Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het raadsel opgelost...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het raadsel opgelost...

    Mijn pc is verbonden met een héél eenvoudig printertje. Een HP Photosmart C4180 All-in-one. Omdat ik maar zelden iets afprint (gemiddeld misschien 3 bladzijden tekst per dag) staat die printer per definitie nooit op en moet ik hem letterlijk aanzetten om te kunnen printen.
    ---------------
    Nu was me de afgelopen maanden al verschillende keren opgevallen dat die printer als het ware "zichzélf opstartte" ! Bovendien gaf hij dan in het schermpje altijd een heel rare boodschap in een soort code (ik ga die niet herhalen omdat ik ze nog nooit gelezen heb)...
    Het ergste was wel dat ik mijn printer niet gewoon kon uitzetten ! Nee, nondedju, ik moest telkens de voeding loskoppelen en dan weer inpluggen. Wat is er toch met die printer aan de hand ????
    ---------------
    En ineens zag ik het licht en het verband. Ik gebruik hier een supereenvoudige gsm, zo'n basic Nokia van een paar jaar oud met een gewéldige batterij. Maar ik bél er nooit mee ; nee : ik stuur hoogstens een paar keer per dag een smsje.
    ---------------
    Wat stelde ik nu vast ? Dat verdraaid het versturen van zo'n berichtje....mijn printer inschakelt !
    ---------------
    Kun je je dat voorstellen ??

  • #2
    Re: Het raadsel opgelost...

    Haha!
    Moet ook eens uitproberen. GSM zenden sterke electromagnische straling uit, je moet eens een tegen de pickups van een gitaar leggen!
    Canon EOS 40D + 350D + 100-300 ƒ/5.6 + Helios 44M-6 58mm ƒ/2.0 + Helios 44-2 58mm ƒ/2.0 + Meyer-Optik auto 135mm ƒ/2.8 + Meyer-Optik 29mm ƒ/2.8^^

    Comment


    • #3
      Re: Het raadsel opgelost...

      Oorspronkelijk geplaatst door Gontcha Bekijk bericht
      Haha!
      Moet ook eens uitproberen. GSM zenden sterke electromagnische straling uit, je moet eens een tegen de pickups van een gitaar leggen!
      Of je moet eens met de koptelefoon van een metaaldetector op een smsje versturen ! Je schrikt je het apezuur. Maar dat mijn gsm mijn printer kon laten opstarten ; dààr was ik nog niet opgekomen !

      Comment


      • #4
        Re: Het raadsel opgelost...

        Ik weet hier thuis altijd 3 tot 5 seconden op voorhand dat de bel van de GSM zal afgaan.
        Ik hoor dan al tonen door de luidsprekers van de pc en krijg strepen op de monitor.
        Ik vind het wel raar dat die storing er enkel is net voor de gsm rinkelt. Tijdens het telefoneren is er geen storing

        Comment


        • #5
          Re: Het raadsel opgelost...

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Ik weet hier thuis altijd 3 tot 5 seconden op voorhand dat de bel van de GSM zal afgaan.
          Ik hoor dan al tonen door de luidsprekers van de pc en krijg strepen op de monitor.
          Ik vind het wel raar dat die storing er enkel is net voor de gsm rinkelt. Tijdens het telefoneren is er geen storing
          Dan moet je wat dichter bij je luidsprekers gaan staan, je krijgt dan een continue brom. De tonen die je hoort net voor je GSM begint te bellen kan je om de 3 uur (proximus) horen op het ogenblik dat je GSM laat weten waar hij zich bevindt.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Het raadsel opgelost...

            Direct moeten we toch nog gaan geloven dat een gsm véél schadelijke stralingen euh...uitstraalt !

            Comment


            • #7
              Re: Het raadsel opgelost...

              Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
              Direct moeten we toch nog gaan geloven dat een gsm véél schadelijke stralingen euh...uitstraalt !
              Niet alle straling is schadelijk. Veel hangt af van het vermogen en de frequentie. Zowat iedereen maakt wel eens iets in een microgolfoven... 2.4 GHz, +800W maar wel in een kooi van Faraday ( de straling kan (bijna) niet uit de oven) <> GSM: 900 en 1800 MHz, 2W maar wel tegen je hoofd gedrukt.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Het raadsel opgelost...

                Maanden geleden postte ik hier het berichtje, dat wanneer mijn gsm naast mijn scheerapparaat ligt, het scheerapparaat opstart als de gsm rinkelt.
                Hier werd er lacherig over gedaan, dat kon niet zogezegd.
                Ik weet wel beter. Het is de waarheid.
                Dit verhaal bevestigt dat de gsm stralingen uitzend die andere, daarvoor gevoelige toestellen kunnen oppikken.

                Comment

                Working...
                X