Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's archiveren

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's archiveren

    Hallo,

    Ik heb sinds 2 maanden 'n G2 en in die tijd al bijna 600 shots gemaakt.
    Op dit moment gebruik het uiterst traag functionerende programma ZoomBrowser om een beetje structuur aan te brengen in de plaatjes-chaos ...
    Kent iemand 'n programma met zoek-mogelijkheden om plaatjes gestructureerd te archiveren en terug te vinden ?

    groetjes Arno

    Ieder voordeel heb z'n nadeel !

  • #2
    Hehe... Als Canon gebruiker zit ik op het moment met hetzelfde programma te klooien... Het grootste probleem is de zware structuur van de database, als je het mij vraagt... Heb m'n DB moeten heropbouwen nadat ik een aantal foto's had bijgevoegd in m'n folder (heb wel de standaard folder eruit geflikkerd en een algemene folder aangemaakt op een aparte partitie) en dat heeft toch wel een uur of 3 geduurd met een Athlon 1.2Ghz en 512MB RAM !

    Ik zal es rondzien wat er nog "op de markt" is...

    *This Post (or reply) was written in recycled Electrons*
    ==+ Canon PowerShot S30 +==

    An  a day keeps frustration away!
    http://www.demey-deleus.be

    Comment


    • #3
      Hallo ali041,

      Diezelfde vraag stelde ik een paar maanden geleden ook en kreeg diverse antwoorden. Het beste advies, en het voordeligste, bleek dit te zijn:

      http://www.photools.com/

      Het programma heet IMATCH. Ook reeds gewiste bestanden worden onthouden, bestanden die op een CD staan eveneens. Speciale bestanden, het Canon RAW-bestand en het Nikon NEF bestand kunnen worden verwerkt en vertoond. Kortom een aanrader.

      Groetjes,
      Willem


      Canon PowerShot S40
      Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
      http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

      Comment


      • #4
        ali041,
        Misschien gebruik je het inderdaad "langzame" canon prg. Zoombrowser. Zelf heb ik het maar enkele malen gebruikt. Veel interssanter is "Dowloader" van Breezesys. Is zeker ook geschikt vaar je G2. Je bestanden worden -zo je wil- onder mappen opgeslagen die de naam van jaar/maand/en zelfs dag dragen. En dit alles "tijdens" het downloaden vanaf je camera in je PC. Zo vindt je alles dus zeer snel terug. De Exif wordt in aparte *.txt bestandjes opgeslagen.
        BTW. indertijd was het gratis. Hier is de link:

        http://www.breezesys.co.uk/G1/Downloader/index.htm

        Groetjes,
        Suske





        Edited by - suske on 06 May 2002 18:02:46
        Mijn plaatjes op 500px...

        Comment


        • #5
          kan je met deze programma's ook op trefwoord zoeken, bv. als je een foto hebt van je vriendin op vakantie in londen, je kan ingeven:
          mieke, trafalgar, square, londen, 1999, juli, zonnig etc..

          en daarna je met 'londen' alle foto's kan oproepen in een lijst ?

          of iets algemeens (dat bv. ook werkt met muziek- en tekstbestanden ?

          dat zou pas handig zijn.

          ToM.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #6
            Tom,
            Aan wie is de vraag gesteld? Met Downloader ben je wel beperkt tot de camera's van Canon. En eigenlijk dient het alléén om je bestanden uit je camera te zuigen...
            Groetjes,
            Suske.

            Mijn plaatjes op 500px...

            Comment


            • #7

              Veel interssanter is "Dowloader" van Breezesys.
              Ik vond dit op hun site:

              Downloader has been tested with the Canon Powershot G1, Powershot G2, Powershot Pro90IS, Powershot S30, Powershot S40 and EOS D30 cameras and it should work with other Canon digital cameras provided you have v3.4.x or later of Canon's USB TWAIN driver loaded. Users have reported that it also works with the Canon Digital IXUS, IXUS 300, IXUS V, A10 and A20. See the online help for more details of how the program works.
              *This Post (or reply) was written in recycled Electrons*
              ==+ Canon PowerShot S30 +==

              An  a day keeps frustration away!
              http://www.demey-deleus.be

              Comment


              • #8
                suske, voor iedereen die het antwoord weet hé

                ToM.
                ToM.___ //Fuji s602.
                www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                It goes to 11 you know? 1 louder.

                Comment


                • #9

                  kan je met deze programma's ook op trefwoord zoeken, bv. als je een foto hebt van je vriendin op vakantie in londen, je kan ingeven:
                  mieke, trafalgar, square, londen, 1999, juli, zonnig etc..
                  Ja Tom, met imatch kan dat, maar dan moet je vriendin wel Mieke heten


                  http://users.pandora.be/jancastermans/gallery/dirindex.html

                  Comment


                  • #10
                    ai, subiet moet jaja dit topic al verhuizen naar koopjeshoek

                    ToM.
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

                    Comment


                    • #11
                      Ik gebruik ook ZoombrowserEx om mijn foto's te downloaden van mijn G1.
                      Ik maak een map met een titel, bijvoorbeeld Barcelona, en ik laat de foto's daarop toekomen.
                      Maar van dan af gebruik ik gewoon mijn Windows Verkenner om de foto's vanuit ProgramFiles\Canon\Zoombrowser Ex\Image Library One\Barcelona te copiëren naar een andere map (ergens in Mijn Documenten).
                      En daarna vind ik mijn foto's dus gewoon ergens in Mijn Documenten, en om het even welk programma ik verder gebruik, heeft geen last meer van (de traagheid van)Zoombrowser

                      Comment


                      • #12
                        Bedankt voor de vele reacties,

                        Ik zoe dus eigenlijk een programma zoals oa acdsee maar dan met 'n database-achtige structuur, waardoor je via toe te kennen trefwoorden snel je beelden kunt zoeken.
                        Heeft iemand wel eens van het programma "Portfolio" van Extensis gehoord ?


                        Ieder voordeel heb z'n nadeel !

                        Comment


                        • #13
                          Ik gebruik gewoon zoombrouwser en heb geen klagen over traagheid, tot nu toe (300 foto's) .Ik maak gewoon genoeg mappen maar wat ik vervelend is dat die fotos allemaal nummers krijgen en ge dus foto per foto moet gaan titelen want in bewerkingsprogramma's ziet ge niet welke foto die nummer voorsteld alvorens hem te downloaden naar dat programma met het gevolg dat ik er soms meerdere moet proberen voor ik die te pakke nheb die ik wou hebben !

                          CanOn pOwershOt S 3O

                          Vurwa dient da knOppeke OOk al weer !!!
                          Fujifilm Finepix F31fd

                          Comment


                          • #14
                            twido, ik deed dat op een gelijkaardige manier.

                            ik flipte met acdsee door de foto's en zodra ik hem gevonden had, schakelde ik in acdsee over naar de image browser, ik selecteerde de naam en opende die in ps.

                            ToM.

                            Edited by - tom314 on 07 May 2002 17:50:55
                            ToM.___ //Fuji s602.
                            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                            It goes to 11 you know? 1 louder.

                            Comment


                            • #15
                              je kan ook het programma fotostation gebruikendat is er speciaal voor gemaakt om foto's te archiveren en te zoeken enzovoort plus als je de foto's op een cd schrijft dan kijkt fotostation ook nog welke cd zodat als je achter een bepaalde foto gaat zoeken die op een cd staat dat fotostation dat dan ook aangeeft op welke cd (handig hé)

                              Back in full force!!!!

                              Comment

                              Working...
                              X