Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen aankoop macrolens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel tussen aankoop macrolens

    Bij deze wil ik graag eens informeren over mijn aanstaande aankoop voor mijn macrolens. Ik twijfel enorm tussen de 'canon 60mm' en de 'canon 100mm'.
    Ik wil deze lens vooral gebruiken op mijn canon 450d voor zowel macro en in wat mindere mate portret.
    Maar er gaan enige geruchten op het forum dat de 100mm veel te lang is voor portretten wel ideaal natuurlijk voor macro!
    De 60mm heeft natuurlijk op mijn camera een effectieve brandpuntafstand van 96 mm en de 100mm is 160 mm; en dat laatste lijkt me nogal ferm overdreven om dan nog portretten te kunnen trekken.
    Optisch zijn beide lenzen vrijwel evengoed, dus daar ga ik niet over struikelen,
    Alvast bedankt voor de uitleg,

    Tom
    Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
    The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

  • #2
    Re: Twijfel tussen aankoop macrolens

    Hierbij ben ik de eerste keer op dit forum : so, sorry " if I make some Blunders".
    Het beste dat ik in mijn leven heb gekocht ( en ik ben 63 ) is mijn Macro 50 mm lens van Canon. Ik heb zojuist daarmee ( mijns insziens ) erg goede, enorm scherpe portretfoto's mee genomen en als de rest even goed is ..... life is wonderfull !
    Misschien geen antwoord op uw vraag, maar ik ben wel enorm tevreden over de kwaliteit.
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

    Comment


    • #3
      Re: Twijfel tussen aankoop macrolens

      Oorspronkelijk geplaatst door tomnoe97 Bekijk bericht
      Bij deze wil ik graag eens informeren over mijn aanstaande aankoop voor mijn macrolens. Ik twijfel enorm tussen de 'canon 60mm' en de 'canon 100mm'.


      Tom
      Neem de 100 Macro voor macro en koppen en een 50mm voor fullbody portret......

      Comment

      Working...
      X