Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chateau De Loup

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Chateau De Loup





    Meer op men flickr
    Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

  • #2
    Re: Chateau De Loup

    zalige foto's en een mooie nabewerking
    vind ze top
    T.
    My flickr space

    Comment


    • #3
      Re: Chateau De Loup

      Ik zie enkele wondermooie foto's ( die eerste!) die lijden aan schevigheid en te weinig nascherpen.
      Die eerste heb ikzelf even bewerkt ( rechtgezet en nagescherpt ) op mijn pc en ondanks het feit dat dit onverbiddellijk gepaard gaat met verlies links en rechts, is hij een flink stuk verbeterd,in mijn ogen dan meer dan HOF waardig wegens de speciale kleuren en poëzie die uitgaat van het beeld.
      Nummer 3 is klassieker maar toch ook heel mooi en goed zoals ie is IMHO.



      Walter
      D850

      Comment


      • #4
        Re: Chateau De Loup

        Juweeltjes, alle drie. Maar, inderdaad zoals Walter al zegt: een beetje "schevigheid".
        Pracht woord; moeten we opnemen in de standaard woordenlijst voor het beoordelen van foto's.

        Groeten, Bert
        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
        www.bertofotografie.be

        Comment


        • #5
          Re: Chateau De Loup

          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Ik zie enkele wondermooie foto's ( die eerste!) die lijden aan schevigheid en te weinig nascherpen.
          Die eerste heb ikzelf even bewerkt ( rechtgezet en nagescherpt ) op mijn pc en ondanks het feit dat dit onverbiddellijk gepaard gaat met verlies links en rechts, is hij een flink stuk verbeterd,in mijn ogen dan meer dan HOF waardig wegens de speciale kleuren en poëzie die uitgaat van het beeld.
          Nummer 3 is klassieker maar toch ook heel mooi en goed zoals ie is IMHO.



          Walter
          Hmm als ik die stenen rechts rechttrek dan staat dat glas zo scheef op welk punt basseer je want dat raam staat toch recht? En als ik verscherp ziet het raam er zo lelijk uit...
          Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

          Comment


          • #6
            Re: Chateau De Loup

            Ik vind het softe in de eerste foto wel een extra geven aan de sfeer.
            De composities vallen te bespreken maar toch een sterke reeks als je het mij vraagt.

            Nr 1 is voor mij de beste.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Chateau De Loup

              Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk bericht
              Hmm als ik die stenen rechts rechttrek dan staat dat glas zo scheef op welk punt basseer je want dat raam staat toch recht? En als ik verscherp ziet het raam er zo lelijk uit...

              Neenee nu geen tijd stuur je straks per pm een voorbeeldje.


              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: Chateau De Loup

                Geweldige locatie!
                'Scheefheid' bij 2 en 3 zie je makkelijk als je naar de horizontale lijnen kijkt terwijl je scrolt. Bij de eerste zie ik het niet op het blote oog, al zou het kunnen dat de vertikale lijnen (in 't midden van de foto) een tikje naar rechts hellen. Maar dat vind ik miniem.
                Alle drie de foto's moeten het vooral hebben van de softe, zachte uitdrukking.
                Bij de compo van de eerste heb ik mijn bedenkingen. Stoel een beetje te centraal en te veel loze ruimte linksonder. 't Zou misschien helpen als je je verschrikkelijk grote tag gebruikt om dat op te vangen
                Toch heeft deze foto mijn voorkeur, vooral omdat we wel meer foto's zien zoals die 2e en 3e van je (wat niet wil zeggen dat die niet mooi zijn).

                Comment


                • #9
                  Re: Chateau De Loup

                  mooie reeks en ga voor eerste, daar zie je het beste effect van de kleuren, die het glas in lood raam geeft op de omgeving.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Chateau De Loup

                    één is een hele mooie.
                    alstublieft niet scherper maken, nu proef je zo de stoffige sfeer uit de foto.
                    de andere, ja die zijn klassiek he, te symetrisch naar mijn smaak.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Chateau De Loup

                      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                      één is een hele mooie.
                      alstublieft niet scherper maken, nu proef je zo de stoffige sfeer uit de foto.
                      de andere, ja die zijn klassiek he, te symetrisch naar mijn smaak.
                      de 3de had ik nochtans nog nergens gezien met fish eye?
                      Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

                      Comment


                      • #12
                        Re: Chateau De Loup

                        [QUOTE=kohraya;2474609]Geweldige locatie!
                        'Scheefheid' bij 2 en 3 zie je makkelijk als je naar de horizontale lijnen kijkt terwijl je scrolt. Bij de eerste zie ik het niet op het blote oog, al zou het kunnen dat de vertikale lijnen (in 't midden van de foto) een tikje naar rechts hellen. Maar dat vind ik miniem.



                        Bij mij begon je laatst te zagen dat enkele vertikalen 0,4 (!) graden uit het lood stonden,nauwelijks zichtbaar bij 300% en hier geef je aan niet met het blote oog te zien waar de vertikalen in 1 scheef staan?! Begrijpe wie kan....


                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • #13
                          Re: Chateau De Loup

                          Mooie eerste en zoals Bouk zei: op die foto zie je het beste het effect van het licht bij
                          glas in lood ramen op de omgeving. En dat licht is heel fraai

                          Comment


                          • #14
                            Re: Chateau De Loup

                            Originaliteit wint.
                            Proficiat met je Hof

                            ps: Phororhacos en ik, wij begrijpen elkaar ondertussen wel

                            Comment


                            • #15
                              Re: Chateau De Loup

                              Top !
                              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                              Flickr____No place to be

                              Comment

                              Working...
                              X