Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brussel!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brussel!

    Beste mede-forumleden,

    Mijn lieve vriendin heeft mij op mijn verjaardag een leuk cadeau gegeven, samen een driedaags weekend naar Brussel. Aangezien het merendeel op dit bijzonder leuke forum van Belgische afkomst is, mijn volgende vragen.

    Het weekend moet gevierd worden vóór maart 2010, en dit in aanmerking genomen, wat is vanaf nu tot dan het mooiste tijdstip om in Brussel te verkeren?

    Dé trekpleisters hoeven niet persé (Manneke Pis en aanverwanten), maar wat zijn mooie gebieden waar niet alle toeristen komen? Dus waar échte Brussel(-sen)(-naren)(-aren)(-mannen)(-s)(-ers) verkeren? Als in Amsterdammers en de Jordaan zeg maar.

    Bij voorbaat dank voor jullie zeer gewaarderde inbreng in deze!


    Jacobus
    Zenfolio

  • #2
    Re: Brussel!

    De echte Brusselaars, zijn die er nog?
    Ik dacht dat die ondertussen zowat verdrongen zijn.
    Ongeveer zoals de echte Amsterdammers.
    Ik ken Brussel niet goed, en kan je dus geen concrete tips geven.
    Behalve misschien het supertoeristische atomium, toch wel een belevenis.
    En als je je in Molenbeek of Anderlecht begeeft, is het niet zonder risiko.

    Comment


    • #3
      Re: Brussel!

      Ga zekers eens iets eten of drinken boven het muziekinstrumentenmuseum, mooi uitzicht over Brussel. Eveneens een prachtig gebouw!

      Comment


      • #4
        Re: Brussel!

        Typ eens 'pajottenland' in Google.
        En vergeet niet te proeven van onze lekkere bieren, met mate natuurlijk.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Brussel!

          Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
          Beste mede-forumleden,

          Mijn lieve vriendin heeft mij op mijn verjaardag een leuk cadeau gegeven, samen een driedaags weekend naar Brussel. Aangezien het merendeel op dit bijzonder leuke forum van Belgische afkomst is, mijn volgende vragen.

          Het weekend moet gevierd worden vóór maart 2010, en dit in aanmerking genomen, wat is vanaf nu tot dan het mooiste tijdstip om in Brussel te verkeren?

          Dé trekpleisters hoeven niet persé (Manneke Pis en aanverwanten), maar wat zijn mooie gebieden waar niet alle toeristen komen? Dus waar échte Brussel(-sen)(-naren)(-aren)(-mannen)(-s)(-ers) verkeren? Als in Amsterdammers en de Jordaan zeg maar.

          Bij voorbaat dank voor jullie zeer gewaarderde inbreng in deze!


          Jacobus
          Momenteel is men bezig Brussel te verneuken met de stomme kerstattributen ... Stallen stro, km lampenkettingen ...
          Nu, als je daar van houdt, binnen 2 weken is het zover.

          Persoonlijk zou ik proberen te gaan eind maart. Oei, voor jou zal dat dan februarie worden. Fonteinen zijn dan weer werkende, en Brussel wordt dan wakker ... Misschien kan je zelfs mee met een FD (FotoDag) die ik dan organiseer, de vierde in de reeks en die zal in de omgeving zitten van de Zavel en haar kerk...

          Houd ook rekening dat de periode die nu volgt echt wel te weinig licht en zeker te kort voor een wandeltocht

          Als het een weekend is en het mag ietsje meer. Het metropolehotel. Echt een revelatie en als je het niet gelooft, moet je daar maar eens binnen springen ... Vooral als je in de Belle-époque-stijl wil zitten.
          Je kan ook op mijn site, daar beelden van opsnuiven ...
          Nu met twee dagen heb je echt niet genoeg, nog niet met twee weken ...
          Veilig ? Jawel hoor, Brussel is zeker veilig, alleen moet je 's avonds niet naar het NoordStation ... trekken. In het Centrum is het bijster knus.
          Info kan je ook vinden in Shoot 4
          Ofwel kan je ook even snuiven bij SHootingDay waar Brussel heel centraal heeft gestaan dit jaar. Bij de foto's kan je voor zoverre gepost, dan resultaten vinden ...

          Op mijn site kan je bij documentatie rechtsonder, ook nog een drie-tal later viertal tot vijftal pdfkes vinden met de bezienswaardigheden die je op je gemak kan afstappen ...
          Eventueel wil ik wel eens een dagje gidsen (volledig gratis) en je Brussel laten smaken zoals het hoort. EN ja, Manneken Pis gaat ge dan NIET zien, maa wel ander schoon dinges...
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Brussel!

            Broekzele, voor mij altijd buitenland ( niet positief of negatief bedoeld)
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: Brussel!

              Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
              Jawel hoor, Brussel is zeker veilig, alleen moet je 's avonds niet naar het NoordStation ... trekken.
              Hangt er van af wat je zoekt natuurlijk... Wel oppassen voor je WhiteBalance thv het Noordstation

              Ten zuiden van het Noordstation vind je natuurlijk ook de Nieuwstraat (winkel straat) en 'Botanique' (tuin)...

              Als Belg ben ik toch nog steeds fier op de Grote Markt van Brussel en omstreken. Tenzij je geld te veel hebt moet je niet op een terrasje een pintje gaan drinken, maar het is zeker de moeite waard om te zien. Ook 's avonds!

              Verder zou ik zeggen :
              - Het koninklijk paleis
              - Europese commissie (foto's niet posten hier, mag niet)
              - Grote markt en de kleine straatjes er rond
              - Justitie paleis en aanpalende 'Marollen'
              - waarschijnlijk nog vele andere zaken...

              Dany_

              Comment


              • #8
                Re: Brussel!

                Waar je zeker niet moet komen is Molenbeek! Neem je de metro, stap dan zeker niet uit aan station 'zwarte vijvers' of die buurt. Ik heb dat ooit wel eens gedaan, en toen zijn er 4 xxxx met mijn fototas gaan lopen. Oppassen op de metro dus

                Het beste weekend is misschien ergens in december. Er is dan een Kerstmarkt, al weet ik niet of die veel voorstelt. Loop 's avonds ook eens door de Beenhouwersstraat (Rue des Bouchers), niet zo ver van de Grote Markt. Een steegje met allemaal restaurants. Het heeft wel iets. Veel plezier!

                Comment


                • #9
                  Re: Brussel!

                  Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                  ... Eventueel wil ik wel eens een dagje gidsen (volledig gratis) en je Brussel laten smaken zoals het hoort. EN ja, Manneken Pis gaat ge dan NIET zien, maa wel ander schoon dinges...
                  Dit aanbod zou ik nóóít afslaan!
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: Brussel!

                    in 2010 zal er in Mei terug de "Zinneke Parade" zijn .. de kans om "de Brusseleir" te leren kennen, jammer dat je voor maart 2010 moet gaan .. 'k zou voor de kerstmarkt kiezen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Brussel!

                      Brussel??? En ben je zeker dat dat als cadeau bedoeld is en niet als straf???
                      Maar na 20 jaar werken in Brussel, zal mijn bril wel wat subjectief gekleurd zijn zeker?
                      Ik kan je hier maar 1 ding aanraden: bezoek de dagelijkse rommelmarkt op het vossenplein achter het justitiepaleis, echt de moeite waard.
                      Wat ook bijzonder interessant zou zijn (van horen zeggen): Brussel ondergronds, een rondleiding in de riolen, dit schijnt bijzonder impressionant te zijn.
                      Groeten,
                      Geert

                      Comment


                      • #12
                        Re: Brussel!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                        Brussel??? En ben je zeker dat dat als cadeau bedoeld is en niet als straf???
                        Maar na 20 jaar werken in Brussel, zal mijn bril wel wat subjectief gekleurd zijn zeker?
                        Ik werk er nu al meer dan 25 jaar en dagelijks ontdek ik nog parelkes bij ... Eens met de brilglazen gaan en zuiver transparante glazen vragen
                        Ook eens door Brussel lopen met een andere ingesteldheid. IPV ik moet er werken gaan, ik ga even genieten en mijn ogen de volle kost geven.

                        Ik zou zeker de kerstmarkt proberen te mijden want dan heb je wel een kerstsfeer, maar dan proef je Brussel niet ...

                        Maar ja, 't ligt in Belgiê, bij de deur, dus er zal niet veel goeds zijn, ...
                        Voor de rommelmarkt (Vosseplein) trek je best een zondag uit. het liefst in de zomer omdat je dan een prachtige kleurenspel krijgt. In de winter loopt daar iedereen verkleund erbij en is er minder drukte, dus ook minder sfeer.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Brussel!

                          De Matongé-wijk is ook een aanrader... dé smeltkroes van rassen en culturen... Veel leuke kleine, goedkope restaurantjes ook.
                          Ligt in de buurt van de Avenue Louise, de andere (lees "duurdere") winkelstraat van Brussel...
                          BD0910BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Brussel!

                            Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                            Ik werk er nu al meer dan 25 jaar en dagelijks ontdek ik nog parelkes bij ... Eens met de brilglazen gaan en zuiver transparante glazen vragen
                            Gaf dan ook al zelf aan dat mijn oordeel subjectief was.
                            Maar hoe slaag jij erin om nog dagelijks nieuwe dingen te ontdekken? Met mijn 30 minuten middagpauze kan ik dat niet hoor.

                            Groeten,
                            Geert

                            Comment


                            • #15
                              Re: Brussel!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                              Gaf dan ook al zelf aan dat mijn oordeel subjectief was.
                              Maar hoe slaag jij erin om nog dagelijks nieuwe dingen te ontdekken? Met mijn 30 minuten middagpauze kan ik dat niet hoor.

                              Groeten,
                              Geert
                              Ik probeer toch minstens 1x om de veertiendagen die 30 minuten uit te smeren naar 1 à 2 uur. Aanvankelijk lukte dat ook niet omdat ik steeds vertrok dat ik slecht een 8 uur en een kluts in Brussel wou vertoeven. Daar is, was tohc niets te zien en vooral, ik ging daar werken en dat alleen maakten dat mijn brilglazen mat waren...
                              Op een dag gooide ik alles omver en vertrok ik met een gedachte ... Je leeft maar één ker en probeer dan ook te genieten en probeer lelijk ogende items eens anders te bezien ...
                              Sindsdien wil ik echt die tripjes niet meer missen (en ik heb het geluk dat ik mijn prestaties zelf kan inplannen en dat mijn taak dat ook toe laat, dus een onderuit van 2 uur kan)
                              En van het ene komt het andere ... Mensen beginnen zich vragen te stellen op het werk wat ik dan altijd doe met eens tatief, een rugzak vol met fotomateriaal ... er is immers toch niets te zien in die betonnen stad, totdat ze resultaten zien en ook eens willen meestappen en dan begin je aan voorbereiding en wil je ook nog iets vertellen en de wagen is stilaan aan het bollen ...
                              En me kennende kan ik niet weerstaan om een deur die op een kier of open staat en als ik in de andere situaties toch nog zo nieuwsgierig ben, bel ik gewoon even aan ...
                              EN, babbelen met mensen doet wonderen ...
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X