Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

    Wie weet waar ik het over heb mag het zeggen.

  • #2
    Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

    Ik doe een gok: liedjes hypen die het niet waard zijn?
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

    Comment


    • #3
      Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

      Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
      Ik doe een gok: liedjes hypen die het niet waard zijn?
      95% dus
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

        Ik had het dus over deze.

        Op zich dus zeker iets waard, maar niet elke dag een hele maand lang (of langer).

        Comment


        • #5
          Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

          Ik vind Envoi zéér goed, en dit al een hele tijd dus van voor de hype. Steengoed nummer!

          Comment


          • #6
            Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

            Wat denk je van "Hannelore Bedert" (ze kunnen de familienaam nog niet correct uitspreken), Eva De Roovere (of hoe heet dat schaap ?), "Den Axl Peelemans" en meer van die doodgeknuffelde pseudozangertjes & -talentjes en omhooggewaaide luchtballonnen.
            Allemaal massaal geplugd door onze Vlaamse omroepen. Dag in - dag uit, maandenlang, schaamteloos en zonder dat er een haan naar kraait.

            Het is me ooit overkomen dat ik een onnozel nummer van Clouseau voor de kiezen kreeg. Ik koos meteen voor een àndere preselectie en ook dààr... een nummer van Clouseau. Dus zowel op 1 als op radio2 en nog wel op hetzelfde ogenblik !
            Hoog tijd dat we het "fenomeen" Clouseau eens gaan herbekijken. Dat is eenvoudig genoeg : om hun "succes" écht af te meten moet je eens kijken naar hun buitenlandse platenverkoop en dito optredens...

            Om nog maar van de schaamteloosheid te zwijgen van die geit die nu de nummers van Ann Christy "brengt". 't Kind is verdomme gestorven omdat ze haar ziekte (financieel) niet kon laten verzorgen en nu gaan ze die ophemelen als onze allerbeste zangeres OOIT. Dat kan, maar wààr was de vrt (vtm bestond toen natuurlijk nog niet) toen het kind wat platenverkoop NODIG had ? Nodig had om ... te overleven ?

            Maar waarschijnlijk nemen ze die nummer herop "als een hommage aan Ann Christy", denk je ook niet ? Een mens heeft immers altijd 2 redenen : de échte en degene die hij je wil wijsmaken.

            Ik pleit al jaren voor een programma met Vlaamse platen op de vrt. Niet dat ik daar nu ZO gek van ben maar er zijn mensen die dat wél zijn (net zoals er liefhebbers van Blues, Rock, Ska, HipHop, Metal, Punk, Funk, ... zijn) en op die manier kunnen ONZE zangers toch hun boterham verdienen. Ze komen op tv, verkopen een paar platen en generen weer optredens. Is dat nu écht teveel gevraagd ?

            Het hoeft toch niet altijd die kampioenen in schijnheiligheid van "politiek correcten" te zijn die hun handje mogen ophouden dank zij de vlaamsche omroepen ?

            Dat is - gelukkig - in Nederland toch wel even anders.

            Comment


            • #7
              Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

              Ooit zei iemand tegen me: "het is niet WAT je kan, het is WIE je kent dat van belang is"
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

              Comment


              • #8
                Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

                Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
                Ik vind Envoi zéér goed, en dit al een hele tijd dus van voor de hype. Steengoed nummer!
                Inderdaad. Absynthe Minded is zeer goed. Momenteel ook op 2 in De Afrekening op StuBru ( gekozen door de luisteraars).
                Heroics pt 1 werd dan weer gekozen tot beste Belgische nummer van het decenium. Hoewel ook zeer goed had ik zelf waarschijnlijk iets anders gekozen. Na de lijst van 100 beste gehoord te hebben heb ik maar 1 ding vast gesteld, er is verdomd veel talent in onze speldekop op de wereldkaart.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

                  Dan hebben we het nog niet gehad over Jasper Erkens

                  Comment


                  • #10
                    Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

                    35a, ik vroeg me zo af: zijn er eigenlijk überhaupt dingen waar jij je niet aan ergert?
                    Last edited by ThierryM; 30 november 2009, 21:03.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

                      Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                      35a, ik vroeg me zo af: zijn er eigenlijk überhaupt dingen waar jij je niet aan ergert?
                      Aan zichzelf?

                      Comment


                      • #12
                        Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

                        volgens mij zelfs aan zichzelf

                        dat programma met vlaamse muziek zou niet werken. De vlaamse muziek is even divers als al het andere, dus je bereikt er geen publiek mee. ik ben wel voor folk en kleinkunst. als daar eens wat anders tussen zit is dat geen probleem, maar als ik een mix van folk, ska, hiphop, R&B (jakkes), ... voorgeschoteld krijg, zet ik wel een cd'tje op (die ik zoveel mogelijk rechtstreeks bij de artiesten kopen).
                        Maar dat doodknuffelen is wel zo. Eva De Roovere kan best wel zingen, maar om die nu elk uur minstens 1 keer te draaien (en dan nog telkens hetzelfde nummer) vind ik er way over. ze zouden beter in hetzelfde genre nog andere nummers draaien dan.

                        HB vind ik trouwens bar slecht. Haar teksten trekken op gene zak en een optreden is om van te huilen (over de kwaliteit dan). dat meisje moet dringend naar de psycholoog, psychiater of zich laten opnemen,... geen idee wat, maar daar is toch iets mis met haar leven.
                        hoe meer f**k hoe meer vreugd

                        **=ol

                        Comment


                        • #13
                          Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                          Aan zichzelf?


                          Mvg.
                          Robert
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #14
                            Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

                            Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                            Wat denk je van "Hannelore Bedert" (ze kunnen de familienaam nog niet correct uitspreken), Eva De Roovere (of hoe heet dat schaap ?), "Den Axl Peelemans" en meer van die doodgeknuffelde pseudozangertjes & -talentjes en omhooggewaaide luchtballonnen.

                            (...)

                            Ik pleit al jaren voor een programma met Vlaamse platen op de vrt. Niet dat ik daar nu ZO gek van ben maar er zijn mensen die dat wél zijn (net zoals er liefhebbers van Blues, Rock, Ska, HipHop, Metal, Punk, Funk, ... zijn) en op die manier kunnen ONZE zangers toch hun boterham verdienen. Ze komen op tv, verkopen een paar platen en generen weer optredens. Is dat nu écht teveel gevraagd ?
                            De artiesten die je hierboven opnoemt zijn toch Vlaams? En dankzij die airplay kunnen zij, ONZE zangers, hun boterham verdienen. Prima toch? Ik zie het probleem niet.
                            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

                              Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                              Wat denk je van "Hannelore Bedert" (ze kunnen de familienaam nog niet correct uitspreken), Eva De Roovere (of hoe heet dat schaap ?), "Den Axl Peelemans" en meer van die doodgeknuffelde pseudozangertjes & -talentjes en omhooggewaaide luchtballonnen.
                              HB? Nooit van gehoord.
                              Eva De Roovere? Van het ene liedje dat ik ken (met de NL rapper) krijg ik "Tourista"
                              Axl was goed bij Ashbury Faith en Camden, zijn NL-talig werk kan mij niet bekoren.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X