Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printervraagske

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printervraagske

    Kan men een zwart-wit foto ook printen op fotopapier met een laserprinter (HP laserjet 1200)?

    eMJeke
    Canon Powershot S40
    eMJeke
    website

  • #2
    probeer het eens, kan nooit kwaad.

    't is gewoon de vraag of je fotopapier de toner goed gaat opnemen of dat ie er los op blijft liggen.

    ToM.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      Tom, ik kan natuurlijk wel proberen, maar ik durf niet goed vandaar mijn vraag. Op gewoon papier is het natuurlijk mogelijk, maar daar trekt de inkt ook onmiddelijk in. Bij het printen met een kleuren deskjet op fotopapier is de inkt niet onmiddelijk droog, is dat ook zo bij een laserprinter en zoja ga ik dan geen vegen op het papier of in de printer krijgen?

      eMJeke
      Canon Powershot S40
      eMJeke
      website

      Comment


      • #4
        Even oppassen emJeke,

        Veel fotopapier heeft die speciale glossylaag en dat is niet altijd hetzelfde materiaal. De laserprinter wordt erg warm op de print zelf (het papier komt er immers meestal nog warm uit) en dan zou die glossylaag kunnen smelten. Dat kost je dan niet direct je laserprinter, maar toch wel de toner als dat gebeurt.

        Overigens heb ik het zelf natuurlijk ook al eens uitgeprobeerd . Ik heb eerst een beetje met een föhn de glossylaag flink verwarmd om te kijken of die niet te plakkerig werd en dat viel daarbij nog mee en heb ik het met een niet meer helemaal nieuwe toner erop gewaagd. Het resultaat was waardeloos (op een nieuw, nog niet-geföhned vel natuurlijk). De toner pakte gewoon slecht en de hele foto bestond uit banen. Dat betekent natuurlijk niet dat dit bij elk papier moet gebeuren, maar mocht je gaan uitproberen, wees dan bedacht op plakken van het papier....

        Erik

        Comment


        • #5
          Dank je Erik, je bevestigt mijn vermoeden, ik zal de foto's maar op de deskjet afdrukken.


          eMJeke
          Canon Powershot S40
          eMJeke
          website

          Comment

          Working...
          X