’ zalm blijft de Intel Core-i7 Extreme processor op LGA1366 socket met de X58 chipset.
        Om tot een evenwichtige configuratie te komen moeten zowel op de CPU, de chipset, het geheugen, als de HDD op elkaar afgestemd zijn.
        De VGA kaart speelt ook een grote rol als je zware spellen wilt spelen, voor kantoor toepassingen is dit veel minder.
        Vergelijk het een beetje zo, het moederbord zijn de wegen, de CPU de auto, de chipset de verkeersagent, het geheugen moet de files oplossen en de HDD is de parking.
        Als je nu met een Porche (snelle CPU) op binnenwegen moet rijden (slecht moederbord) en je hebt bovendien een agent die het verkeer niet goed regelt (niet de beste chipset) komt ge in lange files terecht (traag geheugen) en is het nieteens nodig dat je een vlot toehankelijke parking (HDD) hebt.
        Dan kunt ge evengoed een 2 pk-tje nemen die veel goedkoper is dan een Porche.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Als je nu met een Porche (snelle CPU) op binnenwegen moet rijden (slecht moederbord) en je hebt bovendien een agent die het verkeer niet goed regelt (niet de beste chipset) komt ge in lange files terecht (traag geheugen) en is het nieteens nodig dat je een vlot toehankelijke parking (HDD) hebt.
          Dan kunt ge evengoed een 2 pk-tje nemen die veel goedkoper is dan een Porche.
          Mooi uitgelegd.
          Maar als morgen je familie zegt "we gaan eens met z'n allen naar Luxemburg" of je wil wat grote inkopen doen, dan zit je toch wat ruimer en comfortabeler in een iets grotere monovolume met een vlottere motor dan in je 2PK-tje ... als je het eens nodig hebt "kan" je het ook gebruiken. Het moet dan ook geen sportmotor (i7 Extreme) zijn, een comfortabele (I7) helpt al!
          En ja, die verdient het dan om op een goede weg (deftig MB) te rijden en een mooie parkeerplaats (HDD) te hebben. En met wat geluk staat er ook geen agent het verkeer te regelen maar een deftig afgesteld verkeerslicht dat voor jou tijdig op groen staat.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

            Euh, voor zover ik weet heeft Porche toch ook een grote vierdeurs.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Euh, voor zover ik weet heeft Porche toch ook een grote vierdeurs.
              Klopt ... komt overeen met 4 I7 Extreme's.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

                4 i7 of 8 i7 mits de Intel technologie.

                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

                  Spellen zijn aan mij niet besteed . . . wel fotobewerking, is daar een Intel Core 2 Quad 8200s met 4GB ram en 1GB dedicated videogeheugen niet meer dan voldoende voor?
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Spellen zijn aan mij niet besteed . . . wel fotobewerking, is daar een Intel Core 2 Quad 8200s met 4GB ram en 1GB dedicated videogeheugen niet meer dan voldoende voor?
                    Francis, kijk eens naar het prijsverschil met een i7-920.

                    En met een SSD start hier Photoshop binnen de 3 seconden
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

                      hier ook zonder ssd..
                      Welke ssd('s) heb je? Ik werk nog uitsluitend met conventionele sAta's.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

                        Als je geld genoeg hebt om eraan uit te geven, ga voor een i7, geen i5 of een i7 "light". Die hebben geen hyper-threading en die hebben 4 cores. een "full" i7 (socket 1366).
                        Een i7 socket 1366 heeft ook "maar" 4 cores, maar simuleert er 8.

                        Wat men hier nog vergeet te zetten, het verschil in kostprijs voor de CPU is dikwijls niet zo groot van een i7 met een Quadcore (Qxxxx), maar het moederbord is ook duurder.

                        Ik kijk nogal dikwijls naar deze charts voor het bepalen van de processor: http://www.tomshardware.com/charts/2...CS-4,1387.html (hoe kleiner het balkje, hoe beter)
                        Ik leg er de prijslijst van de processoren naast en kijk wat de meest interessante cpu is voor zijn prijs.
                        Greetz
                        Kurt
                        SKurt.be
                        www.SKurt.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

                          Ik ben ook bezig met deze vraag en vond dit:



                          Hier is iemand bezig met het zoeken naar de beste configuratie voor Photoshop.
                          Uit wat ik reeds allemaal gelezen heb komen twee betaalbare processoren naar voren:de intel i 5 860 en de intel i7 920.
                          Hp Pavillion heeft enkele pc's die op die 860 draaien.
                          Indien je een 920 neemt met het gepaste moederbord kan je ook naar de toekomst toe de nog nieuwere Intels gebruiken.
                          Zeer belangrijk is echter de hoeveelheid geheugen en ik denk bij zelfbouw aan minimum 8 MB (zelfs 16 maar dat hangt af van de portemonnee)
                          Ook een solid state harde schijf voor het OS helpt de snelheid vooruit.
                          Intussen is hier een middelmatig sterk systeem aan het draaien op een Intel Q 9400 en voor LR3 gaat het zoals door boter,het nukkige NX2 blijft weer wat achter in soepelheid maar draait toch veel beter dan op mijn oude Pentium 4(reden waarom ik de trialversie er af haalde)
                          Deze configuratie zit in een Shuttlebarebone en deze vind ik qua design even mooi als een Mac.
                          Flickr PBase
                          Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Spellen zijn aan mij niet besteed . . . wel fotobewerking, is daar een Intel Core 2 Quad 8200s met 4GB ram en 1GB dedicated videogeheugen niet meer dan voldoende voor?
                            Het antwoord is ja!
                            Maar voor sommigen is de snelste configuratie nog niet snel genoeg.
                            Voor Photoshop moet je echter wel zien dat de GPU (videokaart processor) volgende aan boord heeft:
                            Snelheid 550 MHz
                            Shader Model 4.0
                            DirectX Versie 10
                            OpenGL Versie 2.1
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Maar voor sommigen is de snelste configuratie nog niet snel genoeg.
                              Voor Photoshop moet je echter wel zien dat de GPU (videokaart processor) volgende aan boord heeft
                              Hangt dan ook af welke versie van Photoshop je gebruikt ...
                              Voor sommigen is natuurlijk alleen de allerlaatste versie goed genoeg.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X