Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap naar Tamron 17-50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstap naar Tamron 17-50

    Mijn meest gebruikte 'walk around' lens is momenteel de Tokina 28-70 f2.8. Geen gloednieuwe lens meer, maar ik ben er eigenlijk best wel content van. Ze is bruikbaar volopen (hoewel ik ze meestal toch wel toestop naar f3.2), en ook de kleuren bevallen me wel. Wat ik ook super vind aan het objectief, is de bouwkwaliteit. Ze is gebouwd als een tank, 'zwaar' genoeg (ik heb graag een zware 'set' in mijn handen, voelt stabieler), een fijn objectief maw.

    Nu, de meesten zien het wss wel al aankomen: het probleem is in sommige gevallen toch wel de groothoek. Ik heb nog steeds mijn kitlens, voor de 10 mm aan de brede zijde, maar ik vind het vrij lastig om die steeds mee te nemen (past niet bij in mijn camerazak). Vaak stoort dit mij niet, maar als ik bijvoorbeeld op een fuif moet fotograferen, wordt het toch wel vrij snel lastig met die 28mm. De oplossing zou dus zijn om de Tamron te kopen, en dan zou ik zowel de Tokina als de kitlens kunnen verkopen.

    Ik vraag mij af of er hier tamrongebruikers zijn. De Tamron hoeft volgens mij zeker niet onder te doen voor de Tokina op f2.8, integendeel zelfs, maar het probleem is dus toch wel de bouwkwaliteit van de Tamron. Hoe is deze in werkelijkheid? Voelt de lens even plastiek aan als ze eruit ziet? Andere bevindingen met dit objectief?

    Alvast bedankt,

    Klaas
    "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
    website fotoblog

  • #2
    Re: Overstap naar Tamron 17-50

    Optisch is de lens erg goed maar hij is van plastic en ziet er ook zo uit. Maar ik heb er nog geen probleem mee gehad, maar als je hem laat vallen, ga je het misschien merken, maar misschien ook niet en ik ga geen test uitvoeren.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Overstap naar Tamron 17-50

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Optisch is de lens erg goed maar hij is van plastic en ziet er ook zo uit. Maar ik heb er nog geen probleem mee gehad, maar als je hem laat vallen, ga je het misschien merken, maar misschien ook niet en ik ga geen test uitvoeren.
      Ik ben de 2de dag dat ik de lens had gekocht, gevallen op de grond ... ik was blijven haken achter iets terwijl ik aan het fotograferen was, en ook de lens had een grote smak gehad door de val, en ik moet zeggen; amper een schrammetje.. Wel héél mijn zonnekap was volledig kapot, maar amper een schrammetje op de lens. Dus ik kan eerlijk zeggen dat de lens toch vrij stevig is!

      Comment


      • #4
        Re: Overstap naar Tamron 17-50

        Ik heb ze ook en ben er heel tevreden van...
        Maakt idd iets meer lawaai als mijn nikkor lenzen en ze ziet er iets goedkoper uit maar om het uitzicht geef ik nu eenmaal weinig.
        Is een erg gewilde lens tevens, als je even de zoek functie gebruikt zie je dat er zelfs nog maar enkele dagen geleden ook een topic van is gemaakt.

        Groetjes
        Racing Pics
        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

        Comment


        • #5
          Re: Overstap naar Tamron 17-50

          De lens is bij mij vlijmscherp, en over de bouwkwaliteit geen klagen.
          Voor die prijs kan je als sony- gebruiker geen beter objectief vinden.

          Comment


          • #6
            Re: Overstap naar Tamron 17-50

            Ik heb deze Tamron nu zo'n jaartje (dus de versie zonder stabilisatie) en ik ben nog steeds enorm tevreden over de scherpte ervan. Zou ze niet meer willen missen.
            Twee kleine minpuntjes; een ietwat trage autofocus (voor mij niet direct een nadeel, maar als je snelle actie wil fotograferen?) en een zekere mate van CA.
            Maar deze twee mins wegen voor mij absoluut niet op tegen de pros: vlijmscherp, licht van gewicht, prijs, en ondanks het plastiek zeer stevig gebouwd.
            Groeten,
            Geert

            Comment


            • #7
              Re: Overstap naar Tamron 17-50

              De trage focus is volgens mij alleen het geval bij uitvoeringen met een ingebouwde focusmoter(Canon, nieuwe Nikon uitvoering), maar met de schroevendraaier AF is hij net zo snel als een AF-S lens.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Overstap naar Tamron 17-50

                Superscherp, stevig en beste prijs/kwaliteit.
                Maakt enkel een geluid zoals Robocop die zich verplaatste.
                Verkocht hem voor een Canon 17-55 f2.8 omdat dit de ultieme lens op een crop is en ik hem aan een goede tweedehandsprijs vond. Al bij al zéér scherpe betaalbare lichtsterke toplens om mee te starten

                Comment


                • #9
                  Re: Overstap naar Tamron 17-50

                  Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                  Ik heb deze Tamron nu zo'n jaartje (dus de versie zonder stabilisatie)
                  Bij Sony zal er waarschijnlijk ook bij de nieuwe versie geen stabilisatie inzitten aangezien dit al in de body zit (weet dit overigens niet zeker).
                  Ook ik heb hem nu een jaar i.c.m. de Sony A100. Ik ben er super tevreden over, en fotografeer denk zo'n 80% van de tijd met deze lens. Hij maakt erg scherpe foto's en ik vind de AF niet traag.
                  Dat hij er wat plastic uitziet kan me niet schelen, zolang de kwaliteit van de foto's maar goed zijn.

                  Succes met je aankoop.
                  Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

                  http://ubovdburg.zenfolio.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overstap naar Tamron 17-50

                    Ik kan me alleen maar bij al het voorgaande aansluiten. Ik zou de mijne niet meer willen missen.
                    Ik ben de handtekening niet, ik poets hier alleen maar.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overstap naar Tamron 17-50

                      Bedankt voor de reacties, toch eens beginnen rondkijken of ik deze met mijn studentenbudget niet ergens op de kop kan tikken dus
                      "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
                      website fotoblog

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overstap naar Tamron 17-50

                        Oorspronkelijk geplaatst door basti Bekijk bericht
                        Toch eens beginnen rondkijken of ik deze met mijn studentenbudget niet ergens op de kop kan tikken dus
                        Succes!! Je zal er geen spijt van krijgen!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overstap naar Tamron 17-50

                          Ik merkte gisteren met het werke dat ik precies geen sluitertijd kon instellen boven de 200 (50mm en F2.8 en iso op 200).
                          Heb dit met mijn nikkor lenzen nog niet voorgehad
                          Heeft iemand dit nog?
                          Racing Pics
                          Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Overstap naar Tamron 17-50

                            met de 28-75 2.8 van tamron heb ik dat toch nog niet voorgehad

                            Comment


                            • #15
                              Re: Overstap naar Tamron 17-50

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
                              Ik merkte gisteren met het werke dat ik precies geen sluitertijd kon instellen boven de 200 (50mm en F2.8 en iso op 200).
                              Heb dit met mijn nikkor lenzen nog niet voorgehad
                              Heeft iemand dit nog?

                              Flitser ingeschakeld?

                              Comment

                              Working...
                              X