Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor wat?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor wat?

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


    Hallo iedereen,

    Na de camera eindelijk gekocht te hebben (nikon D5000), zou ik nu wat info willen hebben over de lenzen.
    Misschien dat er iemand bij is die wat nuttige tips en/of links kan geven waar ik wat meer uitleg kan vinden over welke lens bij welke situatie. Ik zou voor de Nikkor 18-55 VR en 70-300 Vr gaan om het toch wat binnen budget te houden.
    Kan ik bij een van deze lenzen macros "trekken", panorama shots,...

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Welke lens voor wat?

    Panorama's kun met elke lens maken van fish eye tot tele en je kunt niet zonder meer macro's maken met die lenzen. Een macrolens zal de uitkomst bieden of een voorzetlens.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor wat?

      of tussenringen... Dat lijkt me een betere investering als je met de 18-55mm wil macro beoefenen. Het gaat, maar uiteraard alleen met manuele focus, zonder VR en op statief (met als het kan een rail...)

      Een voorzetlens op die kleine filtermaat lijkt me niet zo'n goeie investering aangezien enkel de allersimpelste objectieven zo'n maat gebruiken (52mm is het zeker?). Aks je zou vorderen ga je wsschl voor lichtsterker glas, dat bijna steeds een grotere filtermaat heeft (met uitzondering van de Nikon 35mm f1.8). Tussenringen zijn in principe bij elk objectief inzetbaar.

      Grtn

      Comment

      Working...
      X