Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

    Ik kijk momenteel nog televisie met gewone kabel-tv. Ik heb wel interesse voor digitale TV van Telenet. Vandaag trouwens mijn eerste factuur van Telenet (tot vorige maand was dit via Infrax) ontvangen voor het abonnement van kabel-tv 10,12 € (en 2,61 € auteursrechten). Hierbij enkele vraagjes aan de reeds gebruikers van Telenet Digitale TV...

    (1) Als ik mij zou abonneren op een Diamond Shake+ pakket van Telenet (59 € per maand) dan zit daar o.a. bij inbegrepen de huur van een HD Digicorder. Betekent dit dan ook dat de huidige maandelijkse kost voor kabel-tv (10,12 €) zou wegvallen ?

    (2) Ik betaal nu voor telefoon via Belgacom (Happy Time): 18,39 € per maand (abonnement)
    Internet Expressnet: 42,91 € per maand
    Abonnement kabel-tv Telenet: 10,12 €
    TOTAAL: 71,42 €

    Klopt het dan dat ik met een Diamond Shake+ pakket van Telenet 59 € betaal voor eigenlijk net hetzelfde - Expressnet internet, Freephone Europe met inclusief digitale TV? En ik dus per maand bovendien nog eens 12,42 € (71,42€ - 59€) kan besparen?

    (3) Ik weet wel dat ik ofwel een UTP verbinding moet hebben op de plaats van de TV naar de modem van Telenet (ik heb nu ook reeds internet via Telenet) of ik dit draadloos kan doen via Powerline. Maar als ik nu eens g้้n UTP verbinding maak met de modem, ik wil bv niet stemmen via de rode knop en wil bv ook geen extra diensten zoals tv-on-demand. Kan dat? Gewoon de kabel niet verbinden tijdens het self-install pakket. Werkt het dan nog? Kan ik dan gewoon digitale tv kijken?

    (4) Stel dat ik zou kiezen om de netstroom van de digicorder iedere avond af te sluiten. Gewoon stekker uit stopcontact. Ik doe dit uit principe om veiligheidsreden iedere avond met mijn computerapparatuur en met de modem van Telenet. Geeft dit een probleem voor de digibox? Is hij dan al zijn instellingen kwijt en zou ik dan iedere dag telkens alles opnieuw moeten instellen?

    Bedankt alvast voor je gewaardeerd antwoord op een of meerdere vragen.
    Ik vrees dat ik met dit soort van vragen niet echt een 'goed' antwoord ga krijgen als ik zou stellen aan een jobstudent van het callcenter van Telenet...

  • #2
    Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

    De maandelijkse kost voor kabel-tv, blijft ook al neem je een pack.

    Comment


    • #3
      Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

      Door een shake te nemen wordt het inderdaad goedkoper dan nu.
      Maar de kost voor de kabel blijft. Al moet je dan minder BTW betalen omdat de staat wil stimuleren dat iedereen digitaal gaat kijken.

      Zonder die verbinding kan je niet digitaal kijken. Wij gebruiken die rode knop ook nooit maar die HD-recorder kan je na 1 dag niet meer missen. Hier kijken mijn vrouw en dochters graag naar Thuis, David, So you think you can dance.... Die dingen worden een maal geprogrammeerd en dan allemaal opgenomen. En ze kijken nu naar die programma's als ze daar zin in hebben. En ze kunnen de reclame vooruit spoelen.

      Je moet maar eens navragen, maar het moet wel lukken om een gratis installatie in de wacht te slepen. Dan installeren die mannen alles voor jou.

      Mijn modem gaat nooit af want die staat ergens in de kelder. Dus dat laatste weet ik niet.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #4
        Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

        Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
        Ik kijk momenteel nog televisie met gewone kabel-tv. Ik heb wel interesse voor digitale TV van Telenet. Vandaag trouwens mijn eerste factuur van Telenet (tot vorige maand was dit via Infrax) ontvangen voor het abonnement van kabel-tv 10,12 € (en 2,61 € auteursrechten). Hierbij enkele vraagjes aan de reeds gebruikers van Telenet Digitale TV...

        (1) Als ik mij zou abonneren op een Diamond Shake+ pakket van Telenet (59 € per maand) dan zit daar o.a. bij inbegrepen de huur van een HD Digicorder. Betekent dit dan ook dat de huidige maandelijkse kost voor kabel-tv (10,12 €) zou wegvallen ?

        (2) Ik betaal nu voor telefoon via Belgacom (Happy Time): 18,39 € per maand (abonnement)
        Internet Expressnet: 42,91 € per maand
        Abonnement kabel-tv Telenet: 10,12 €
        TOTAAL: 71,42 €

        Klopt het dan dat ik met een Diamond Shake+ pakket van Telenet 59 € betaal voor eigenlijk net hetzelfde - Expressnet internet, Freephone Europe met inclusief digitale TV? En ik dus per maand bovendien nog eens 12,42 € (71,42€ - 59€) kan besparen?

        (3) Ik weet wel dat ik ofwel een UTP verbinding moet hebben op de plaats van de TV naar de modem van Telenet (ik heb nu ook reeds internet via Telenet) of ik dit draadloos kan doen via Powerline. Maar als ik nu eens g้้n UTP verbinding maak met de modem, ik wil bv niet stemmen via de rode knop en wil bv ook geen extra diensten zoals tv-on-demand. Kan dat? Gewoon de kabel niet verbinden tijdens het self-install pakket. Werkt het dan nog? Kan ik dan gewoon digitale tv kijken?

        (4) Stel dat ik zou kiezen om de netstroom van de digicorder iedere avond af te sluiten. Gewoon stekker uit stopcontact. Ik doe dit uit principe om veiligheidsreden iedere avond met mijn computerapparatuur en met de modem van Telenet. Geeft dit een probleem voor de digibox? Is hij dan al zijn instellingen kwijt en zou ik dan iedere dag telkens alles opnieuw moeten instellen?

        Bedankt alvast voor je gewaardeerd antwoord op een of meerdere vragen.
        Ik vrees dat ik met dit soort van vragen niet echt een 'goed' antwoord ga krijgen als ik zou stellen aan een jobstudent van het callcenter van Telenet...
        Wat 1 en 2 betreft kan ik geen antwoord geven. Wij hebben filmnet boven op het telenet abonnement en weergavenummering dus dan is onze maand afrekening hoger.

        3.
        digitale TV werkt wel zonder UTP.De digibox zorgt voor codering en stuurt het signaal via SCART naar mijn TV. Maar waarom niet digitaal? Je hebt dan een programmagids en kan op elk uur van de dag (of de nacht nieuws en weer opvragen) Programma's pauzeren.Toch interessant voor iemand die in ploegen werkt

        4.
        De digibox spanningloos maken is geen probleem. Alle instellingen blijven bewaard. Alleen duurt het rebooten van het toestel toch wel enkele minuten. Bij mij toch, het is per slot van rekening een computer.
        Comfortably numb with my Pentax

        Comment


        • #5
          Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

          Voor 60€ per maand heb je bij Belgacom een vergelijkbaar pack met :
          - Digitale TV incl decoder + opname functie
          - Internet GO 12MB download (gegarandeerd, wat Telenet niet doet)
          - Vaste lijn

          Kost evenveel als de weergegeven prijs van Telenet alleen kan je wel je kabel opzeggen waarmee je effectief 120€ per jaar bespaard tov Telenet.
          Zelf 3 jaar tevreden gebruiker en vorige week op advies van Belgacom de hele zooi laten vervangen (decoder, modem, splitter) voor een upgrade naar HD TV aan de ronde prijs van 0€

          Neen ik ben noch werknemer, noch aandeelhouder van Belgacom enkel een tevreden klant, van hun producten en van hun service
          Rudy,

          Hier vind je meer Astrofotografie werk.

          Comment


          • #6
            Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

            Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
            Voor 60€ per maand heb je bij Belgacom een vergelijkbaar pack met :
            - Digitale TV incl decoder + opname functie
            - Internet GO 12MB download (gegarandeerd, wat Telenet niet doet)
            Welke downloadsnelheid heb je nog als je TV kijkt?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

              1) Je blijft dit betalen.
              2) Zie punt 1.
              3) Dan heb je ook maar de programmagids voor 2 dagen i.p.v. 10 dagen, geen programma's op aanvraag, geen extra opties en geen programmering via programmagids. Pauzeren en opnemen via timer kan wel.
              4) Om veiligheidsredenen? Dan koppel je elke avond ook de diepvries, klokradio, verwarming en dergelijke af?
              De modem mag je dan in principe niet uitschakelen of je hebt geen telefoon meer! Zeer onveilig als je 's nachts in je bed ligt en geen politie of brandweer meer kan bellen.

              Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              Zonder die verbinding kan je niet digitaal kijken.
              Huhhh ... ???
              Het gaat over de UTP-kabel h้, de netwerkkabel om het spel interactief te maken.
              Dit heeft niets met beeldkwaliteit of digitaal kijken te maken.
              Je moet maar eens navragen, maar het moet wel lukken om een gratis installatie in de wacht te slepen. Dan installeren die mannen alles voor jou.
              Maar die powerline moet je wel altijd betalen.
              Mijn modem gaat nooit af want die staat ergens in de kelder.
              Ze plakken anders een mooi stikkertje op de stekker van die modem ... dat ge de stekker moet laten insteken.
              Last edited by VerSeg; 21 november 2009, 01:03.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

                euhm... mag ik even inpikken op wat ik lees?

                Maandelijks bijdrage van 10-12 euro bij telenet voor analoge kabel-tv? Dat heb ik niet.
                Ik betaal wel jaarlijks m'n kabelabonnement bij Telenet. Zit daar enig verschil in?
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                  euhm... mag ik even inpikken op wat ik lees?

                  Maandelijks bijdrage van 10-12 euro bij telenet voor analoge kabel-tv? Dat heb ik niet.
                  Ik betaal wel jaarlijks m'n kabelabonnement bij Telenet. Zit daar enig verschil in?
                  Misschien heeft TS gekozen voor een maandelijkse betaling. Hier ook eenmalig kabelabbo. Nog steeds niet-digitaal hier...
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Welke downloadsnelheid heb je nog als je TV kijkt?
                    Ik merk geen hier geen verschil, zelfs niet wanneer de TV in HD staat te spelen. En ik haal heel regelmatig grote bestanden binnen.
                    Rudy,

                    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

                      Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                      euhm... mag ik even inpikken op wat ik lees?

                      Maandelijks bijdrage van 10-12 euro bij telenet voor analoge kabel-tv? Dat heb ik niet.
                      Ik betaal wel jaarlijks m'n kabelabonnement bij Telenet. Zit daar enig verschil in?
                      De maandelijkse betalingen van abonnement komen in de plaats van het jaarlijkse, en je betaald iets minder (btw).
                      EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                      debruri.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                        Voor 60€ per maand heb je bij Belgacom een vergelijkbaar pack met :
                        - Digitale TV incl decoder + opname functie
                        - Internet GO 12MB download (gegarandeerd, wat Telenet niet doet)
                        - Vaste lijn

                        Kost evenveel als de weergegeven prijs van Telenet alleen kan je wel je kabel opzeggen waarmee je effectief 120€ per jaar bespaard tov Telenet.
                        Zelf 3 jaar tevreden gebruiker en vorige week op advies van Belgacom de hele zooi laten vervangen (decoder, modem, splitter) voor een upgrade naar HD TV aan de ronde prijs van 0€

                        Neen ik ben noch werknemer, noch aandeelhouder van Belgacom enkel een tevreden klant, van hun producten en van hun service
                        Hmm de topicstarter heeft wel een pakket van Telenet gekozen met 20Mbps download snelheid of 45 GB download per maand. Tegenover jouw pakket van 12 Mbps en 25 GB.
                        Dus dan is het maar normaal dat het goedkoper is h้.

                        Dan zit in de diamondshake van Telenet ook gratis bellen tijdens de daluren in en zelfs naar omliggende landen. Dan moet je bij jouw Go pakket nog eens 8,5 Happy Time bijnemen. Is dan wel zonder de buurlanden.

                        Dus uiteindelijk ga je bij geen van beiden enig echt prijsvoordeel hebben. Er zijn verschillen maar je doet echt geen goede zaak prijsgewijs om voor Telenet of Belgacom te kiezen. Je moet uiteraard wel appelen met appelen vergelijken.
                        Tot sluitertijd, Dirk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                          euhm... mag ik even inpikken op wat ik lees?

                          Maandelijks bijdrage van 10-12 euro bij telenet voor analoge kabel-tv? Dat heb ik niet.
                          Ik betaal wel jaarlijks m'n kabelabonnement bij Telenet. Zit daar enig verschil in?
                          10-12 euro per maand voor analoge Telenet tv ?
                          Je vergeet ook nog de auteursrechten en de BTW.
                          Het laatste jaarfactuur voor Telenet analoge TV aansluiting was 172,80€. Dat is 14,4€/maand.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            10-12 euro per maand voor analoge Telenet tv ?
                            Je vergeet ook nog de auteursrechten en de BTW.
                            Het laatste jaarfactuur voor Telenet analoge TV aansluiting was 172,80€. Dat is 14,4€/maand.
                            Tarief hangt af van de locatie, waarom weet ik niet.
                            Als je digitaal kijkt dan 12% anders 21% BTW.

                            Ik dacht dat Telenet na het verstrijken van je jaarlijkse factuur automatisch overstapt een maandelijkse. Voor Antwerpen is het met 12% BTW 12,57 Euro (incl auteursrechten).
                            Tot sluitertijd, Dirk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

                              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                              Maandelijks bijdrage van 10-12 euro bij telenet voor analoge kabel-tv? Dat heb ik niet.
                              Ik betaal wel jaarlijks m'n kabelabonnement bij Telenet. Zit daar enig verschil in?
                              Vanaf de jaarlijkse vervaldatum in 2009 wordt dit bij iedereen automatisch per maand aangerekend i.p.v. per jaar. Telenet heeft daar al sinds vorig jaar brieven voor gestuurd.
                              En dat is niet "analoge" kabel-tv maar gewoon kabel + auteursrechten. Heb je enkel analoog abo dan komt er 21% BTW op en heb je digitaal dan komt er 12% BTW op.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X