Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30mm prime voor Sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 30mm prime voor Sony

    Hey,

    Ik ben op zoek naar een lichtsterke prime rond de 30mm voor Sony. Als ik het goed heb zijn er vier keuze's:
    - Sony 28mm f/2.8
    - Sony DT 30mm f/2.8 macro
    - Sony G 35mm f/1.4
    - Sigma 30mm f/1.4

    De 30mm macro is niet echt lichtsterk (idem voor de 28mm) voor een prime en zou ook niet erg betrouwbaar zijn bij grotere focusafstanden. Ook valt de vervorming mij wat tegen.

    De 35mm is buitensporig duur, en krijgt ook wat gemengde reviews.

    De Sigma is lichtsterk, betaalbaar en degelijk gebouwd, maar ook hier zijn de meningen verdeeld.

    Een lens als de Minolta 28mm f/2 zou ideaal zijn, maar die heb ik tot nu toe nog nergens gevonden.

    Is er iemand die ervaringen heeft met een van bovenstaande lenzen en zijn mening wilt delen? Suggesties voor andere lenzen mogen natuurlijk ook. De lens zou binnen worden gebruikt zonder flits en eventueel voor wat close-up foto's.
    about.me/stijnv

  • #2
    Re: 30mm prime voor Sony


    hier heb je een Minolta 35mm F2
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: 30mm prime voor Sony

      Bedankt voor de link, maar die kan je enkel gaan ophalen ijmuiden .
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: 30mm prime voor Sony

        Ik dacht dat K2 2 exemplaren van de 28/f2 had? of wijn die verkocht?
        Alleszins is de F2 reeks van Minolta SUBLIEM...en betaalbaar Die lenzen mogen ze in een SSM jasje gerust terug op de markt brengen...Gezien dat de screw-drive uitgestorven lijkt en liever dan SAM toch

        Comment


        • #5
          Re: 30mm prime voor Sony

          Wel, ik heb nu al een tijdje de Sigma, en ik ben daar redelijk tevreden van. Het is geen super lens, en als het moeilijk wordt, merk je toch enige vertekening en CA. Aan de andere kant, ze kost geen fortuinen. Als je voor absolute kwaliteit gaat, is er ongetwijfeld beter, als je naar prijs/kwaliteit kijkt scoort deze wel bijzonder goed.
          Ik ben de handtekening niet, ik poets hier alleen maar.

          Comment


          • #6
            Re: 30mm prime voor Sony

            Ook op Ebay duikt er af en toe wel eens een f/2-tje op...
            28/2 EBAY
            En ook soms een 35/1.4 :
            35/1.4 EBAY

            Als je echt geïnteresseerd bent in een goeie 35/2 voor €400 zoals die op marktplaats, dan is dat ritje het misschien wel waard, niet ?

            De Minolta f/2's kosten wel meer dan de Sigma 30/1.4, maar het verschil in resultaten achteraf is dan ook niet klein vind ik...

            Uit de hand, a700 jpeg met 28/2, f/2.5 en f/2 :





            Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
            Ik dacht dat K2 2 exemplaren van de 28/f2 had? of wijn die verkocht?
            Dat dacht je helemaal correct, maar ondertussen is de tweede inderdaad verkocht .
            Last edited by K-2; 17 november 2009, 20:26.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: 30mm prime voor Sony

              Merci voor de foto's! Momenteel zit ik nog zonder rijbewijs, maar dat duurt niet lang meer .
              about.me/stijnv

              Comment


              • #8
                Re: 30mm prime voor Sony

                Oorspronkelijk geplaatst door Alex FC Bekijk bericht
                Wel, ik heb nu al een tijdje de Sigma, en ik ben daar redelijk tevreden van. Het is geen super lens, en als het moeilijk wordt, merk je toch enige vertekening en CA. Aan de andere kant, ze kost geen fortuinen. Als je voor absolute kwaliteit gaat, is er ongetwijfeld beter, als je naar prijs/kwaliteit kijkt scoort deze wel bijzonder goed.
                Kan ik bijtreden (Canon versie)

                Het is een betaalbare low-light lens met standaardbeeldhoek op een crop, snelle AF, scherp in het centrum en naar de randen moet je gewoon niet kijken

                Geen all-round, bij daglicht is ongeveer alles beter

                Comment


                • #9
                  Re: 30mm prime voor Sony

                  test de Sigma wel voor je hem aankoopt. Heb ooit een erg slechte Sigma lens getest in de winkel.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment

                  Working...
                  X