Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook gekl**t door Photobucket?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ook gekl**t door Photobucket?

    De afgelopen dagen lijkt er iets veranderd te zijn bij Photobucket. Normaal laden wij foto's rond de 250KB op en krijgen we die ook met die bestandsgrootte te zien hier op BD. Niet meer dus!
    Het begon met opmerkzame foto-kijkers die "pixels" of "blokjes" menen te zien in je geposte foto's. Je gaat zelf kijken (wij werken met Mac), en merken niets. Dus een vriend met een PC gecontacteerd, en ja hoor, hij merkt ze ook, die storende onregelmatigheden, "maar da's normaal voor 900x600px foto's met een bestandsgrootte van 60-70KB".
    ¿Que? Dus opnieuw gaan kijken, en ja hoor, nu zien we ze ook, en ipv filesizes van 200-300KB, zijn ze allemaal <80KB. Wat is hier aan de hand?

    Enkele vraagjes:
    1. Andere Photobucket gebruikers die dit nu ook meemaken?
    2. Zijn er andere (liefst: gratis!) hosts die je zoiets niet aandoen?
    3. Misschien is uiteindelijk de enige oplossing overschakelen naar een betaalde hosting site. Enige suggesties en prijzen?

    Ik weet wel dat het onderwerp hosting sites regelmatig aan bod komt, maar dit lijkt mij een nieuw fenomeen. Ik kan je alvast zeggen dat wij voorlopig bij Photobucket wegblijven. Ik dacht dat zij het precies van hun bannering (reclame) moesten hebben, en daarom gratis webspace ter beschikking stellen, maar dit werkt tegen hen. Ik neem ook aan dat je niet kunt reclameren, "want het is toch gratis".

    Iemand?

    (het enige voordeel dat ikzelf als moderator zie, is dat foto's van Photobucket niet meer de BD-"grens" van 400KB zullen overschrijden. Ik merk nu zelfs in de Shoot Challenge foto's van 60-70KB)
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Ook gekl**t door Photobucket?

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    2. Zijn er andere (liefst: gratis!) hosts die je zoiets niet aandoen?
    De gratis webruimte (meestal 50MB) die je ter beschikking krijgt van je provider is niet goed genoeg?

    Mvg,
    Frederic

    Comment


    • #3
      Re: Ook gekl**t door Photobucket?

      Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
      De gratis webruimte (meestal 50MB) die je ter beschikking krijgt van je provider is niet goed genoeg?

      Mvg,
      Frederic
      Dank voor je reactie. Misschien een goed idee... maar ik dacht dat wij (mijn vrouw en ik samen) slechts recht hebben op 25MB, of Skynet zou de quote verhoogd moeten hebbenl, zonder ons daarvan in kennis te stellen?
      Iemand een idee hoeveel foto's van gemiddeld 250KB men kwijt kan op 25MB? Ik ben niet zo'n straffe wiskundige (), maar het lijken mij niet erg veel te zijn.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Ook gekl**t door Photobucket?

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Dank voor je reactie. Misschien een goed idee... maar ik dacht dat wij (mijn vrouw en ik samen) slechts recht hebben op 25MB, of Skynet zou de quote verhoogd moeten hebbenl, zonder ons daarvan in kennis te stellen?
        Iemand een idee hoeveel foto's van gemiddeld 250KB men kwijt kan op 25MB? Ik ben niet zo'n straffe wiskundige (), maar het lijken mij niet erg veel te zijn.
        Op mijn 50MB staat m'n volledige website incl foto's en daarnaast nog een map met ongeveer 150 foto's die op forumgrootte staan.
        M'n vrije ruimte is momenteel nog 22MB

        Ik gebruik die webruimte nu al 10jaar, en heb nog nooit ruimte tekort gehad.

        Mvg,
        Frederic

        Comment


        • #5
          Re: Ook gekl**t door Photobucket?

          tinypic: gratis, vlug en blijft meer dan een jaar zichtbaar
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Ook gekl**t door Photobucket?

            [QUOTE=LesC;2475686
            Iemand een idee hoeveel foto's van gemiddeld 250KB men kwijt kan op 25MB? Ik ben niet zo'n straffe wiskundige (), maar het lijken mij niet erg veel te zijn.[/QUOTE]
            Dat zijn er volgens mij ongeveer 100. (of kan ik niet meer tellen ?)

            Comment


            • #7
              Re: Ook gekl**t door Photobucket?

              Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
              tinypic: gratis, vlug en blijft meer dan een jaar zichtbaar
              Dankje, devid! Zal eens een test doen (in ons testforum) en eenzelfde bestand, op Photobucket en Tinypic, enkele dagen volgen.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Ook gekl**t door Photobucket?

                Is inderdaad een 'normale' zaak aan het worden bij foto-sites die naast betalende accounts ook gratis versies aanbieden. Fotopic is er ook zo eentje. Ik betaal liever 'iets' dan in te boeten op kwaliteit of last te hebben van vervelende en aandacht afleidende banners.
                Voorbeelden : Zenfolio, Pbase (maar die laatste heeft toch wel behoorlijke problemen gehad laatst).
                Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                And why do we fall, Bruce?

                Comment


                • #9
                  Re: Ook gekl**t door Photobucket?

                  Neem toch gewoon Flickr, voor 20€ heb je je foto's op volle grootte.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ook gekl**t door Photobucket?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                    Neem toch gewoon Flickr, voor 20€ heb je je foto's op volle grootte.
                    20€ per ? (week/maand/jaar of MB/GB?)
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ook gekl**t door Photobucket?

                      Per jaar, en geen limieten. Maar start met een gratis account, daarvan is de enige beperking dat je niet veel per dag kan uploaden.
                      En Flicktr is een meer an aangename community (en nee ik ga niet vergelijken met BD)
                      Last edited by Zappa; 21 november 2009, 15:21. Reden: typo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ook gekl**t door Photobucket?

                        Dank voor je antwoord. Lijkt me redelijk!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ook gekl**t door Photobucket?

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          2. Zijn er andere (liefst: gratis!) hosts die je zoiets niet aandoen?
                          3. Misschien is uiteindelijk de enige oplossing overschakelen naar een betaalde hosting site
                          Wil je kwaliteit dan moet je (meestal) betalen.
                          Je titel vind ik nergens op slaan eigenlijk. Hoe kan je nu gekl**t zijn door iets dat je gratis hebt gekregen? Ik heb altijd het volgende geleerd: Een gegeven paard....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ook gekl**t door Photobucket?

                            Les, wij zijn met onze website anderhalf jaar klant bij One.com. De prijzen vind ik schappelijk en met de bijgeleverde software kan je ook makkelijk fotoalbums publiceren.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ook gekl**t door Photobucket?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                              Les, wij zijn met onze website anderhalf jaar klant bij One.com. De prijzen vind ik schappelijk en met de bijgeleverde software kan je ook makkelijk fotoalbums publiceren.
                              Inderdaad.

                              Comment

                              Working...
                              X