Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DT 30mm F2.8 SAM - wat kan ik hiervan verwachten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony DT 30mm F2.8 SAM - wat kan ik hiervan verwachten

    Ik vond deze lens bij Konijn voor 200€.
    Niet alleen biedt ze lichtsterkte, maar bovendien is ze bruikbaar als Macro objectief tot 1:1.

    Ze interesseert me omdat ik wel eens wil experimenteren met Macro, maar ik zoek vooral een goed standaardobjectief in de plaats van mijn onscherpe kitlens.

    Op een cropcamera komt deze lens zeer dicht bij de 50 mm, en dus hoop ik dat deze toch bruikbaar moet zijn om een portretje te maken en voor familiekiekjes.

    Iemand al ervaring mee?

  • #2
    Re: Sony DT 30mm F2.8 SAM - wat kan ik hiervan verwachten

    Veel zal over deze lens niet geweten zijn, nog veel te nieuw...

    De meesten zullen wellicht deze lens afraden omwille van "te korte brandpuntsafstand", je werkafstand wordt immers veel korter dan bv een 90mm macro lens of langer...

    Maar deze lens is klein en compact, handig voor familiekiekjes (probeer eens familiekiekjes met je kitlens (?) op 30mm en kijk eens of het je bevalt) en goed geprijsd en niet te vergeten, 1:1 vergroting! Geschikt voor macro stilleven, minder voor insecten en dergelijke aangezien deze beestjes soms wat schuw zijn als je met een lens zo dichtbij komt

    Wat er al wet over geweten is, is dat deze lens zeer scherp is, zoals zowat elke macrolens op de markt...

    Comment


    • #3
      Re: Sony DT 30mm F2.8 SAM - wat kan ik hiervan verwachten

      Kijk hier eens voor een review. Voor macro lijkt het een goede lens te zijn, voor onderwerpen die veraf liggen wordt de focus onbetrouwbaar en treedt er ook wat vervorming op.

      Misschien heb je ook iets aan mijn topic, waar ik op zoek ben naar een lichtsterke standaardlens.
      about.me/stijnv

      Comment

      Working...
      X