Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief Canon 18-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alternatief Canon 18-200

    Ik heb momenteel een Canon 450d
    Ik zoek een goed alternatief voor de 18 200mm lens van Canon.
    Liefst iets goedkoper maar toch goed van kwaliteit. Moet een beetje een all-around lens zijn voor op vakantie.

    Bedankt voor de suggesties.

  • #2
    Re: Alternatief Canon 18-200

    Iemand ervaring met de Sigma 18-200mm?

    Comment


    • #3
      Re: Alternatief Canon 18-200

      Waarom is een 18-55 IS en 55-250 IS niks? Ik denk dat dat beter is.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Alternatief Canon 18-200

        Wel, ik heb deze lenzen wel en ik denk dat het kwalitatief ook beter is om beide te gebruiken.
        Maar op onze reizen gaat het soms sneller, en om dan à la moment van lens te moeten switchen ...

        Comment


        • #5
          Re: Alternatief Canon 18-200

          Oorspronkelijk geplaatst door rubenvb Bekijk bericht
          Ik heb momenteel een Canon 450d
          Ik zoek een goed alternatief voor de 18 200mm lens van Canon.
          Liefst iets goedkoper maar toch goed van kwaliteit. Moet een beetje een all-around lens zijn voor op vakantie.

          Bedankt voor de suggesties.
          Ik denk niet dat er een goedkoper alternatief is voor de Canon 18-200, tenzij je nog meer wil inleveren op beeldkwaliteit of focussnelheid en bereik
          Op Duitse forums lees ik wel eens positieve berichten over de Sigma 18-125 met OS, die heeft natuurlijk ook een flink bereik.
          Voor het echte telewerk moet je toch een extra lens meenemen......

          Comment


          • #6
            Re: Alternatief Canon 18-200

            Je zou voor deze kunnen gaan: Tamron 18-270mm AF F/3.5-6.3 Di II VC LD.
            Ik gebruik de 18 - 200 van Canon nu al een tijdje en ben er heel tevreden over.
            Als vakantielens zeker goed genoeg.
            Canon Powershot G1 X Mark II

            Comment


            • #7
              Re: Alternatief Canon 18-200

              Oorspronkelijk geplaatst door pwi60 Bekijk bericht
              Je zou voor deze kunnen gaan: Tamron 18-270mm AF F/3.5-6.3 Di II VC LD.
              Ik gebruik de 18 - 200 van Canon nu al een tijdje en ben er heel tevreden over.
              Als vakantielens zeker goed genoeg.
              Ik heb eens gekeken, er is ook een 28-300mm.
              Vraag me dan wel af of het kwaliteitsverlies dan ook al niet te groot is?

              Comment


              • #8
                Re: Alternatief Canon 18-200

                Oorspronkelijk geplaatst door rubenvb Bekijk bericht
                Ik heb eens gekeken, er is ook een 28-300mm.
                Vraag me dan wel af of het kwaliteitsverlies dan ook al niet te groot is?
                Dat is best wel een goede lens vakantie lens voor op een FF body. Maar je mist echt wel groothoek op een EFS body. En denk dat hij daar ook minder goed uit de bus zal komen.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: Alternatief Canon 18-200

                  Ik heb de Sigma 18-200mm en ben er redelijk tevreden over. Het is geen superlens, maar de foto's mogen gezien worden. Het enige probleem dat ik soms heb, en dat hoor ik ook zeggen van andere mensen, is dat bij donkere momenten en omgevingen het automatisch scherpstellen niet goed werkt. Maar al bij al, een goeie lens voor een goeie prijs.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alternatief Canon 18-200

                    Wat is er mis, of wat vind jij dat er nu mis is, met de Canon 18-200?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alternatief Canon 18-200

                      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Wat is er mis, of wat vind jij dat er nu mis is, met de Canon 18-200?
                      Als je de startpost goed leest, dan vind ie em te duur.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alternatief Canon 18-200

                        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Wat is er mis, of wat vind jij dat er nu mis is, met de Canon 18-200?
                        Deze lens word ook niet echt snel aangeraden , en als je de reviews bekijkt is er niet echt veel positiefs over te vertellen.



                        --
                        Didier
                        Steenbeke Didier

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alternatief Canon 18-200

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bwm.Steenbeke D Bekijk bericht
                          Deze lens word ook niet echt snel aangeraden , en als je de reviews bekijkt is er niet echt veel positiefs over te vertellen.



                          --
                          Didier
                          Maar de Sony 18-200 is echt nog veel minder een hoog vlieger. Ik ken iemand die heeft de Nikon 18-200 en hij is er content mee. Maar ik schouw liever wat meer mee. En dat ik dan moet lenzen wisselen. Dan dat ik flink wat concessies moet nemen door de lens.

                          Maar als je toch een flinke tele wil. Denk ik dat je het beste kunt gaan voor de Sigma 18-125
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alternatief Canon 18-200

                            Met 2 lenzen heb je toch al bijna niks om te wisselen
                            Eer je met een superzoom de anticreep hebt los geschakeld heb je ook van lens gewisseld dunkt mij.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alternatief Canon 18-200

                              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Als je de startpost goed leest, dan vind ie em te duur.
                              Dat is inderdaad zo. Dus heb ik het niet goed gelezen. En bied ik daarvoor mijn excuses
                              aan. Alternatieven zijn er natuurlijk wel, maar of het goede zijn? Persoonlijk zou ik liever
                              gaan voor twee lenzen. Maar ja, blijkbaar kijken toch nog heel wat mensen op tegen het
                              wisselen/meenemen van lenzen.

                              Comment

                              Working...
                              X