Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Linksys router doet raar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Linksys router doet raar

    Sinds enkele weken nu,doet mijn draadloze Linksys router soms raar.De internetverbinding kan zomaar ineens uitvallen.Het icoontje van de draadloze netwerkverbinding geeft dan echter wel aan dat de signaalsterkte uitstekend is.
    Wanneer in verbinding probeer te maken krijg ik de melding : " kan geen verbinding maken met het netwerk."
    Enige methode om de verbinding te herstellen is de router een tiental seconden uit het stopcontact te houden,daarna functioneert alles terug normaal( na geklikt te hebben op "verbinding herstellen" )
    Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?

    Walter
    D850

  • #2
    Re: Linksys router doet raar

    misschien stof of gewoon slijtage?
    mijn scarlet modem deed een jaar geleden ook raar, bleek gewoon slijtage van de electronica te zijn. vervangen en alles werkte terug normaal.

    Comment


    • #3
      Re: Linksys router doet raar

      Misschien een firmware update..Wil ook wel eens helpen .
      Maar wel op de vaste kabel dan hé?
      Surf naar het internet en zoek die file.Koppel de kabel eraan en ga naar je router browser.
      Hoe krijg je dat adres
      Start uitvoeren-cmd
      En typ in ipconfig
      Daarna krijg je een IP adres een subnet en standaard gateway..Dat is je adres van de router en ziet er meestal zo uit..192.168.1.1 Of 192.168.0.1
      Geef dat adres in je explorer browser en dan zul je zien dat je een wachtwoord moet ingeven.
      Ga naar uw menu van systeem en daar zul je wel ergens zien firmware...
      laden en even laten rebooten en klaar.Zie wel dat de stroom niet uitvalt tijdens deze update want anders kan je een nieuwe gaan kopen.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Linksys router doet raar

        DNS servers vast ingeven in de router kan ook helpen.
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: Linksys router doet raar

          Welk model van Linksys?
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #6
            Re: Linksys router doet raar

            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Misschien een firmware update..Wil ook wel eens helpen .
            Maar wel op de vaste kabel dan hé?
            Surf naar het internet en zoek die file.Koppel de kabel eraan en ga naar je router browser.
            Hoe krijg je dat adres
            Start uitvoeren-cmd
            En typ in ipconfig
            Daarna krijg je een IP adres een subnet en standaard gateway..Dat is je adres van de router en ziet er meestal zo uit..192.168.1.1 Of 192.168.0.1
            Geef dat adres in je explorer browser en dan zul je zien dat je een wachtwoord moet ingeven.
            Ga naar uw menu van systeem en daar zul je wel ergens zien firmware...
            laden en even laten rebooten en klaar.Zie wel dat de stroom niet uitvalt tijdens deze update want anders kan je een nieuwe gaan kopen.
            Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
            DNS servers vast ingeven in de router kan ook helpen.


            Hola! Ik begrijp er al niets meer van.
            Aan jou goed bedoelde raad wil ik niet eens beginnen Schoonspikke , en wat is een DNS server?Ja ik ben simpelweg begonnen met de computer een aantal jaren geleden en alles wat ik ervan ken heb ik mezelf geleerd...maar dat is niet veel vrees ik...

            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            Welk model van Linksys?

            Model WAG 200G



            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: Linksys router doet raar

              Waarom een firmware updaten als het een hele tijd correct gewerkt heeft?
              Dat is goed als het van in het begin een probleem is, dan kan dat zeker de oplossing eens zijn.

              Ik zou die router gewoon eens resetten (volledig) en dan eens zien.
              Er kan natuurlijk ook iets defect aan het geraken zijn ... kan men nooit uitsluiten.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Linksys router doet raar

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ik zou die router gewoon eens resetten (volledig) en dan eens zien.

                En hoe doe je dat?


                Walter
                D850

                Comment


                • #9
                  Re: Linksys router doet raar

                  het is gewoon slijtage gewoon nieuwe modem kopen of je oude modem laten maken

                  Comment


                  • #10
                    Re: Linksys router doet raar

                    Op mijn Linksys heb ik gewoon het standaard OS vervangen door die van dd-wrt.

                    Super veel mogelijkheden, maakt van je huis -en tuinrouter een iets professioneler toestel, met onder andere WOL functie. Sindsdien dien ik mijn pc niet meer op te laten staan en kan ik gewoon aanloggen van extern op mijn router om mijn thuispc op te starten.

                    Helaas is er voor de WAG200 geen dd-wrt OS beschikbaar.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: Linksys router doet raar

                      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                      En hoe doe je dat?


                      Walter
                      Bij Linksys is dat volgens mij ofwel 20 seconden reset ingedrukt houden of power af, reset ingedrukt houden en power on (terwijl reset is ingedrukt).

                      Zo gaat hij terug naar de fabrieksinstellingen. Om te zien of het gelukt is zou je Wireless nu terug linksys moeten heten en onbeveiligd moeten zijn.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #12
                        Re: Linksys router doet raar

                        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Bij Linksys is dat volgens mij ofwel 20 seconden reset ingedrukt houden of power af, reset ingedrukt houden en power on (terwijl reset is ingedrukt).

                        Zo gaat hij terug naar de fabrieksinstellingen. Om te zien of het gelukt is zou je Wireless nu terug linksys moeten heten en onbeveiligd moeten zijn.

                        Ik zie niet eens een reset knop op die router?

                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • #13
                          Re: Linksys router doet raar

                          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          Ik zie niet eens een reset knop op die router?

                          Walter
                          Is meestal een knopje die je met je balpen moet indrukken.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: Linksys router doet raar

                            Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                            het is gewoon slijtage gewoon nieuwe modem kopen of je oude modem laten maken
                            Man, man, man, het gaat hier over een ROUTER en geen modem, maar DAT heb je natuurlijk weer niet gezien voordat je als een gek begint te typen......
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Linksys router doet raar

                              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                              Ik zie niet eens een reset knop op die router?

                              Walter
                              Kan inderdaad een klein knopje zijn dat je met een puntje moet induwen maar soms ook een klein gaatje waar je met een pinneke zoals bijv. een paperclips in moet gaan.
                              Maar normaal kan je dit ook softwarematig. Gewoon in het menu gaan zoals in de handleiding staat, best alle settings noteren en dan kiezen voor fabrieksinstallingen.
                              Nadien uitschakelen (stekker eruit voor een paar minuten) en terug aanzetten.
                              Alle settings terug invoeren en gedaan.
                              Ik weet het ... rapper gezegd dan gedaan maar misschien kan een nabije vriend of kennis u misschien helpen?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X