Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor Nikon

    Ik ben van plan om een Nikon D3000 OF D5000 aan te schaffen.
    Ik ben overtuigd dat ik een multifunctionele lens wel dus twijfel ik tussen enkele lenzen:

    1. Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Nikon
    OF
    2.Tamron 18-250mm F3.5-6.3 IF Di-II LD Nik
    OF
    3. Nikkor AF-S 18-200mm VR II
    OF
    4. Tamron 18-200mm
    OF
    5. Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC Nikon/ Fuji
    OF
    6. Sigma 18-250mm F 3.5-6.3 DC OS HSM Nikon

    Is er veel verschil tussen deze lenzen?
    Het lijkt mij dat de Nikkor AF-S 18-200mm VR II de beste en de duurste is, is dit merkbaar?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Welke lens voor Nikon

    De Nikkor AF-S 18-200mm VR II is idd. in dat lijstje de beste EN de duurste.

    De Sigma 18-250mm F 3.5-6.3 DC OS HSM Nikon lijkt me echter een waardig (en goedkoper) alternatief in functie van de camera die je op het oog hebt.

    Hangt er natuurlijk vanaf wat ;
    1. je budget is
    2. toekomstplannen inzake fotografie
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor Nikon

      Nrs. 2, 4 en 5 hebben geen lensstabilisatie. Toch wel handig bij zoveel mm's.
      De andere Tamron en Sigma hebben dit wel. Vooral de Sigma zou te traag focussen.

      Zie ook hier:
      The Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC OS HSM is the latest in the company's long line of superzooms, which stretches back to the early 1990s and a series of 28-200mm (and later 28-300mm) lenses for 35mm SLRs. In fact Sigma was the first company to produce a superzoom for the burgeoning budget DSLR market, with its 18-125mm D3.5-5.6 DC of August 2004, followed shortly after by an 18-200mm F3.5-6.3 DC in February 2005. However the big problem with long, slow zooms is image blur due to camera shake, and in March 2007 Sigma duly announced this new version of the 18-200mm with the addition of 'Optical Stabilization' (OS) technology for Canon, Nikon and its own SD range of DSLRs (Sony and Pentax users, of course, benefit from sensor-shift image stabilization of all lenses). In somewhat curious fashion, the Nikon mount version also sports an ultrasonic-type 'HyperSonic Motor' (giving rise to the HSM tag,) while the Canon and Sigma mount models use a conventional micro-motor for focusing.

      The latest design to emerge from the stable of superzoom experts Tamron, the AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical (IF) MACRO was announced in July 2008. The length of the zoom range is almost as remarkable as that of the lens's name itself, with the 15x ratio covering everything from a 28mm equivalent wideangle to a 420mm equivalent telephoto. This is unprecedented in terms of SLR optics, and is clearly aimed at users upgrading from superzoom digicams who require a similar focal length range without the inconvenience of changing lenses. It also makes a compelling option as an all-in-one travel/'walkabout' solution. A minimum focus distance of just 0.5m throughout the zoom range, and the incorporation of optical image stabilization (or 'Vibration Compensation' as Tamron call it) enhance the lens's flexibility still further. It is available only in mounts for Canon and Nikon DSLRs; presumably Pentax and Sony owners will continue to be served by Tamron's existing 18-250mm F3.5-6.3, with image stabilization provided by the camera body.

      Van die Nikon werd enkel de vorige versie (VRI) getest op dpreview.

      Ga je het merken of die Nikon beter is? Heel afhankelijk van wat je gaat fotograferen en wat je met die foto's gaat doen.

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor Nikon

        mmm niet makkelijk

        Ik zal wat duidelijker zijn wat ik van plan ben,
        Ik ga ten eerste voor een lange periode vrijwilligerswerk in Afrika doen en daarna nog x aantal maanden rondtrekken in Afrika.

        Verder wil ik de beste foto's later kunnen uitvergroten tot een canvas of voor in een grote kader.
        Ik wil vooral natuur, portretten en het dagelijksleven fotograferen.

        Ben ik bij de Nikkor niet zekerder van de kwaliteit en de beste stabilisatie?

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens voor Nikon

          Heb hier de Nikon 18-200 En de Tamron 18-270 VC heeft mijn vrouw beide op D90
          ik gebruik die ook regelmatig optish GEEN VERSCHIL de VC is ook zeker zo goed als de VR en de tamron heeft 70 mm meer bereik in Africa waarschijnlijk meegenomen, de Nikon focust wel sneller De Tamron zoekt soms iets langer dit zijn slechts tienden van een seconde maar hier scoort de NIKON beter
          dit enkel bij weinig licht bij dagopnames maakt het niet echt uit dus beide met iets waar je persoonlijk een keuze voor maakt maar beide aante raden
          ik denk de beste uit je lijstje .
          de sigmas zijn softer zei men mij bij konijneberg
          Hier de reviews op DPreview

          The Nikon 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX Nikkor was introduced in November 2005, and rapidly became a much sought-after lens for the Nikon shooter's armoury. With its hugely useful 11.1x focal length range, 'silent wave' focusing, and Nikon's second generation vibration reduction system to combat camera shake, this lens aims to be the ultimate single-lens 'walkaround' solution, which photographers who wish to travel light can simply leave on the camera all the time.

          The latest design to emerge from the stable of superzoom experts Tamron, the AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical (IF) MACRO was announced in July 2008. The length of the zoom range is almost as remarkable as that of the lens's name itself, with the 15x ratio covering everything from a 28mm equivalent wideangle to a 420mm equivalent telephoto. This is unprecedented in terms of SLR optics, and is clearly aimed at users upgrading from superzoom digicams who require a similar focal length range without the inconvenience of changing lenses. It also makes a compelling option as an all-in-one travel/'walkabout' solution. A minimum focus distance of just 0.5m throughout the zoom range, and the incorporation of optical image stabilization (or 'Vibration Compensation' as Tamron call it) enhance the lens's flexibility still further. It is available only in mounts for Canon and Nikon DSLRs; presumably Pentax and Sony owners will continue to be served by Tamron's existing 18-250mm F3.5-6.3, with image stabilization provided by the camera body.
          Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
          Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens voor Nikon

            Dat biedt zeker stof tot nadenken!

            Ik vraag mij wel af waarom de D3000 + deTamron 18-270mm wel in pakket te verkrijgen is en de
            D3000+ de Nikkor 18-200mm VR II niet in pakket.

            Komt dit omdat het toestel minder geschikt is voor deze lens of omdat de lens in verhouding te duur is voor de D3000?

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens voor Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door BenD. Bekijk bericht
              Ik vraag mij wel af waarom de D3000 + deTamron 18-270mm wel in pakket te verkrijgen is en de
              D3000+ de Nikkor 18-200mm VR II niet in pakket.
              Dat verschilt ook per (web)winkel.

              Kijk hier maar eens.

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens voor Nikon

                inderdaad!
                Toch zegt lijn buikgevoel dat ik prijskwaliteit bij konijn moet kopen.
                Heeft er al iemand al problemen gehad met de garantie? Verloopt alles daar goed?

                Dus waar kan ik nu volgens jullie het best voor kiezen, volgende liggen binnen mijn budget:
                De Nikon D5000 + Tamron 18-270mm VC OF Nikon D3000 + AF-S 18-200mm VR II OF Nikon D5000 + Tamron 18 -270 mm VC ???

                Dus is het hier de moeite om op de nikkor te besparen en een betere boddy te nemen of ga ik voor de D3000 met de duurdere Nikkor lens?
                Last edited by BenD.; 17 november 2009, 15:29.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens voor Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door BenD. Bekijk bericht
                  inderdaad!
                  Toch zegt lijn buikgevoel dat ik prijskwaliteit bij konijn moet kopen.
                  Heeft er al iemand al problemen gehad met de garantie? Verloopt alles daar goed?

                  Dus waar kan ik nu volgens jullie het best voor kiezen, volgende liggen binnen mijn budget:
                  De Nikon D5000 + Tamron 18-270mm VC OF Nikon D3000 + AF-S 18-200mm VR II OF Nikon D5000 + Tamron 18 -270 mm VC ???

                  Dus is het hier de moeite om op de nikkor te besparen en een betere boddy te nemen of ga ik voor de D3000 met de duurdere Nikkor lens?
                  konijenberg is een even grote dozenschuiver als eender welke andere "grote" winkel zoals cameranu.nl
                  daarvoor moet je zeker niet bij konijn zijn als je goede garantie afhandeling wilt, ga dan maar bij een gewone fotozaak

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens voor Nikon

                    Persoonlijk denk ik dat de D5000 beter gaat presteeren op hoge ISO zelfde sensor als D90 en D300
                    Persoonlijk kan ik van konijn nie klagen mijn zoomring van mijn nikon 18-200 Ging kapot binnengedaan bij konijn , GRATIS een 18 -200 ter vervanging gekregen zolang de herstelling duurde de herstelling was nog in garantie
                    Dit doet een lokale fotoboer niet beter ,ook ik ben eerst hier plaatselijk mij gaan bevragen maar ze wisten hier soms zelf niet wat, de voor en nadelen of eigenschappen van de verschilende toestellen waren ook de plus of nadelen tussen NIKON en CANON zelf moeten napluizen op het net en hier
                    bij konijn de beste uitleg gekregen en alles eens mogen testen ze hadden alles in stock wat bij de kleinere niet het geval was
                    grtjs
                    Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
                    Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens voor Nikon

                      ok bedankt! Want konijn lijkt me de goedkoopste!

                      Nu heb ik nog 1 antwoord nodig op de vraag:

                      Kies ik voor:
                      De Nikon D5000 + Tamron 18-270mm VC OF Nikon D3000 + AF-S 18-200mm VR II ???
                      Last edited by BenD.; 18 november 2009, 12:36.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens voor Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door BenD. Bekijk bericht
                        ....Nu heb ik nog 1 antwoord nodig op de vraag:

                        Kies ik voor:
                        De Nikon D5000 + Tamron 18-270mm VC OF Nikon D3000 + AF-S 18-200mm VR II OF Nikon D5000 + Tamron 18 -270 mm VC ???
                        Ik denk dat je zelf al je keuze gemaakt hebt want je vermeld tweemaal de Nikon D5000 (heeft een betere sensor volgens velen dan de Nikon D3000) met de Tamron 18-270 VC (heeft iets meer bereik dan de Nikon lens)....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens voor Nikon

                          Nikon D5000 + NIkon 18-200mm VR II

                          Lens gaat nog jaren mee.
                          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                          BD1614BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens voor Nikon

                            SOS Piet-gewijs :

                            Stap 1: Nikkor 18-200 VR (niet de VRII die 20% duurder is om niet te 'creepen' );
                            Stap 2: een D3000;
                            Stap 3: een SB-600 (tenzij je gaat slapen wanneer 't donker wordt );
                            Stap 4: voor een trip naar Afrika misschien een tele-extender overwegen (leuk op safari );
                            Stap 5: zijn er nog Euroots over, dan misschien toch een D5000 ipv een D3000

                            Veel succes.
                            F.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lens voor Nikon

                              Is de 18-200 mm VRII niet een veel betere investering i.p.v de 18-200 mm VR?


                              Wat is een SB 600?

                              Comment

                              Working...
                              X