Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200 tov 70-200 IS rallysport?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70-200 tov 70-200 IS rallysport?

    hallo
    Ik neem nu foto's met een 70-300 IS USM van canon
    maar ben sterk aan het overwegen om te veranderen van lens
    want heb de indruk dat er toch een pak scherpere lenzen bestaan dan de mijne

    mijn oog is gevallen op de 70-200 al da niet met extender 1.4 erbij

    Nu twijfel ik tussen de IS versie en geen IS .
    Heb hier al verschillende topics ervan gelezen maar niemand gebruikt de lens blijkbaar rallysport

    ik trek dus op snelheden 1/320 1/400 1/500 ....
    dus mijn vraag is heeft die IS dan een functie??

    Is het zo dat die IS versie beter geschikt is tegen regenweer en dergelijke?

    Alvast bedankt voor de info

    Greets

  • #2
    Re: 70-200 tov 70-200 IS rallysport?

    Ik ben er heel zeker van dat er hier wel een aantal zijn die een 70-200 lens gebruiken voor rallyfotografie.

    Met een sluitertijd van 1/320sec of korter heeft de beeldstabilisatie niet veel nut, maar voor de panning-foto's op 1/100 - 1/250 sec zal de beeldstabilisatie in stand II wel een hoger percentage bruikbare foto's opleveren.

    Je zal de lens waarschijnlijk ook wel eens voor iets anders gebruiken, en als de sluitertijd dan wat langer is zal je ook wel voordeel halen met beeldstabilisatie.

    De IS-versies zijn spatwaterdicht, dat is ook een voordeel in de regen of op stoffige wegen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: 70-200 tov 70-200 IS rallysport?

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      ...
      Met een sluitertijd van 1/320sec of korter heeft de beeldstabilisatie niet veel nut, maar voor de panning-foto's op 1/100 - 1/250 sec zal de beeldstabilisatie in stand II wel een hoger percentage bruikbare foto's opleveren.
      ...
      De IS-versies zijn spatwaterdicht, dat is ook een voordeel in de regen of op stoffige wegen.
      Ik heb nog geen rallysport gefotografeerd. Maar de 2e reden klinkt voor mij toch zeker niet onbelangrijk in de oren. Ik kan me voorstellen dat bij droog weer het best stoffig kan zijn aan de zijlijn van de rallybaan.

      Beeldstabilisatie in de 2e stand kan handig zijn. Al moet ik toegeven dat ikzelf, buiten men 24-70, geen lens meer heb met beeldstabilisatie. En het ook niet mis. Zelfs niet voor pannings.
      Voordien heb ik 2 lenzen gehad met beeldstabilisatie. En eerlijk gezegd ben ik er geen fan van. De foto's die ik trok wanneer de stabilitatie af stond waren meestal scherpr dan met. Misschien dat daardoor ik net niet de goede persoon ben om daarover te oordelen.

      Comment


      • #4
        Re: 70-200 tov 70-200 IS rallysport?

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ik ben er heel zeker van dat er hier wel een aantal zijn die een 70-200 lens gebruiken voor rallyfotografie.

        Met een sluitertijd van 1/320sec of korter heeft de beeldstabilisatie niet veel nut, maar voor de panning-foto's op 1/100 - 1/250 sec zal de beeldstabilisatie in stand II wel een hoger percentage bruikbare foto's opleveren.

        Je zal de lens waarschijnlijk ook wel eens voor iets anders gebruiken, en als de sluitertijd dan wat langer is zal je ook wel voordeel halen met beeldstabilisatie.

        De IS-versies zijn spatwaterdicht, dat is ook een voordeel in de regen of op stoffige wegen.
        ben ik het mee eens

        Heb zelf de lens en het is bovendien een juweeltje
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: 70-200 tov 70-200 IS rallysport?

          De IS is een klassebak , Maar ik gebruik deze zonder de converters. De snelheid gaat aanzienlijk achteruit. Bij rallysport neem ik aan dat je snelle focus wel nodig hebt.

          Comment


          • #6
            Re: 70-200 tov 70-200 IS rallysport?

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik ben er heel zeker van dat er hier wel een aantal zijn die een 70-200 lens gebruiken voor rallyfotografie.

            Met een sluitertijd van 1/320sec of korter heeft de beeldstabilisatie niet veel nut, maar voor de panning-foto's op 1/100 - 1/250 sec zal de beeldstabilisatie in stand II wel een hoger percentage bruikbare foto's opleveren.

            Je zal de lens waarschijnlijk ook wel eens voor iets anders gebruiken, en als de sluitertijd dan wat langer is zal je ook wel voordeel halen met beeldstabilisatie.

            De IS-versies zijn spatwaterdicht, dat is ook een voordeel in de regen of op stoffige wegen.
            Ook ik sluit mij hier bij aan...

            IS is altijd wel eens nuttig, en ook bij de bovengenoemde situaties,
            dus ik zou die lens ook aanraden.

            Succes met je keuze!

            Comment


            • #7
              Re: 70-200 tov 70-200 IS rallysport?

              alvast bedankt voor de reacties

              maar wat wordt er namelijk bedoeld met de 2de stand?

              dus op 1/250 ste? 1/125 is de kans op slechte panningfoto's groter
              of lukt er dan geen enkele meer zonder IS?

              thx

              Comment


              • #8
                Re: 70-200 tov 70-200 IS rallysport?

                op mode 2 houdt de IS geen rekening met de beweging die jij maakt bij het pannen... Met andere woorden : hij compenseert NIET voor de horizontale bewegingen (links <--> rechts) maar enkel/voornamelijk de verticale bewegingen (boven <--> onder)

                Als je zonder IS op 1/125e wil pannen, moet je de techniek erg goed onder de knie hebben wil je goede resultaten halen...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: 70-200 tov 70-200 IS rallysport?

                  Ik heb de non-IS versie, schitterende lens, bijna alle foto's in onderstaande link zijn gemaakt met een 350D + 70-200 non-is;
                  Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: 70-200 tov 70-200 IS rallysport?

                    Ik heb zelf de 70-200 f2.8 IS en die gebruik ik vooral langs het circuit ... niet echt rallysport, maar toch zeker vergelijkbaar denk ik.

                    Het feit dat er IS opstaat vind ik persoonlijk een heel groot voordeel, ik had eerst een 70-200 f4 non-IS en die heb ik toch redelijk snel terug verkocht om verder te sparen voor deze toplens.

                    Voor panning heb je niet echt IS nodig, ik kan perfect een FIA GT1 volgen op 1/100e zonder IS op mode 2 ... maar je gebruikt een dergelijke lens toch nog voor iets anders ook hé, tijdens events heb ik ze ook altijd bij, om shots van ver te nemen, maar ook om detail shots te nemen, daarvoor is ze uitermate geschikt ... en dan komt IS echt van pas.

                    Probeer maar eens een foto op 200mm te nemen op 1/60e zonder IS of statief (een statief meesleuren naar een autosalon is niet echt praktisch )

                    Als je het kan betalen neem dan gelijk de IS versie, je zal het je niet beklagen achteraf.

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: 70-200 tov 70-200 IS rallysport?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      Voor panning heb je niet echt IS nodig, ik kan perfect een FIA GT1 volgen op 1/100e zonder IS op mode 2 ...
                      klopt wel Mark maar naar hoeveel tijd slaagde je daarin? Daar gaat dan toch wel heel wat oefening aan vooraf vooraleer je op 1/100e degelijke panningshots kan maken niet?
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: 70-200 tov 70-200 IS rallysport?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                        klopt wel Mark maar naar hoeveel tijd slaagde je daarin? Daar gaat dan toch wel heel wat oefening aan vooraf vooraleer je op 1/100e degelijke panningshots kan maken niet?
                        een kleine 3 jaar

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: 70-200 tov 70-200 IS rallysport?

                          thx voor de talrijke reacties

                          het is geen simpele keuze das een feit

                          Comment


                          • #14
                            Re: 70-200 tov 70-200 IS rallysport?

                            Hallo iedereen,

                            Ik zit al een tijdje te twijfelen voor een 70-200,
                            Ik vrees dat de f2,8 IS buiten budget ligt momenteel.
                            Nu heb je dus de F4 IS of de 2,8 zonder IS.
                            Ik gebruik de lens voor buiten en binnen.
                            Binnen bedoel ik thuis wat foto's maken van de kleine etc.
                            Geen concerten of toneel.

                            Kunnen jullie uitgesproken zeggen wat in m'n voordeel zou zijn.
                            De f/4 IS vangt de IS 4 stops op als ik me niet vergis.
                            Kunnen jullie ervaringen geven naar scherpte, bokeh, andere eig.
                            Als ik in de boek van Canon kijk naar de MTF kar lijkt de F/4 me wel een scherpe lens te zijn.

                            Ik ga dit weekend de knoop doorhakken.

                            Groeten en bij voorbaat dank, Bart

                            Comment


                            • #15
                              Re: 70-200 tov 70-200 IS rallysport?

                              Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
                              het is geen simpele keuze das een feit
                              Je kan het zo bekijken;

                              IS ben je niet verplicht te nemen, maar kan soms wel erg van pas komen.

                              Succes met je keuze!

                              Comment

                              Working...
                              X