Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Website & hosting probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Website & hosting probleem

    Hierbij een bizar probleempje ... en ik ken er zelf geen antwoord op.
    Mijn website is in totaal +- 223MB groot als ik de eigenschappen ervan neem op de server via Frontpage. Lokaal op de PC is dit ongeveer hetzelfde.
    Nu kijk ik af en toe eens in het control panel van de hosting en wat zie ik daar ... gebruik 224MB (afgerond ongeveer juist), de week nadien is dit 275MB, nog twee dagen later 305MB, de dag nadien 319MB en nog eens een paar dagen later 275MB.
    En dit allemaal zonder dat ik er enige verandering aan gemaakt heb, geen ftp upload of dergelijke, geen statistieken veranderd of zo.
    Ik snap dus van geen kanten hoe er zo'n grote verschillen kunnen optreden zonder iets te veranderen.
    Ik heb de hosting al eens gebeld en ze antwoorden enkel met "Uw domein beheren ligt aan u, daar geven we geen support op". OK maar dat vraag ik ook niet, ik wil enkel weten waarom die grootte "zogezegd" verandert.
    Natuurlijk is die altijd even groot als ik de eigenschappen opvraag, enkel in mijn control panel is die variabel.
    Nog geen ramp op zich moest ik daardoor niet over mijn limiet van 300MB gaan.
    En ik zal sommigen maar voor zijn want ik voel de vraag al komen, de mail telt niet mee in deze webruimte ... enkel de site zelf.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Website & hosting probleem

    Is er een werktuigje ingebouwd om statistieken te genereren?
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Website & hosting probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Is er een werktuigje ingebouwd om statistieken te genereren?
      Bedoel je op de site?
      Ja dat is er.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Website & hosting probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Bedoel je op de site? Ja dat is er.
        Zou het kunnen dat oude gegevens na een bepaalde tijd automatisch gewist worden in dat programmaatje en het daardoor in grootte kan variëren?

        Zomaar een gedacht.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Website & hosting probleem

          Alvast bedankt om mee te denken Jos.
          Heb ik in het oog gehad maar tussen de grootte van de site en de weergave in het control panel zit 319-223=96MB!
          De logs zijn in totaal nog geen 3MB.
          Soms neemt de grootte op enkele uren tijd met 15MB toe, zou wat straf zijn voor een logje.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Website & hosting probleem

            Er zijn, in dat genre, programma's die zelfs de provider noteren van elke bezoeker. Ik kan me voorstellen dat zo'n databank erg groot kan worden.

            Als je het uitschakelt, weet je straks al of het invloed heeft.
            Last edited by Jos Vanhengel; 21 november 2009, 17:18. Reden: Foutje rechtgezet
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: Website & hosting probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Soms neemt de grootte op enkele uren tijd met 15MB toe, zou wat straf zijn voor een logje.
              Lijkt me toch wat veel data om bezoekerstatistieken te zijn hoor ... of je moet echt duizenden bezoekers per uur hebben.

              Kijk even of er ergens (eventueel in een subdir) error-logs voorkomen, als de host niet echt goed op poten gezet is kan zo'n error log gigantisch groot worden door warnings die door php gegenereerd worden als resultaat van 'sub-standaard' programmatie ... en die kan van een gallery of forum software komen die je gebruikt op je site.

              Soms vind je hier zelfs errors in van de andere gebruikers op je server (ik veronderstel dat je geen dedicated server draait) omdat je host provider stevig bespaarde op de kosten en de server slecht op poten gezet heeft.

              Eventueel een pagina van naam veranderd of verwijderd onlangs ? De links zitten waarschijnlijk nog steeds in de search engines of in de bookmarks van je bezoekers ... ook dat geeft entries in een error-log.

              Wat ik je anders zou aanraden is om alles weg te halen op de server, je password aan te passen en dan via ftp alles opnieuw op te laden ... je kan altijd 'hacked' zijn hé en iemand anders gebruikt jouw server voor storage

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Website & hosting probleem

                Ook geen automatisch back-up programma draaien op de achtergrond?
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Re: Website & hosting probleem

                  Niet echt veel logs of zo, heb eens nagekeken en kan geen verschil zien met vroeger.
                  Er draait geen automatische BU op en site wordt niet gebruikt als opslagruimte.
                  Grootte van logs is vandaag ongeveer hetzelfde als een kleine week geleden op een paar kilobyte na maar de aangegeven gebruikte ruimte is vandaag weer 271MB t.o.v. 319MB enkele dagen geleden. Het blijft dus bizar. Kan natuurlijk ook dat hun control panel wat tilt slaagt.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Website & hosting probleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    ... Kan natuurlijk ook dat hun control panel wat tilt slaagt.
                    Vervang de lampen van het controlepaneel eens door spaarlampen.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Website & hosting probleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      Vervang de lampen van het controlepaneel eens door spaarlampen.
                      Jij bent de lamp Jos ... een echte genie.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment

                      Working...
                      X