Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

    Naar aanleiding van de topic Belgiumdigital genomineerd voor 'Site van het jaar' wil ik enkele
    punten aangeven waarom ik twijfel om mijn stem te geven voor BD

    1.Het grijze kleur van de pagina's vind ik storend en doen de foto minder tot zijn recht komen.
    Een zwarte achtergrond zou beter zijn.(wordt tevens gebruikt bij de uitgave van BD Book Of Fame)
    Als er leden zijn die het grijze ok vinden stel ik een oplossing voor
    om een extra optie in te lassen dat je zelf kan kiezen welke kleur je achtergrond zal zijn en uiteraard
    met aangepaste tekstkleur.

    2.Scrollen doe ik niet graag als ik naar foto's kijk op het net.
    Dan bedoel ik meer bepaald voor de map pagina's van leden en op het subforum HOF waar je de oudere week pagina's kan bekijken.
    De oorzaak van het te moeten scrollen ligt aan de breedte van het logo van BD (welke ik ook niet echt super vind) bovenaan,
    die alles teveel naar beneden duwt en soms dan nog eens een reclamebalk er bovenop.

    3.Op de recentste HOF van de week heb je een link naar de betreffende topic van de foto.
    Waarom tref ik deze links niet meer aan bij de oudere HOF pagina's?
    Sommige leden geven een extra uitleg bij hun foto en dat maakt het interessant om die nog eens te kunnen lezen.

    4.De fototopicslijsten zouden ook overzichtelijker zijn mocht er daar een thumbnail van de betreffende foto's bij de titels staan.
    Alle titels onthouden die je al langs geweest bent word een beetje te veel op den duur.
    Foto's (de thumbnails) daar integen werken vlotter als geheugensteun en maken je ook reeds sneller de keuze of de foto je zal interesseren
    of niet om de topic te openen.

    Als je zelf nog ideeen hebt voor verbetering kan je ze hier aanvullen.

    PS: punt 1,2 en 3 zijn nog het gemakkelijkst om aan te passen
    punt 4 daar integen zal technisch wat moeilijker zijn maar toch een verbetering

    MVG

  • #2
    Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

    denk toch dat je nog een beetje je weg hier op BD moet vinden hoor.
    meeste van je voorstellen/opmerkingen zijn al behandeld.
    en titels onthouden waar je al langs geweest bent, is hier zeker al geregeld.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

      tja..mocht je er wat tijd voor hebben en mij er wat meer duiding over geven (desnoods via pm) , het is welkom
      Ik geraak er nog niet wijs uit waar ik dit kan vinden.

      Comment


      • #4
        Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

        Oorspronkelijk geplaatst door zaipow Bekijk bericht
        tja..mocht je er wat tijd voor hebben en mij er wat meer duiding over geven (desnoods via pm) , het is welkom
        Ik geraak er nog niet wijs uit waar ik dit kan vinden.
        hier staat alles:


        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

          de helpdesk link helpt me niet vooruit..
          daar vind je geen verwijzingen naar wat ik hier voorstel.
          Mocht er een mod of anderen begrijpen wat ik bedoel en waar ik naar toe wil..
          zegt het maar

          Comment


          • #6
            Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

            Oorspronkelijk geplaatst door zaipow Bekijk bericht
            1.Het grijze kleur van de pagina's vind ik storend en doen de foto minder tot zijn recht komen.
            Een zwarte achtergrond zou beter zijn.(wordt tevens gebruikt bij de uitgave van BD Book Of Fame)
            Als er leden zijn die het grijze ok vinden stel ik een oplossing voor
            om een extra optie in te lassen dat je zelf kan kiezen welke kleur je achtergrond zal zijn en uiteraard
            met aangepaste tekstkleur.
            Grijs is een neutrale kleur, zwart komt nogal zwaar over bij veel foto's. Ook de meeste fotobewerkingsprogramma's hebben een lichtgrijze achtergrond.
            De extra optie voor een ander kleurenschema van het forum zou inderdaad een pluspunt zijn en is ook eentje op m'n wensenlijstje. Jammer genoeg komt daar veel meer werk bij kijken dan simpelweg een template aanpassen.

            Oorspronkelijk geplaatst door zaipow Bekijk bericht
            2.Scrollen doe ik niet graag als ik naar foto's kijk op het net.
            Dan bedoel ik meer bepaald voor de map pagina's van leden en op het subforum HOF waar je de oudere week pagina's kan bekijken.
            De oorzaak van het te moeten scrollen ligt aan de breedte van het logo van BD (welke ik ook niet echt super vind) bovenaan,
            die alles teveel naar beneden duwt en soms dan nog eens een reclamebalk er bovenop.
            Tja, als je een voldoende groot scherm hebt zullen die 50-of zo pixels van het BD logo de zaak niet zo zeer uitmaken. Bovendien, hoe kan je anders meer dan 1 foto laten zien? Verderklikken is ook een extra "beweging".

            Oorspronkelijk geplaatst door zaipow Bekijk bericht
            3.Op de recentste HOF van de week heb je een link naar de betreffende topic van de foto.
            Waarom tref ik deze links niet meer aan bij de oudere HOF pagina's?
            Sommige leden geven een extra uitleg bij hun foto en dat maakt het interessant om die nog eens te kunnen lezen.
            De links van de HoF foto's vanaf dag 1 zijn nog steeds beschikbaar, klik maar op de naam. Als je een voorbeeld hebt, mag je de link hier opgeven. Spijtig genoeg zijn door de loop der tijden nogal wat fotolinks niet meer geldig en is de foto niet meer te zien.
            Oorspronkelijk geplaatst door zaipow Bekijk bericht
            4.De fototopicslijsten zouden ook overzichtelijker zijn mocht er daar een thumbnail van de betreffende foto's bij de titels staan.
            Alle titels onthouden die je al langs geweest bent word een beetje te veel op den duur.
            Foto's (de thumbnails) daar integen werken vlotter als geheugensteun en maken je ook reeds sneller de keuze of de foto je zal interesseren
            of niet om de topic te openen.
            Zou inderdaad een leuke optie zijn, al ga je daardoor wel fraaie foto's missen. Een kleine afbeelding doet vaak afbreuk aan de werkelijke waarde van de foto. Natuurlijk, als je alleen op zoek bent naar -ik zeg maar wat- foto's van vlinders, is zo'n thumbnail wel interessant. Of het technisch kan, weet ik niet.

            Willy
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

              Het thumbnail idee vind ik een prachtig idee !!!
              [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

              Comment


              • #8
                Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Tja, als je een voldoende groot scherm hebt zullen die 50-of zo pixels van het BD logo de zaak niet zo zeer uitmaken.
                Het zal wel eerder "ook" een voldoende grote resolutie zijn zeker? Een groot scherm op 800 x 600 zetten zal nog niet veel helpen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

                  Oorspronkelijk geplaatst door zaipow Bekijk bericht
                  3.Op de recentste HOF van de week heb je een link naar de betreffende topic van de foto.
                  Waarom tref ik deze links niet meer aan bij de oudere HOF pagina's?
                  Sommige leden geven een extra uitleg bij hun foto en dat maakt het interessant om die nog eens te kunnen lezen.
                  Uit welingelichte bron:

                  HoF 2008
                  Aantal zichtbare foto's in de HoF: 440 (85,1%)
                  Aantal niet meer zichtbare foto's in de HoF: 77 (14,9%)
                  Foute of niet meer werkende koppelingen: 9 (1,74%)

                  HoF 2009
                  Aantal zichtbare foto's in de HoF: 439 (95,9%)
                  Aantal niet meer zichtbare foto's in de HoF: 19 (4,1%)
                  Foute of niet meer werkende koppelingen: 0
                  Cijfers van 18-11-2009.
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Uit welingelichte bron:



                    Cijfers van 18-11-2009.
                    Ja Jos, maar dat is wel 100% volgens de moderne en onlangs aangepaste BD-wiskunde
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

                      HoF 2008
                      Aantal zichtbare foto's in de HoF: 440 (85,1%)
                      Aantal niet meer zichtbare foto's in de HoF: 77 (14,9%)
                      Foute of niet meer werkende koppelingen: 9 (1,74%)

                      HoF 2009
                      Aantal zichtbare foto's in de HoF: 439 (95,9%)
                      Aantal niet meer zichtbare foto's in de HoF: 19 (4,1%)
                      Foute of niet meer werkende koppelingen: 0

                      En de cijfers van 2009 worden volgend jaar even slecht als die van 2008. Ze hopen met deze getallen toch niet aan te tonen dat ze in een verbeterende lijn liggen? Integendeel, ze bevestigen hiermee dat ze zondigen tegen hun eigen regels en afspraken. Man man man, waar is de tijd...

                      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                      Comment


                      • #12
                        Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

                        Ik heb het reeds een tijdje geleden gehad over de skinkeuze voor zwarte en grijze achtergrond en ik begin er niet meer over..
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

                          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                          En de cijfers van 2009 worden volgend jaar even slecht als die van 2008. Ze hopen met deze getallen toch niet aan te tonen dat ze in een verbeterende lijn liggen? Integendeel, ze bevestigen hiermee dat ze zondigen tegen hun eigen regels en afspraken. Man man man, waar is de tijd...
                          Verklaar u nader, want ik kan hier even niet meer volgen Ajuin.
                          De topicstarter heeft het over de links in de HoF pagina's, weet je wel: je klikt op de naam van de fotograaf om de bewuste topic van de geselecteerde HoF foto te openen. Die links staan er nog allemaal, het zou kunnen dat er ergens eentje niet meer up-to-date is. Volgens bd-statisticus Jos Vanhengel zelfs 9 "defecte" links op zowat 520 foto's over heel 2008. Kan zijn, ik ga er niet over discussiëren. Als iemand een defecte link opmerkt kan die dat steeds melden maar ik ga er niet actief naar op zoek.

                          Wat dat weer te maken heeft met verbeteringen, regels en/ afspraken


                          Willy
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

                            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Ik heb het reeds een tijdje geleden gehad over de skinkeuze voor zwarte en grijze achtergrond en ik begin er niet meer over..
                            is dus ook een van die voorstellen/opmerkingen, waarvan ik aan zaipow scheef, dat de meeste al zijn behandeld.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              ... Volgens bd-statisticus Jos Vanhengel zelfs 9 "defecte" links op zowat 520 foto's over heel 2008. Kan zijn, ik ga er niet over discussiëren. Als iemand een defecte link opmerkt kan die dat steeds melden maar ik ga er niet actief naar op zoek.
                              ...
                              Uit dezelfde bron:

                              Week 12 / 2008
                              Koppeling heet “willempieke” en leidt naar topic van Wim Meeus. Inzender heeft blijkbaar de naam van z’n account laten wijzigen.
                              Week 13 / 2008
                              Koppeling onder de foto van Azhrarn leidt niet naar het topic maar geeft een foutmelding.
                              Koppeling onder de foto van Laurens leidt niet naar het topic maar geeft een foutmelding.
                              Week 16 / 2008
                              Koppeling onder de foto van immage leidt niet naar het topic maar geeft een foutmelding.
                              Week 17 / 2008
                              Koppeling onder de foto van jaak56 leidt naar een foto en niet naar het betreffende topic.
                              Week 18 / 2008
                              Koppeling onder de foto van leonbaas leidt niet naar het topic maar geeft een foutmelding.
                              Koppeling heet “ToXiQ” en leidt naar het topic van Walter Soestbergen. Inzender heeft blijkbaar de naam van z’n account laten wijzigen.
                              Week 28 / 2008
                              Koppeling heet “ToXiQ” en leidt naar het topic van Walter Soestbergen. Inzender heeft blijkbaar de naam van z’n account laten wijzigen.
                              Week 34 / 2008
                              Koppeling onder de foto van louvain leidt naar de verkeerde reactie in het topic “Zelfportret Challenge”.
                              Willy,
                              Als je de fouten herstelt, laat mij iets weten a.u.b.. Dan kan ik de statistieken aanpassen, tot meerdere eer en glorie van BD en in 't bijzonder van Hombre.
                              Last edited by Jos Vanhengel; 18 november 2009, 21:18.
                              Vriendelijke groet,

                              Jos

                              Comment

                              Working...
                              X